Doen of niet?

kelly

Doen of niet?

Berichtdoor kelly » za 03 mei 2014, 23:54

Hallo allemaal,

Heb me nog maar net voorgesteld en meegedeeld dat we rustig op zoek gaan naar een zusje voor ons Yuta en ik ben hier al met een vraag. Mijn mama weet dat we er graag nog eentje bijwillen en ze had een advertentie gevonden van een sphynxje van 9 maanden die weg moet omdat de eigenaars naar het buitenland vertrekken. De bedoeling voor ons was om er terug een kitten bij te nemen, zodat kitten en hondjes gemakkelijk aan elkaar kunnen wennen. Maar 9 maanden is ook nog jong hé. Beetje heen en weer gemaild, stamboom doorgekregen en een afspraak gemaakt om eens te kijken of het klikt. Ondertussen ook contact opgenomen met de fokster en heel wat zitten lezen en de stamboom zitten uitpluizen. Er komt 1 naam in voor waar ik hier op het forum al heel wat over heb gelezen en dat zou voor mij de reden zijn om het niet te doen. Cybersphynx Bill coconiba. Heel veel hcm verhalen gelezen en misvormde en zieke kittens. Maar dan ook weer verhalen gelezen waar er niets aan de hand is met de nakomelingen. Ook lees ik geen slecht dingen over de fokker (sweetloves). Dus ik weet het niet meer.
Wij fokken al enkele jaren met bulldogjes en hebben max. 1 nestje per jaar, we weten hoe moeilijk het is om gezonde lijnen te hebben en zijn daarin heel streng. Krijgen we heel vaak te horen van andere fokkers. Maar ik wil geen hondjes verkopen waarvan de ademhaling niet goed zit. Ik geef geen miserie aan iemand anders. Vind ik de hondjes niet gezond genoeg, sorry dan worden ze gesterelliseerd en eventueel geplaatst bij mensen als huishondje.
Ik zeg niet dat ik wil gaan fokken met de sphynxjes (reden: ik weet er gewoon nog niet genoeg vanaf), maar ik wil wel dat ik een gezonde basis hier thuis heb, voor het geval ik het ooit wel wi.

Daarom had ik graag van jullie geweten wat jullie zouden doen. Ik denk persoonlijk omdat ik nu al twijfel om het niet te doen.
Dank u wel voor de hulp.

*bonnie*

Re: Doen of niet?

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 08:32

Als je twijfelt moet je het niet doen zegt men altijd ...

Succes met knopen doorhakken
Afbeelding

elle

Berichtdoor elle » zo 04 mei 2014, 08:59

Ja ... Ik ben het eigenlijk wel met Bonnie eens..
Je moet denk ik echt op je gevoel afgaan.
Moeilijk hoor.. 9 maanden... arm beest.
Alleen al omdat die mensen 'm willen achterlaten omdat ze naar het buitenland gaan.
Waarom kunnen ze 'm niet meenemen ?

Veel sterkte met een beslissing maken.

Groetjes
Elle
Groetjes,
Elle

kelly

Berichtdoor kelly » zo 04 mei 2014, 09:09

Dat wil ik dus ook graag weten waarom ze niet meekan. Ook moeten ze blijkbaar een kater hebben of gehad hebben. Waar is die naartoe? Ik denk dat we straks eens gaan kijken, zonder centen mee te doen en zonder kindjes en hen eens heel uitvragen. Ik hou jullie op de hoogte.

elle

Berichtdoor elle » zo 04 mei 2014, 09:15

Poeh ! Veel sterkte daarmee!
Ben zo gek op beesten dat ik toch overstag ga en m zou willen 'redden'

Hoop dat jij verstandiger bent.
Schrijf anders je vragen vast op voor jezelf. Dan kun je niets vergeten

Wees sterk Kelly !

dry_sm

Ben zeer benieuwd.

Groetjes
Elle
Groetjes,
Elle

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 04 mei 2014, 09:35

Als je in de toekomst misschien wil gaan fokken en dan ook met dit sphynxje een nestje wil zou ik het niet doen vanwege de lijnen.
Verder wat leeftijd betreft en omstandigheden en alleen als huiskatje waarom niet.
Succes met je beslissing.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 04 mei 2014, 09:50

Lastige keuze.. Ik weet niet voldoende van lijnen af, dat laat ik aan de fokkers hier over. Ik denk dat je voor jezelf ook goed moet beslissen met welk doel je dit katje in huis zou halen. Is het voor mogelijk fok, dan lees ik dat het niet zo verstandig is. Als het doel is om het beestje een fijn thuis als huiskatje te geven, wordt het verhaal denk ik wat anders.
Ik denk dat je eigen voorstel al wel goed is: zonder geld en kinderen er naartoe gaan en een goed en kritisch gesprek hebben over het hoe en waarom dat ze weg moet.
Heel veel succes, ben benieuwd wat je gaat beslissen.

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 09:56

Ik heb net de advertentie gezien ... Ik vind de prijs schandalig hoog voor een herplaatser.
Alleen daarom al zou ik zelf verder kijken en voor een kitten uit goeie lijnen gaan.

Als je fokplannen hebt in de toekomst zou ik dat ook eerlijk met een Fokker bespreken, niet alle kittens worden verkocht met de bedoeling om er mee te fokken.
Afbeelding

kelly

Berichtdoor kelly » zo 04 mei 2014, 10:10

Ik heb beslist. Ik heb afgebeld. Ik ga het niet doen. Ik ga eerlijk zeggen dat als ik zelf een herplaatser heb (bull) dan wordt die van ons altijd gratis geplaatst. Niet dat ik geen geld wou geven hoor. Maar ik twijfel veel te veel en dan moet ik het gewoon niet doen.
Als ik haar zal zien en ze is lief en aanhankelijk zoals de meeste sphynxen, dan ben ik verkocht en sta ik daar vandaag nog terug met de centen. Ook met onze hondjes zal het beter zijn om met een kitten naar huis te komen, zodat ze gemakkelijk aan elkaar kunnen wennen.
Wat betreft het eventuele fokken. Dat is iets waar ik altijd al heel eerlijk in ben geweest en dit hou ik zeker nooit niet achter. Wil dit zelf al fokker (bullen) ook altijd weten als mensen daar interesse in zouden hebben.
En dan natuurlijk nog die stamboom, die maakt me bang. Ook al zijn de ouders getest, er zit nog veel te veel achter. Nee ik doe het niet. Er komt voor ons ook wel terug een mooi sphynxje op ons pad. We hebben alle tijd van de wereld. Het mag snel gaan, maar dit moet zeker niet.
Bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Kelly

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 04 mei 2014, 17:38

Ik ben geen fokker, ook niet geweest, word ik ook niet, dus heb weinig verstand van die stamboom,
Maar ik wil je een compliment geven voor je zorgvuldige nadenken en afwegen,
en het hier ook neer te zetten en om advies te vragen!
Uit ervaring weet ik dat t knap lastig is om verder te kijken dan alleen, oh nieuw diertje, tralala..
Dus, al zal t knap lastig zijn geweest, toppie_sm toppie_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Terug naar “Sphynx”