Doen of niet?

Audrey

Re: Doen of niet?

Berichtdoor Audrey » wo 07 mei 2014, 07:29

Hoe werkt dat eigenlijk, een fokverbod? Stel de fokker verkoopt een open kitten, met fokverbod. En de koper laat de kat toch nestjes krijgen. Kan de fokker dan nog wat doen of heeft die pech gehad? Komt dit weleens voor en wat doen fokkers dan?

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 07 mei 2014, 07:42

Dat gebeurt zeker ... Ik ben voorstander van vroegcastratie, dan vermijd je zulke dingen. Uit mijn opvang vroeger is geen enkele kat onsteriel vertrokken. In België is dat vanaf september overigens een wet dat elke verkochte kat steriel moet zijn, uitzondering zijn natuurlijk de fokdieren.

In principe kan je ze voor de rechtbank dagen voor contractbreuk als ze met fokverbod verkocht zijn.
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 07 mei 2014, 07:46

In principe kan je ze voor de rechtbank dagen voor contractbreuk als ze met fokverbod verkocht zijn.
Dat lijkt me alleen zo'n gedoe en het kost zoveel geld dus ik vraag me af of iemand dat ooit doet. En wat zou de fokker dan moeten eisen? Dat de kat terugkomt, of dat de kat gesteriliseerd moet worden? Misschien is zo'n fokverbod een illusie?

Inderdaad, niks open de deur uit is natuurlijk de zekerste oplossing.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 07 mei 2014, 07:54

Wat ik weet is dat de koper met een fokverbod de papieren pas krijgt als de nieuwe eigenaar officieel kan overleggen dat het dier inmiddels geholpen is.
Maar hoe dat dan gaat in geval van een "ongelukje "weet ik niet.

Het zou me niet verbazen dat de kittens dan als zijnde een "slipnest "verkocht gaan worden.
Als je ziet wat ze daar tegenwoordig voor vragen!!!
Is ook nog makkelijk een 350 euro per kitten.
In het geval van een Sphynx is daar helemaal een draai aan te geven, ondanks dat het dier dan geen papieren heeft.

Een collega van mij ( op leeftijd!!) had een Abessijn kitten gekocht met fokverbod.
Hij dacht het "eigenwijs "als hij is wel voor elkaar te krijgen om de papieren wel te krijgen als de kater nog "open "was.
Hij zou zich niet laten af wimpelen met deze rare regels uit de "nieuwe tijd "
Had héle verhalen dat hij duur voor het beest betaald had dús dat als de koop eenmaal gedaan was HIJ de enige was die het voor het zeggen had.
Nou, dus NIET hé?????
Ook hij kwam van een koude kermis thuis ( waarom IK wel stiekem moest lachen......ik hád hem gewaarschuwd smile7_sm )
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 07 mei 2014, 07:57

Ook hij kwam van een koude kermis thuis
OK dus hij kreeg de papieren niet. Dan kan hij geen stamboom katjes meer fokken, maar nog steeds wel papierloze katjes.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 07 mei 2014, 13:31

Dat klopt, dat gaf ik ook al aan met die slipnesten.

En voor sommige mensen schijnt dat al een leuke "bijverdienste " of hobby te zijn ??????
Ik denk dat vroeg castratie in dat opzicht de enige manier is om dit soort praktijken uit te sluiten.
Maar goed, ook daar heb je weer voor en tegenstanders van.

Dat is ook altijd het euvel bij onze htk-tjes.
Er zijn nog steeds té veel mensen die geloven dat het voor de kat béter is om eerst een nestje gehad te hebben. huh_sm
Als we die fabel eens de wereld uit zouden krijgen waren er heel veel katten zo veel beter af!!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

kelly

Berichtdoor kelly » zo 11 mei 2014, 11:47

Bij se honden hoor je dit ook altijd.
De dierenarts zei dat we eerst best een nestje konden hebben voor we haat lieten helpen.
Ja waarom zeggen ze dat? Ze verdienen er ook aan he als dierenarts.
Denk dat we dit fabeltje jammer genoeg niet snel gaan de wereld uithelpen. unsure_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 11 mei 2014, 19:48

Hoi Hoi
wij hebben vroeger de stambomen achter gehouden ,totdat de kat geholpen was
wat gebeurde er toen ze lieten een kater dekken poes was zwanger lieten de kater daarna castreren en ik stuurde de papieren op ;(((
dit was het dan niet dus

Nu worden katten (kittens )die hier naar hun nieuwe baas gaan allemaal geholpen ,dat werkt perfect juist voor de kittens ,
Nu weet je ook dat de kittens niet meer zo gauw als handelswaar doorverkocht gaan worden .
ze kunnen er niks mee verdienen ,

Ja zeker kun je een rechtszaak aanspannen ,als ze echt de boel belazeren win je die ook ,

Wat jij zegt over eerst 1 nestje moeten hebben KRANKZINNIG is inderdaad geld klopperij
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Sphynx”