Ramses solo

elle

Ramses solo

Berichtdoor elle » zo 04 mei 2014, 09:58

We zijn nu 2 weken verder na het overlijden van Rossi.
Mijn zorg was toch echt zijn broertje Ramses die nu alleen is.
Maar... tot mijn verbazing valt dit erg mee geloof ik.
Nu moet ik misschien wel vertellen dat Rossi de baas was in huis en Ramses de lieve goedzak.
Ramses werd ook regelmatig gegrepen of in zijn slaap gestoord omdat zijn broer zo nodig ook op dat plekje wilde liggen.
Ik was dol op zijn eigengereide karakter maar maakte me weleens zorgen om Ramses hierdoor.
Nu is Ramses de enige in huis en dus de baas. Loopt continue aandacht te vragen en wil maar vrijen en bij je liggen.
Hij eet als een malle, slaapt veel en durft veel meer. Hij is ook niet meer zo schrikachtig bij elk geluid.

Maar toch lijkt het me eenzaam voor hem. Als we bijvoorbeeld weg zijn of even geen aandacht geven.
Mijn man is er al uit en wil er graag nog eentje bij maar dan precies zoals Yaella al zei een herplaatser met een rustig karakter.
Ik twijfel nog.. Moeten we dit wel doen? Volgens mij vind ie t wel goed zo ...maar ik heb ook geleerd dat sphynxen graag een maatje willen.

Wat is het toch jammer dat je het ze niet zelf kan vragen !

Groetjes
Elle
Groetjes,
Elle

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Ramses solo

Berichtdoor Clemmetje » zo 04 mei 2014, 10:11

Dit blijven altijd moeilijke dingen en een sphynx die bij een ander rustig is kan bij jou ook weer anders zijn dat zie je nu maar aan Ramses.
Als je de juiste match kunt vinden is het natuurlijk super.
Groetjes Clem
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » zo 04 mei 2014, 10:52

Ik snap je dilemma heel goed, maar met de juiste match....
Het is zo fijn als ze samen kunnen spelen, kroelen, wassen, slapen etc. Dat kan niemand vervangen.
Nog zo'n goedzak vinden is lastig en daar moet je de tijd voor nemen

elle

Berichtdoor elle » zo 04 mei 2014, 12:07

ja rustig aan wil ik het sowieso doen
dank jullie wel voor de reacties
had nog een paar foto's die ik erbij wilde sturen
was ik vergeten
doe ik het nu maar
altijd leuk toch ?

groetjes
elle
Bijlagen
FOTO'S 035.JPG
één van de laatste foto's samen in het eerste zonnetje
FOTO'S 035.JPG (85.04 KiB) 1010 keer bekeken
FOTO'S 094.JPG
dromende Ramses
FOTO'S 094.JPG (74.31 KiB) 1010 keer bekeken
altijd gekke Rossi.jpg
altijd gekke Rossi ! RIP
altijd gekke Rossi.jpg (58.11 KiB) 1010 keer bekeken
Groetjes,
Elle

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 04 mei 2014, 14:21

Dit is altijd een dilemma.
Maar als ik het zo lees ben je zelf héél goed in staat om de situatie die door het verlies van Rossi is ontstaan in te schatten.
Ook zoals je de interactie tussen Ramses en Rossi beschreef.
Op dit moment schiet een kitten door me hoofd.
Gewoon om dat die zich nog helemaal laat kneden en zwaar onder de indruk zal zijn van de indrukwekkende verschijning van Ramses.
En Ramses zal zich mogelijk eerder dan verwacht toch open zetten voor het spontane kleintje (al dan niet een Sphinx )
Maar jij bent écht de enige deskundige in deze......en ik weet zeker dat alle opties als een dolle al door je hoofd zijn gegaan.

Ik denk altijd voor mij persoonlijk dat als iets voor mij bedoeld is, dan komt dat er echt wel.
Zo zit ik al járen te zwijmelen of ik er een herplaats Sphinx bij zal nemen. ( bij mijn groepje van vier wildvang katten )
Nestjes bezichtigd, herplaatsers bezocht.......altijd alert op advertenties.......
Het resultaat is nog altijd negatief.
Ook omdat één gedachte altijd de boventoon is.
Wordt mijn groep daar gelukkig van of is het puur en alleen omdat IK het zélf zo graag zou willen???
Maar ik reken er ook op dat als die twijfel opeens wég is, de keuze ook zo gemaakt zal zijn en dat die keuze ook de juiste blijkt.
Dat is in het verleden altijd goed uitgepakt en daar vertrouw ik nu ook gewoon op.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » zo 04 mei 2014, 15:13

Wat een mooierds! blush_sm leuke foto's ook van ze!

Wij hebben nu onze eerste kitten, altijd oudere katten gehad, ging altijd goed. Maar wel zorgvuldig naar het karakter gekeken. Mijn moeder had wel een kitten, maar dat ging absoluut niet samen met onze Fuz. Te druk, wat alleen maar irritatie veroorzaakte. Onze huidige kitten gaat heel goed omdat hij vrij rustig is en ook zichzelf bezig kan houden als de meiden niet willen spelen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat m'n meiden als een blok zijn gevallen voor zo'n knappe gestreepte jongeman ohmy_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 04 mei 2014, 15:49

kitten_sm
Leuk hé!!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 04 mei 2014, 17:25

Mooie foto' s van Ramses en ook Rossi, al is hij er niet meer, in je hart blijft hij er altijd een beetje bij.

Ik herken je dillemma wel van toen ik twee jaar terug alleen Lieve had en er een sphynxje bijwou.
Lieve was nogal schuw en zat niet zo lekker in haar velletje, ook zacht qua karakter..
Ik zat ook te denken aan een rustige herplaatser, maar uiteindelijk is het (toen kitten) Timmie geworden,
een echt Miki boefje, omdat me juist een kitten werd geadviseerd omdat Lieve zich daar aan op kon trekken.
Dit, in combinatie met homeopathie van Manoe (topic Schuchtere Lieve) heeft haar omgetoverd tot een stabiel dametje, dat juist woest kan spelen met Timmie, ze beet hem vanmiddag nog in zijn bil, zo grappig!
Natuurlijk is jouw situatie weer anders, wat ik je met mijn verhaal mee wil geven, neem er de tijd voor, je kent je eigen ventje t beste! Succes met nadenken, lastige keuze hoor! toppie_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 04 mei 2014, 19:59

Hoi Hoi
Wat een geweldige foto van Rossi half uit de paal ,ook de foto's samen zijn super ;)
wat zijn ze toch vreselijk speciaal deze katten ,wat een karakter ,,het zijn gewoon echte persoonlijkheden,

Leuk dat ze bij jou voor de streepjes zijn gevallen ;)))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

elle

Berichtdoor elle » zo 04 mei 2014, 20:06

lauging_sm

dank u allen ! wink3_sm

groetjes
Elle
Groetjes,