2 dames voor Ramses

elle

Re: 2 dames voor Ramses

Berichtdoor elle » vr 25 jul 2014, 12:05

hoi

Dank je wel voor je info Audrey. dry_sm
Ik ben nu ook weer begonnen met zalven.

Vind het nu wel wat zorgelijk worden.
Ze trekt zich ook iedere keer terug in het huisje in de krabpaal en bemoeit zich zo min mogelijk met de andere 2
Ze komt wel eten maar gaat daarna meteen weer het huisje in. Spelen doet ze niet veel.
Erg op zichzelf..
We hebben haar nog maar kort dus kan haar gedrag niet vergelijken met haar normale gedrag.
Ze stond aangeschreven als een lief vrolijk sphynxje.
De dame van waar ze vandaan kwam zei dat ze niet iets raars had opgemerkt aan haar.
Denk dat ik toch maar de DA weer ga bellen voor een afspraak
Groetjes,
Elle

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 25 jul 2014, 13:54

Een check up is natuurlijk nooit verkeerd als je een nieuwe kat in huis haalt.
Wel jammer, dat ze zich wat afzondert maar misschien is het voor haar allemaal wat te veel.
Zeker omdat de andere dame zich al helemaal thuis lijkt te voelen en meteen dikke vriendjes met Ramses is.
Zij is zo een beetje het derde wiel aan de wagen.
Probeer het ook eens met wat extra quality time voor haar alleen.

Heel vaak wordt gezegd dat je een kat die zich terugtrekt moet respecteren.......maar eigenlijk doe ik dat niet zo gauw, wat bij mij altijd heel goed heeft uitgepakt.
Bij mij zit geen kat me onder de bank te begluren......gluren mág hij.....maar dan óp de bank.....geen nonsens.
De spanningsboog kan nu eenmaal ook bij katten niet constant gespannen blijven staan, dus als keer op keer lichamelijk contact blijf zoeken gaan ze op een moment zelf beseffen dat dat lichamelijke contact helemaal niet zo eng en erg hoeft te zijn.....zo ook waar het nieuwe katten betreft.
Als ze niet komt ga ze dan gewoon halen en nodig haar mee uit om te spelen.....de andere twee hou je eventueel enig zins op afstand met een eigen speeltje.
Al spelend wordt haar interesse mogelijk getrokken, waarna ze uiteindelijk ook mee gaat doen.
Dit soort momenten hoeft niet lang te duren.....maar doe het wel vaak.
Mijn Trijntje was helemaal niet sociaal en eigenlijk was het heel leuk om te ervaren dat Trijn "een kijker" bleek te zijn.
Op afstand zag ze wat de andere katten ondernamen wat zij met de loop van tijd exact ná ging nadoen.
Dat ze op bepaalde plekjes kon zitten, dat er in de keuken hapjes te halen waren en dat op bed liggen ook wel heel knus kan zijn.
In het begin rende ze altijd voor me weg, dat het moment ze er achter kwam dat ik mijn zin door drukte en wegrennen geen zin had.
Je hoort wel eens verhalen van mensen die hun schuwe kat toe laten om drie maanden lang op de logeerkamer onder het bed te laten zitten.....
Ik gooi ze eigenlijk in het diepe, en besef dat heel goed, maar tegelijk ben ik ook hun veilige haven.
En ik had vier schuwe tot zéér schuwe katten.......met de nadruk op hád!!! toppie_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

elle

Berichtdoor elle » vr 25 jul 2014, 14:31

Top verhaal ! dry_sm

Dank je wel Raaf.
Dat zou het best weleens kunnen zijn natuurlijk.
Het derde wiel ..
Hier ga ik zeker wat mee doen !

Ik laat het nog weten hoe het uitpakt
Groetjes,
Elle

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 25 jul 2014, 19:18

Leuk, ik ben heel benieuwd!!
De ene kat is gewoon vrijer bij veranderingen dan de ander, maar ik denk juist dat als je het toestaat dat ze zich afzondert de afstand uiteindelijk alleen maar groter gaat worden.
En natuurlijk gaat dat best met beleid, mijn handen en ogen zijn me lief, maar ik ga er wél mee aan de gang.
Maar laat maar horen hoe het gaat, altijd leuk, en natuurlijk véél succes.......maar het komt vást goed. toppie_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 25 jul 2014, 19:54

Hoi Elle
Wat jammer meid dat ze zich terug trekt ,het kan ook dat ze daar niet in 1 groep leefde en dat dan niet gewend is ,en er aan moet gaan wennen
Weet je met hoeveel katten ze daar woonde ?

het kan ook dat ze gewoon meer tijd nodig heeft en je haar yes moet uitdagen tot spelen of in ieder geval op een plek waar ze het kan zien ,
Had je gevraagd hoe haar karakter was ? ,jammer is dat altijd als ze dan niet lekker meedoen he ,

Wat toppie dat je andere dame net doet of er niks gebeurd is ;) de liefde tussen die 2 zal wel blijven bestaan ,wat zal Ramses mega in de wolken wezen ;))
dus je opzet is meer dam mega geslaagd ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 26 jul 2014, 21:42

Misschien heeft ze iets meer tijd nodig , dus doe het rustig aan.
En als er geen echte spanningen zijn zoals agressie zou ik zeker
niet opgeven.
Iedere kat heeft een ander karakter .
Je kan ook eens ten rade gaan bij Manoe die hier op het forum is ,ze
doet heel goeie dingen met homeopathie.
Groetjes Hildeke

marisser

Berichtdoor marisser » zo 27 jul 2014, 09:02

Hoi elle wat naar he dat dit zo is.
Wij hebben het hier ook zo gehad met Lola in het begin die was bang voor ons na een maand hebben we haar gewoon gedwongen er bij te blijven. Voor een half uurtje dan weer een uurtje rust en haar dan weer pakken en ga zo maar verder. Misschien werkt dit Lola was ook een herplaatser.
Sterkte hier mee.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 27 jul 2014, 10:53

Hoi Marisser,

Dat is dus inderdaad het gene wat ik ook altijd doe.
Tóch verplicht aan sociale dingen mee laten doen.
Leuk om te lezen dat ik hier niet de enige mee ben, die daar óók nog eens winst mee boekt.
En natuurlijk forceer je het gedrag van een angstige kat niet constant, je gaat op een gegeven moment zien en voelen wanneer er een moment van rust en acceptatie in de angsthaas komt.
Zo een moment wordt éxtra beloont ( Trijntje heeft door de jaren heen kilo's kaas weg gesnoept merry_sm ) en geef ze dán wat tijd voor zichzelf.
Eindig die contact sessies altijd positief!! voor je ze weer tot zich zelf laat komen.
Het is een kwestie van herhalen, herhalen en nog eens herhalen, en dat rustig uitbouwen.

Zo had ik ook steeds problemen met "nagels knippen "bij drie van mijn vier katten terwijl het wél nodig was, ondanks alle natuurlijke krab opties.
Het door een dierenarts laten doen was geen optie, want ook daar richten ze een bloedbad aan én het gaf nog eens extra stress.
Inmiddels gaat ook dát steeds beter, de pleisters kunnen in de kast blijven, de oordopjes heb ik niet meer nodig en het kost me minder tijd per kat.
"Leuk "is nog steeds iets anders......maar stuk voor stuk kunnen ze nu wel ontspannen bij zo een knip beurt.
Uiteraard hou ik ze altijd nét wat langer bij me dan nodig is en prijs ik ze helemaal de hemel in.
Voorzichtig aan hebben we ook die hobbel overwonnen.......na járen dan hé, want nageltjes knippen doe je niet iedere dag merry_sm
Wel masseer ik op kroel momenten ook regelmatig de voetjes en teentjes.
Zodat ze leren dat ook die aanraking niet altijd spannend of negatief hoeft te zijn.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 27 jul 2014, 20:51

Raaf dat met die pootjes masseren raden wij ook altijd kittenkopers aan ,ze weten dan dat het niet eng is en laten het veel makkelijker toe ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 27 jul 2014, 21:02

Ja hé????
Dat zijn van die stomme dingen die het een hoop makkelijker kunnen maken.
En als ze het eenmaal vertrouwen gaan ze nog terug masseren ook toppie_sm

Terug naar “Sphynx”