Het is al eventjes geleden...

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Het is al eventjes geleden...

Berichtdoor Clemmetje » wo 30 jul 2014, 18:05

Wat een leukerds zijn het.
En zo te zien hebben ze veel plezier zo samen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 30 jul 2014, 18:53

Hoi Hoi
wat een schattige foto!!!!!!!!! helemaal waar hij zo vertederend met zijn dekentje ligt ,om op te vreten ,De andere zijn ook heel mooi .wat brengen ze een hoop gezelligheid in huis he
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nienke88

Berichtdoor Nienke88 » vr 01 aug 2014, 10:54

Bedankt voor de leuke en lieve reacties!
Hahaha ze zijn heerlijk om in huis te hebben en ik zou ze niet meer willen missen. Dat is echt heel snel gegaan! Af en toe heb ik het idee dat ze er al veel langer zijn, en dan bedenk ik me ineens dat ze er pas een maand zijn. Grappig is dat!

Dan heb ik nog even een vraag: ik heb gelezen dat ze door de castratie wat liever worden en ook wat minder ruig met elkaar om gaan. Ze zitten af en toe echt onder de krassen en wondjes, en ze spelen zo ontzettend ruig en hard met elkaar dat ze af en toe echt lopen te piepen en mauwen. Nu ben ik sowieso geen katten gewend, dus ik weet niet of dat normaal is hahaha maar ik vind het af en toe zo sneu. Ze doen het allebei om het hardst hoor en ondanks dat er twee weken leeftijdsverschil tussen zit zijn ze beide nu 2 kilo, dus het is geen oneerlijk gevecht. Maar juist omdat het er af en toe echt heel ruig aan toe gaat, vroeg ik me af of de castratie dat eventueel ook een beetje verminderd.

Verder heb ik niets te klagen met ze :-) ze zijn echt super! wub_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 01 aug 2014, 20:20

Hoi Nienke
Kittens spelen ook heel erg hard met elkaar ,soms ben je gewoon bang om er naar te kijken ,waar je goed op moet letten is dat de punten van hun nagels geknipt zijn ,dat scheelt al heel veel

Castreren zou ik zeker zo snel mogelijk doen ,ze hebben er dan veel minder last van ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 01 aug 2014, 22:15

Ruig zijn ze zeker met elkaar en dat blijft ook nog wel even zo. Casteren zal denk ik niet veel helpen maar wat Wil al zei doe het zo snel mogelijk des te minder last hebben ze ervan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Nienke88

Berichtdoor Nienke88 » di 05 aug 2014, 09:29

De nageltjes doe ik iedere week, en ik controleer ze om de twee dagen om er zeker van te zijn dat ze niet te lang zijn en dan kan ik ze zo nodig nog even bijschaven. Het gaat gewoon echt heel hard af en toe en ik vind alles zielig... rolleyes1_sm Das ook een beetje m'n struikelblok denk ik hahaha

Het castreren wil ik eigenlijk met 5 maanden doen (dus over een week of 3/4), maar m'n dierenarts was er niet zo happig op. Hij vond het jammer voor de groei en als het niet nodig was raadde hij aan om te wachten. Maar dat was eigenlijk niet wat ik in m'n hoofd had. Nu weet ik dat de vrouwelijke DA van die praktijk er minder moeilijk over doet, dus die moet ik maar eens spreken dan. Maar ik wil er inderdaad niet al te lang mee wachten.

Bedankt voor jullie tips en adviezen! laugh_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 05 aug 2014, 19:56

Hoi Nienke
dat houd in dat jou DA dit dus nog nooit gedaan heeft en liever grote ballen vangt dan kleintjes ,maar laat hem dat dan ook eerlijk zeggen ,
Het is echt flauwekul wat hij je verteld ,wij laten de kittens met 11 weken helpen poesjes en katers ,gaat perfect ,in die 10 jaar nog nooit problemen gehad ,Kijk naar Nit van Tiny en Yael ,was 5 dagen ervoor gecastreerd en rent nu bij hun rond ,

Bel gewoon even bij jullie in de buurt welke DA het wel doet ,Wij hebben een kater gehad die met 5 maanden een poes bevrucht heeft ,die kreeg 5 kittens
Moet je toch niet aan denken dat dat bij jou ook gebeurd,
Groetjes Wil
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 06 aug 2014, 00:40

Hee Nienke,
Ik denk inderdaad ook dat het een fabeltje is.
Ook ik heb dat lang gehoord én geloofd, maar als je naar dierenprogramma's in landen als Amerika en zo kijkt doen ze bijna alleen nog maar vroeg castraties/ sterilisaties.
En die dieren groeien práchtig uit hoor!!
Ze worden er niet minder stoer of mannelijk door.
Hengsten worden ook relatief snel geholpen.....dat mag dan weer wel......omdat de mens daar zélf last van heeft om het paard te hanteren.
Daar zal nooit iemand roepen dat een ruin minder mooi uitgroeit of dat het tegen de natuur is.

Vaak is het juist het tegenovergestelde.
Als een hengst geruind wordt krijgt hij vaak de rust in zijn donder waardoor hij voller wordt.
Bij een hond en een kat zie je dat ook.
Ze komen zelfs beter en mooier in hun vacht te zitten ( áls ze die hebben merry_sm )......gewoon omdat ze van die hormoonstormen af zijn.

Misschien heeft een mannelijke dierenarts toch meer moeite er mee.....béétje ouderwets.
Die ziet zijn vrouw waarschijnlijk ook het liefst tot aan haar 60ste aan de pil merry_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Nienke88

Berichtdoor Nienke88 » wo 06 aug 2014, 09:44

Wil, gelukkig heb ik twee mannen! Dus voor een bevruchting ben ik niet zo bang merry_sm Maar ik wil wel latere problemen voorkomen (sproeien enzo) en inderdaad de narcose hebben ze nu minder last van dan straks. En dan zijn we er maar vanaf ook. Bijkomend voordeel: dan hebben we ook niet meer dat iedereen over Bink zegt: Jeetje wat een enorme ballen!! Haha zelfs de dierenarts zei het razz_sm Ze vallen nogal op als ze naakt zijn...

En inderdaad, ik denk ook niet dat ze er minder stoer of mannelijk door worden. Maar als straks van twee van die mannen de hormonen door het huis gieren word ik niet blij (3 als ik Mark ook mee tel, maar denk niet dat hij een castratie ziet zitten merry_sm ). Bovendien zijn ze al super stoer en mannelijk. Om dat even te bewijzen zaten ze gister samen op het aanrecht en lagen de eieren op de grond lol_sm . Ik kon er hartelijk om lachen, aangezien ik op het werk was en het niet op hoefde te ruimen... Mark was minder vrolijk laugh_sm (blijkbaar vormen 9 eieren een flinke plas)

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen rondom de castratie! Ik hoop dat het snel gebeurt..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 06 aug 2014, 20:58

Goed dat jij je niet van de wijs laat brengen door je DA.
Hier geven ze als reden op dat hun lichaam die stoffen van de narcose nog niet zo goed kan afbreken.
Ik ga dan ook gewoon naar een andere DA die het wel wil doen.
En een doos eieren op de grond is inderdaad leuk zolang het niet bij jou thuis is. merry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”