Poesje uit buitenland

anide

Poesje uit buitenland

Berichtdoor anide » ma 13 okt 2014, 12:41

Ik weet niet of ik dit mag plaatsen. Sorry als dit niet zo is..

Dit weekend heb ik kontakt gehad met een ( buitenlandse ) cattery eigenaresse over een Sphynx poesje waar ik helemaal weg van ben.
Na wat heen en weer gemaild te hebben heeft ze de test resultaten van de ouders gemaild.
Eerlijk gezegd.... Zegt het me niets omdat ik niet weet wat ik moet opmaken uit die testen.
Ik heb gekeken op haar facebook account wat zij voor vrienden heeft en zag dat het voornamelijk Sphynxen mensen zijn.
Op zich vond ik dat juist een goed teken. Ook zijn er afstammelingen van haar over de hele wereld verkocht.
Dus ze heeft ervaring met verkoop aan buitenlandse kopers.

Ik zoek eigenlijk al een paar jaar naar een poesje erbij. Maar nu ik er een gevonden heb slaat paniek toe. Wat als het niet klikt met Pink.
Pink is echt een model katje. Slaapt bij me. Is ideaal met de honden. Doet niets wat niet prettig is.
Voor Pink lijkt het me leuk dat ze een vriendinnetje erbij krijgt. Ze speelt veel met mijn Chihuahua maar dat is toch anders dan spelen met een poesje.

Wat vraag ik nu eigenlijk hier... Haha... Ik weet het gewoon niet meer en denk het ene moment DOEN en het volgende moment.. Ja maar als.........

Raaf
Contacteer:

Re: Poesje uit buitenland

Berichtdoor Raaf » ma 13 okt 2014, 13:26

Ik denk dat er wel mensen zijn die jou hier mee kunnen helpen, desnoods via een pb.
Onze Wil hier is heel bedreven met afstammingen en testen.
Gelukkig weet je zelf genoeg over de gevaren van "spontaan "een Sphynx kitten kopen.
Het buitenland hoeft dan ook geen probleem te zijn.

Wat betreft de rest van de vragen denk ik dat dat altijd iets is wat bij iedere liefhebber met meerdere dieren door de kop schiet.
Waar ben ik mee bezig en wie zegt me dat het de juiste keuze is.
Jij kent je dieren en je thuis situatie het beste, maar een zeker risico is er natuurlijk altijd dat de dieren elkaar niet zo leuk gaan vinden als dat jij hoopt.
Ik dénk dat hoe positiever en opener je er zelf in staat dat dit ook overslaat op je dieren.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 13 okt 2014, 19:18

Hoi Hoi
het zegt niks als je de catterynaam kent of die wel of niet goed is ,ook niet dat ze exporteren naar Nederland ,
Er zijn cattery's in het buitenland wat gewoon fabrieken zijn ,veel stambomen kloppen niet ,

Als je iets uit het buitenland wilt hebben of in jou geval word je plots verliefd ;)) vraag om een filmpje NIET foto's heel veel foto's worden gefoto shopt ,
Dan denk je dat je een mooie kat gekocht hebt en valt hij mega tegen ,met een filmpje kunnen ze dat niet doen,

Weet niet uit welk land maar je hebt tegenwoordig een courier die ze bij je thuis af komt leveren ,ik heb er de laatste x maar 250€ voor betaald ,de kat daarvoor uit hetzelfde land 850€
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 13 okt 2014, 20:27

Ik kan me je angst goed voorstellen.
Het zegt inderdaad niet heel veel of iemand veel sphynx vrienden heeft op facebook.
We hebben een hele mooie database waarin je testen en stambomen en katten kunt nakijken.
Wil kan je hierbij ook goed helpen.
Je kunt natuurlijk ook het jezelf wat gemakkelijker maken en hier in Nederland op zoek gaan naar een poesje.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » ma 13 okt 2014, 21:52

Waarom helemaal uit het buitenland??

Er zijn zoveel tegens, mits je geen oude rot in het vak bent cool_sm

Ik zou het in iedere geval niet snel doen, ken mensen en Cattery's niet ook al fok ik ruim 7 jaar Sphynx katten en ruim 8 Siams blush_sm

Uitkruizen is nog steeds goedkoper dan importen als je daar weinig van af weet garantie is lastig of eigenlijk helemaal niet te doen, en je loopt als gauw met foute stambomen rond, ik BeNeLux weten we wel van elkaar wie shopt in tests, informatie mooier maakt etc maar ik Rusland of andere landen niet..

Onlangs zijn twee Siams Cattery's gestopt door foute katers die hele cattery's besmet hebben met niet te achterhalen wat voor virus en waarvan de helf vd kittens door zijn dood gegaan..
Afbeelding

anide

Berichtdoor anide » ma 13 okt 2014, 21:54

bedankt voor de reacties. Ik ga heel hard nadenken...

anide

Berichtdoor anide » di 14 okt 2014, 15:12

Met pijn in mijn hart heb ik vandaag een mail gestuurd om te zeggen dat het waarschijnlijk niet het juiste moment is om een poesje erbij te nemen.
Ik zie toch teveel beren in het bos. Het is vooral alle aanpassingen hier in huis en verstoring van de groep waar ik bang voor ben.
Aanschaf is natuurlijk ook niet de enige kostenpost.

Ik hoop dat mijn Bullmastiff nog jaren bij me mag zijn maar mocht zij wegvallen dan ga ik opnieuw op zoek.

Dank je wel voor de reacties.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 14 okt 2014, 16:04

Kan me goed voorstellen dat het een moeilijke beslissing is, maar denk dat je het ook héél goed overdacht hebt.
Misschien is het nu niet het moment, maar komt het een keer heel onverwacht dat het plaatje wél klopt.
Je weet ook nooit wat er op het forum voorbij komt aan kittens of herplaatsters dus........

Ik was ook niet op zoek naar een nieuwe kostganger toen kat vijf zich aandiende.
En toch bleek dat een schot in de roos, ook bij de introductie naar de andere toe.
Zo kan het dus verkeren love3_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 14 okt 2014, 19:55

Hoi Hoi
wat is dat vreselijk moeilijk als je verliefd bent om dat toch je verstand te volgen he ,wel heel knap dat je dat gedaan hebt dry_sm
Wie weet wat er ooit nog op je pad komt ,als je niet echt op zoek bent en je ziet iets is het dubbel moeilijk ,

geniet van je Bullmastif eindeloze hond trouwens ;) als je ooit hulp nodig hebt ,is altijd oke ,je vind hier ook mega veel informatie ,,en leuke kittens van de forum leden ,waarvan wel de testen in orde zijn ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

anide

Berichtdoor anide » di 14 okt 2014, 21:02

Dank je wel !!!

Mag ik trouwens nog leuke dingetjes posten, voor de fun, niet met bedoeling om winkeltje hier te openen :-)

Terug naar “Sphynx”