Onze eerste Sphynx Louis!

Tilly

Re: Onze eerste Sphynx Louis!

Berichtdoor Tilly » do 05 nov 2015, 20:44

Je schrikt er toch van, je weet niet waardoor.
Nou maar hopen dat het eenmalig is.
Groetjes, Tilly >^.^<

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » do 05 nov 2015, 21:50

Hahaha is een subtiele hint Zelda

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Zelda

Berichtdoor Zelda » vr 06 nov 2015, 11:13

hahah ja Miranda, niet alleen dwingen ze mij hun troep constant op te ruimen, nu moet ik ook nog eens mijn eigen troep opruimen!

Maar is idd een beetje eng als eenmaal in huis geplast is, aangezien katten zulke schone dieren zijn. Je hoort zoveel verhalen over katten die te weinig drinken, katten met nierproblemen etc., maar ook wel veel verhalen over katten waarvan ze er niet achter kunnen komen waarom ze naast de bak plassen. Maargoed, het lijkt gelukkig eenmalig te zijn, dus daar gaan we maar vanuit!

Nu heb ik nog een vraag, wij hebben onder de trap een vrij ruime bergruimte (kan er in staan). We hebben twee grote kattenbakken, 1 in de keuken, 1 boven. Nu gebruiken ze voornamelijk de kattenbak van beneden, en aangezien we de bergkast niet gebruiken zouden we een kattenluikje in de deur willen zetten en de kattenbakken in de bergkast zetten. Het is daar alleen wel altijd donker, maar ik neem aan dat dat geen probleem voor ze is? Goed idee of niet? Zou veel troep in de keuken schelen, en we hopen zo door de twee bakken in 1 ruimte te zetten ze de tweede bak ook wat meer gebruiken, want deze staat er nu een beetje voor de sier, en echt sierlijk zijn kattenbakken niet hahah ;p

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 06 nov 2015, 11:52

Jaa idd al die enge verhalen! Blij dat het gewoon een eenmaling ongelukje was!

Je kan het proberen je kattenbakken.. Snachts is het toch ook donker

Groetjes Miran

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 06 nov 2015, 19:29

Hoi Zelda
Kan me voorstellen dat je dit eng vind ,een van de grootste nachtmerry's is een plassende kat in huis ,,
Dat is een super idee van jou ,en katten kunnen net zo goed in het licht als in het donker zien dus dat maakt niks uit dry_sm

Heerlijk dat er nog steeds geen ongelukjes zijn geweest,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 06 nov 2015, 21:11

Ik heb ook de kattenbakken in de trapkast staan maar ik heb wel voor mezelf een lamp erin gemaakt voor het leegscheppen van de bakken.
Ik vind het een perfecte plek.
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 06 nov 2015, 22:08

Weet iet of je een stopcontact hebt daar maar dan kan je er nog zo'n babylampje indoen

Groetjes Miran

Zelda

Berichtdoor Zelda » za 07 nov 2015, 10:59

Nee geen stopcontact in de trapkast. Maar ze krijgen wel wat licht binnen via het kattenluik.

Vanochtend was het weer raak, we snappen er geen bal van! Dit keer is er op het gordijn geplast, wat een beetje over de vloer hing. Dit gordijn hangt er al vanaf het begin. Het is vannacht gebeurd dus weer geen idee wie van de twee het gedaan heeft.

Erg vervelend, nu dus extra bang dat het vaker gaat gebeuren... Tweede kattenbak gaan we nu ook beneden zetten voor de zekerheid.
Ze drinken naar ons idee ook gewoon voldoende. Doe beetje water bij de Cosma Nature, op verschillende plekken staat water dusja..

Ook is het geen klein plasje, was best flinke plas. Bij blaasontsteking of iets in die richting, lijkt het mij dat het om kleine plasjes gaat. Ook stinkt de plas niet...

Nu bedenk ik mij ineens, de jas lag bij de voordeur, en het gordijn waarop geplast is hangt naast de achterdeur. Lopen regelmatig katten langs de achterdeur. Dus eerste gok lijkt mij toch territoriaal?

Renevo

Berichtdoor Renevo » za 07 nov 2015, 17:19

Het kan heel goed te maken hebben met katten buiten. Rukt een beetje buiten de deuren of daar een luchtje zitten, kan een kater zijn die buiten de deur markeren en zo veroorzaakte dat een van hun binnen erop reageerde.
Voor de zekerheid vooral in de avond dicht bij de deur een kattenbak plaatst, maar als het wel komt door een kat van buiten word dit geen lange termijn oplossing, helaas.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 07 nov 2015, 17:52

Bij plassen naast de bak altijd eerst lichamelijke oorzaken uitsluiten. Dus plasje opvangen en laten onderzoeken.
Weet je wie het doet?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”