advies gevraagd

Renevo

Re: advies gevraagd

Berichtdoor Renevo » vr 08 mei 2015, 17:49

Hier ga ik ze nooit direct bij elkaar zetten, behalve als het een herplaatser is. Kittens mag eerst een ruimte verkennen, lekker eten, ander katten ruiken en op de kattenbak, eerste twee avonden slaap de kitten ook bij mij in bed. Op dag 2 mag ze wel de ander katten ontmoeten, maar alleen als ik erbij zij, als ik weg moet houden ik ze gescheiden. Dag drie en eventueel dag 4 mag ze de hele dag bij elkaar, ligt aan hoe de volwassen katten reageerde. Vaak hoef ik ze na dag 4 niet langer gescheiden te houden en mogen ze ook dan zaam slapen.

Het zijn wel zo dat ieder een het anders doet, en zijn katten het beste kende, dus zou ik gewoon adviseer te doe wat jij en je kat het prettigste vind.
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » za 09 mei 2015, 14:31

Als er hier een kat bij komt zet ik altijd eerst de bench in de kamer en als de andere hebben gesnuffeld dan doe ik hem open.
Ik heb 2 katers die altijd gelijk vriendjes willen zijn dus dat is makkelijk.
De dames komen later. De eerste nacht hou ik ze altijd apart en dan zie ik de volgende dag wel hoe het loopt.
Dat kun je toch echt het beste zelf in schatten.
Maar een kitten is wel je beste keus.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 09 mei 2015, 20:10

Hoi Hoi
wat leuk dat je al een vriendje hebt ,,,wij zetten ze hier ook gewoon in de groep neer ,natuurlijk gaat jou kat blazen omdat die kleine in zijn ogen stinkt ,veel op de dekentjes die je hebt laten liggen zodat hij de lucht van jou heeft .dan is het zo oke , dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

inba

Berichtdoor inba » di 09 jun 2015, 13:01

Ik zet de bench met de nieuweling eerst in de kattenkamer met de deur dicht. Hij weet dan waar de kattenbak staat en gaat daar gelijk op. Vervolgens doe ik hem opnieuw in de bench en gaat hij de woonkamer in. Daar zet ik de bench nog even afgesloten op bank of stoel, vanwaar hij iets beter kan rondkijken dan vanaf de grond. Er kan lekker gesnuffeld worden. Daarna de bench open en laat ik hem er zelf uitkomen. Mijn katten hebben gelukkig nooit problemen gehad met nieuwelingen. Veel succes en geluk met je nieuwe kameraadje.

Ceewhat

Berichtdoor Ceewhat » di 09 jun 2015, 13:12

Hi all,

ondertussen loopt de jonge Jupke vrolijk in huis rond.
het begin was wat stroef, onze oude sphynx moest er niet zoveel van hebben, maar verder dan blazen en geïrriteerd mauwen ging het niet. Na een dag of 4-5 lagen ze bij elkaar en leek het te klikken, of werd Jupke iig gedoogd.
Verder gaat het helemaal goed, en die kleine is een soort kruising tussen Speedy Gonzalez, een Tazmanian devil en een aap, supergrappig!

Het is wel duidelijk dat de oude niet altijd zin heeft in de spelletjes van Jupke, vooral als deze de oude bespringt, of in z'n staart gaat bijten. Lex mept dan niet, maar piept en loopt weg. misschien zou het beter zijn als hij even laat weten wie de baas is, of meespeelt, maar wie weet komt dat nog.
Als de rust is wedergekeerd, dan kunnen ze het prima met elkaar vinden.

Thanks voor alle tips!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 09 jun 2015, 20:33

Hoi
wat super en wat een fijn nieuws dat ze al bij elkaar slapen ;)) natuurlijk is de kleine een mega drukke baby ;))) daar moet jou andere kat aan wennen ,en anders moet jij veel met hem gaan spelen ;)) dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 09 jun 2015, 20:35

Meestal gaat het best wel snel heel goed.
Hopelijk laat de kleine terror je ouwetje wel zo nu en dan met rust.
Dat betekent veel spelen met hem voor jullie. blink_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Ceewhat

Berichtdoor Ceewhat » wo 10 jun 2015, 09:33

haha, de "kleine terror" ;-)
ja spelen is ineens een nieuwe hobby van ons geworden
Cheers

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 10 jun 2015, 19:30

Ha Ha leuk is dat he ,je zal hem bezig moeten houden ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”