koude buik bij oude sphynx

Ceewhat

koude buik bij oude sphynx

Berichtdoor Ceewhat » ma 21 sep 2015, 18:46

HI all

kort vraagje, we hebben twee sphynxen, een jonkie van ruim 6 mnd, en een ouwe baas van ruim 10 jr. Die ouwe heeft de laatste tijd steeds vaker een koude buik, ondanks dat temperatuur in huis in principe ok is, en ze ook voldoende fleecedekens hebben. de kleine is een soort van minikachel, die gaat niet uit
Nu vroegen we ons af of het mogelijk iets met de leeftijd te maken heeft, of dat er wat anders aan de hand kan zijn. Hij krijgt royal canin sphynx-brokken, dus qua voer is het ok. Als tijdelijke oplossing leggen we telkens een kruik bij hem, zodat hij in ieder geval extra warmte krijgt.

hebben jullie soortgelijke ervaringen of dit wel eens meegemaakt?

Grtz
C.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: koude buik bij oude sphynx

Berichtdoor Clemmetje » ma 21 sep 2015, 19:20

Ik heb hier ook wel sphynxen met koude buiken en ik denk zelf dat het te maken heeft met de doorbloeding.
Als ze echt zo voetenwarmer buik hebben zit er meer vet en dat voelt kouder aan.
Groetjes Clem
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » ma 21 sep 2015, 19:27

Ik heb dat hier ook mijn 2 kerels met hangbuikje hebben koude buik en mijn 2 meiden strak en stralend hebben hier nooit last van haha dus denk ook dat er in dat vet minder doorbloeding zit en dat het daar door komt.

Ceewhat

Berichtdoor Ceewhat » di 22 sep 2015, 08:41

Thanks, klinkt logisch. Die oude heeft idd een hangbuikje, en jonkie is nog helemaal strak.
Hij eet niet overmatig, dus wrs deels ouderdom. Misschien meenemen naar de sportschool, kan hij misschien ook weer strak worden ;-)

Bridget

Berichtdoor Bridget » di 22 sep 2015, 13:29

Ja het hangbuikje zou er misschien wel mee kunnen te maken hebben, mijn Cain die ook een hangbuikje heeft zijn buikje voelt ook vaak koud aan, terwijl Akiko geen hangbuikje heeft en hij een wandelende kachels is.
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”