Jasjes

Dutchdelite

Jasjes

Berichtdoor Dutchdelite » wo 30 sep 2015, 21:59

Hoi,

Ik ben even lekker het forum aan het afstruinen en stuitte op het onwijs leuke onderwerp "Fotowedstrijd"

Wat zijn de foto's leuk zeg cheerleader_sm

Maar ik zie op een aantal foto's dat de Sphynxen jasjes/truitjes aan hebben.

Hebben naaktkatten (sphynxen/rexen/bambino's/elfen e.d.) het koud in de winter ?
Hebben ze dit nodig ? of ligt het geheel aan het diertje zelf ? de ene wel, de andere niet.

Andere vraagje mbt het wassen van de katten. ik lees op verschillende website verschillende dingen over het in bad doen.

De ene site zegt kort met washandje afnemen, de andere zegt wassen met babyshampoo en lekker afdrogen.
de ene site zegt elke week, andere elke 2 weken, weer een andere zegt 1x per maand.

Wat is het handigste ?

Ik ben me momenteel aan het inlezen over Bambino's en Sphynxen (ter voorbereiding op de aanschaf van een Bambino)

Alvast bedankt voor de reacties toppie_sm
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

leew

Re: Jasjes

Berichtdoor leew » wo 30 sep 2015, 23:05

Over de jasjes/truitjes kan ik je nog niks over melden, want ik ben nog maar sinds een korte tijd(nu 6 weken) mama van 2 sphynxen(broertjes van elkaar)..
Wat ik je wel kan vertellen is dat oortjes schoonmaken een wekelijkse taak is geworden.. maar ook dit verschilt per kat.. ik heb er 2 en de ene heeft eerder smerige oren dan de ander..
Ook de nageltjes moeten regelmatig schoongemaakt worden. Ook hebben ze meer oogsmeer en dit vind je overal terug in huis [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Het wassen is ook iets dat verschilt per kat en hoe schoon je je kat wilt hebben.. ik heb deze week heb ik ze voor het eerst geprobeerd te wassen.. helaas vonden ze water niet leuk dus heb ik een washandje nat gemaakt en babyshampoo erop gedaan en ze hiermee schoon gepoetst waarna ik ze heb afgedroogd.. het werd me niet in dank afgenomen
Maar zoals ik al zei..ik ben nog niet heel lang mama
Wat ik je wel kan zeggen is dat het echt super lieve diertjes zijn en elke nacht lekker tegen me aanliggen. 'S avonds lekker samen op de bank onder een dekentje. Als ze wakker zijn, zijn ze druk en ondeugend en hard met elkaar aan het stoeien.. maar ik ben helemaal verliefd geworden op mijn mannetjes

Ik hoop je iets geholpen te hebben

Renevo

Berichtdoor Renevo » wo 30 sep 2015, 23:07

Een Sphynx zoekt meestal een warm plaats onder een deken als ze het koud heeft. In principe is een trui niet nodig. De ene kat verdraagt het beter dan de andere. Mijn katten draag wel truitjes, niet iedere dag en niet de hele dag. Soms is het heerlijk zonnig buiten maar wel koud en wil ze graag een poosje naar buiten, dan krijg ze een truitje aan. Als ik in de winter naar de dierenarts moet of na een show, dan krijg ze ook een truitje aan. Ik moet wel biecht dat mijn katten bijna meer kleding hebben dan ik ;) Wat is het lastig een schattige jurkje niet te kopen, vooral als die in de aanbieding staat!

Mijn katten gaan in bad als ze vies zijn. Voor de een iets sneller dan de andere. Meestal wel zo een keer in de twee maanden. Ik gebruik bijna nooit natte doekjes, dan eerder een natte washandje. Mijn katten was ik in de gootsteen, de een vind het minder leuk dan de andere.
Afbeelding

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » do 01 okt 2015, 09:30

Mijn Sphynxen dragen nooit truitjes. Ik hou er persoonlijk niet van om dieren aan te kleden. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Mijn Sphynxen hebben het echt niet koud. In de winter staat de verwarming echt niet hoger dan 20 graden. Bij mij gaan ze zomer en winter naar buiten in de afgezette tuin. Ze kunnen zelf kiezen of ze naar buiten gaan dmv een kattenluik. Ze lopen ook gewoon in de sneeuw!!! Uiteraard vinden ze het wel fijn om in een dekentje te liggen.
Wassen doe ik niet heel vaak. Een paar keer per jaar of als ik naar show ga. Ze hebben er echt een hekel aan. Wel regelmatig de oortjes en de nageltjes schoonmaken. Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Shyla

Berichtdoor Shyla » do 01 okt 2015, 13:02

Mijn dametje krijgt ook geen kleertjes aan ook al is ze een koukleumpje net zoals mij. Er liggen overal heerlijke dekens waar ze in kan kruipen en anders kruipt ze lekker onder mijn shirt of in mijn vest. Wel heb ik een snuggle safe (soort kruik) aangeschaft voor de koude winterse dagen. Nu is ze nog alleen maar binnenkort, nog 9,5 week, komt er een waarschijnlijk vriendje voor haar bij waar ze hopelijk ook tegenaan kan kruipen. Ojah, nachts slaapt ze altijd bij mij in bed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » do 01 okt 2015, 13:24

Ook hier geen kleren maar veel fleecedekentjes.
De oren maak ik af en toe schoon als het te erg is, maar meestal wassen ze elkaar de oren lol_sm en ze gaan nooit in bad.
Groetjes Gerry

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 01 okt 2015, 19:21

Hoi Hoi
ook hier geen truitjes en jasje aan ,ze willen het niet ,ik heb er wel heel veel ,schandalig gewoon voor de heb ;))
We hebben hier wel een kledings Queen dat is Miaula van Marthe die showt ze gewoon ,,

Hier komt de kachel niet hoger dan 17 graden ze hebben daar geen last van ,ze kruipen wel in de Pompoenen fleece dekens als ze het koud hebben ,,
Wassen vind hier de 1 een drama de andere vind het niet erg ,we wassen ze ook bijna nooit ,,

We maken ze ook wel schoon met cocos olie is zo gebeurd lekker insmeren ze masseren en met een droge handdoek het vuil eraf halen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 01 okt 2015, 19:28

Hoi Hoi
je kan volgende ronde ook meedoen he met de foto wedstrijd ;))

Aukje die 2 in de sneeuw blijven geweldig he !!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » do 01 okt 2015, 19:46

Hoi Wil,

Als ik het onderwerp weet, ga ik zeker even door al die honderden foto's snuffen om te kijken of er iets leuks bij zitten van die haarballen van mij lol_sm
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 01 okt 2015, 19:49

Dat mag degene bedenken die nr 2 is ,Wie nummer 1 is geworden krijgt een mooi cadeaupakket van Gropet die sponsort dat voor ons dry_sm dry_sm
Ga denk ik zo de winnaar en nummer 1 en 2 bekend maken ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”