Wat voor soort rassen passen bij de Sphynx?

Grumpy

Wat voor soort rassen passen bij de Sphynx?

Berichtdoor Grumpy » di 13 okt 2015, 16:09

Dag iedereen

Ik vroeg me eigenlijk af waar je op moet letten als je een ander ras bij je Sphynx neemt?
Ik had bv. twijfels of een Sphynx samen zou gaan met een Maine Coon, Noorse Boskat, Siberische Kat, Pers, Britse Korthaar, etc.
Dit omdat het vrij rustige rassen zijn en de Sphynx normaal speelser.
Nu moet ik zeggen dat mijn kattin ook wel een lui beest is, super relaxed, die ganse dagen ligt te slapen en occasioneel wel een spelletje wilt spelen.

Gr
Jules

Aukje79

Re: Wat voor soort rassen passen bij de Sphynx?

Berichtdoor Aukje79 » di 13 okt 2015, 16:47

Hoi hoi,

Ik heb twee Noorse boskatten en 3 Sphynxen. Dit gaat prima samen hoor. De Noren zijn wel wat rustiger dan de Sphynxen maar zijn wel allemaal vriendjes. Ook zijn mijn Noren nog erg speels. Soms denderen er 5 katten door het huis!! Ik merk wel dat de Sphynxen naar elkaar toe trekken. Liggen altijd samen in een dekentje. Dit doen ze minder met de haarballen.

Renevo

Berichtdoor Renevo » di 13 okt 2015, 18:54

Ik hebt 3 Sphynx 1 maine coon en een HTK poes. Gaat prima, moet bij zeggen dat de HTK poes het oudje is een meestal solitair. De maine coon en 1 Sphynx zijn bijna even oud en zijn onafscheidbaar.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 13 okt 2015, 19:02

Hoi Aukje wij hadden heeeeeeeel vroeger Siams en Sphynxen gaat perfect ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 13 okt 2015, 19:19

Belangrijkst lijkt mij dat de katten qua temperament en speelsheid bij elkaar passen. Snape de sphynx en Hebe de peterbald (allebei ADHD en ca. 4 jaar) breken samen op volle kracht de tent af. George de sphynx en Asbo de Thai (allebei ca. 10 jaar) doen het samen rustiger aan. Combi van oosterse korthaar types (siamees etc.) en sphynx werkt hier prima. Maar elke kat is anders, en het gaat toch vooral om een goede match te maken. Dus ook qua leeftijd, speelsheid, en persoonlijkheid. Dat lijkt me nog belangrijker dan het ras.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 14 okt 2015, 20:11

Ik denk dat het ras ook niet zoveel uitmaakt. Als ze inderdaad maar passen qua karakter en activiteit.
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » wo 14 okt 2015, 22:32

Ik heb 2 sphynxies en 1 halve Noor.. Qua combinatie gaat het prima maar Dot heeft zun momenten maar mijn sphynxies trekken echt naar elkaar toe en zeker met spelen dan is het net Mike Tyson en rocky balboa

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » do 15 okt 2015, 20:52

Ik heb 3 Britten en een Cornish Rex en ik zou zelf deze combinatie niet zo snel meer nemen. Nói is heel actief en wil graag spelen en lekker wild spelen 2 van de Britten begrijpen dat niet en zien het als een bedreiging. Nu is Nói ook heel dominant en daar zal het ook wel aan liggen ook schijnt het ras zo te zijn. Voor Nói zou het het beste zijn als er een van zijn eigen ras erbij komt maar dat durf ik niet aan omdat de Britten dan helemaal het onderspit gaan delven. Je zou inderdaad heel goed naar het karakter moeten kijken.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Sphynx”