Cattery Jumas uit Nispen NB

Raaf
Contacteer:

Re: Cattery Jumas uit Nispen NB

Berichtdoor Raaf » zo 18 okt 2015, 19:54

Jemig......wat een triest bericht over Dobby!!
Kan me zo goed voorstellen dat je hoopt blijft houden, maar soms is een strijd gewoon weg niet te winnen.

Ik zou héél goed uitkijken met wie je in zee gaat.
Laat je verstand kiezen en niet het feit dat jullie als gezin zo uitkijken naar een nieuws gezinslid in de familie.
Ook al snappen jullie kids ( gelukkig ) nog niets over leven en dood.
Tijdsbesef is dan vaak ook nog een vaag iets.......profiteer daar van.

Ik ben als meisje van een jaar of vier /vijf méga verdrietig geweest om de dood van onze witte muis.
Snapte niet wat er met hem was,wist alleen dat hij even daar voor nog héél leuk was om naar te kijken en nu opeens niets meer deed.
Maar ik vertrouwde mijn ouders totaal toen ze zeiden dat ze met de muis naar de dokter zouden gaan....die zou hem vást nog beter kunnen maken.
Natuurlijk was er in heel mijn woonplaats en omstreken geen nieuwe witte muis meer te vinden dus kwamen mijn ouders uiteindelijk met een hamster thuis.
Én het verhaal dat we die "te leen "hadden gekregen van de dierenarts tot de witte muis weer beter was, omdat hij het zo verdrietig voor ons vond.
Uiteraard is de witte muis nooit meer thuis gekomen, maar ik kan me ook niet herinneren dat ik er ooit nog om gevraagd heb.
Heb daar ook geen trauma van over gehouden......wél een warm gevoel voor mijn ouders, die ondanks een leugentje om bestwil mijn kinderverdriet hadden weg genomen. love3_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 18 okt 2015, 20:10

Hoi Hoi
ook voor jou is het erg dat de kleine er niet meer is ,,zeker voor de kinderen ;((

Raaf wat hebben jou ouders dat GEWELDIG opgelost ;) echt mega inderdaad loop je er als kind dan geen mega deuk van op ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » zo 18 okt 2015, 22:05

Maar nu blijkt dat voor deze kitten het ook niet helemaal in orde zit :(

De moeder wordt van de week getest , maar de vader laat men maar 1x per 2 jaar testen voor de stamboom.
de meest recente test is van januari 2014 en schijnbaar ook steeds bij een onbetrouwbare cardioloog / echoscopist (Renkum) <zucht>

zo jammer...

Met de tests van die moeder komt het wel goed, maar die van de vader gaat niet gebeuren voordat de kittens het nest mogen verlaten, dus hoe leuk deze kater ook is, ik ben bang dat het niet Dobby 2.0 gaat worden huilen_sm
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

kelly

Berichtdoor kelly » zo 18 okt 2015, 22:22

Ik vind het zo jammer voor jullie van Dobby.
Ik hoop zo dat er binnenkort een leuk sphynxje terug op jullie weg komt.
Als ik zelf iets tegenkom, dan laat ik het jullie weten.
Veel liefs
Kelly

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » zo 18 okt 2015, 22:46

Dank je Kelly kiss_sm
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 18 okt 2015, 22:55

Hoi Hoi
dit is mega balen meid ,,,ieder fokdier hoort ieder jaar getest te worden ZEKER ,

Is een fokker daar niet toe bereid BLIJF DAAR VANDAAN ,,
Volgens mij staat hier dat hele stuk over undercover HCM ;))
maar ook op Lovers

Ik bedoelde dat je het op Sphynx Lovers kon vragen ;)daar zitten veel meer fokkers op dan hier ,
Je kunt echt beter wachten totdat je een fokker ziet die gewoon netjes doet wat hij hoort te doen
om zo een zo goed en gezond mogelijk katje te fokken ,en zijn verantwoordelijkheid neemt voor wat hij fokt ,

Meid jou kleintje komt wel ,wees daar maar niet bang voor ohmy_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » ma 19 okt 2015, 14:17

Hoi Wil,

Daar ben ik ook niet bang voor.

Wat ik alleen sneu / vervelend vind is dat ik de kitten heb afgezegd omdat de eigenaar van de vader niet wilt meewerken aan een goede test, dus een nieuwe laten maken en dan niet in Renkum.

Schijnbaar doen meer mensen onderzoek voor ze een kitten kopen en zien dat ik die kitten heb afgezegd voor die reden, nu is een andere potentiële klant ook afgehaakt omdat ik in mijn facebook berichtjes gezegd heb dat de tests niet in orde zijn (wat ook klopt)

Zij laat mams netjes testen van de week, dus aan haar ligt het niet, maar de eigenaar van de vader wilt niet meewerken.
En nu loopt ze mij boze berichten te sturen dat ik haar op facebook zwart maakt en dat ze daardoor geen kittens kan verkopen.

Ik denk dat ze zelf haar zogenaamde 'vrienden' eens even moet aanspreken en de vader moet laten testen.

Als die tests kloppen, dan ben ik de 1e die de kitten wilt kopen, ik vind hem nog steeds onwijs leuk.

Maar ik heb deze acties eerder meegemaakt met de broodfokker van mijn Ragdoll, door mij te beschuldigen van dingen die ik niet gedaan heb.
Maar ze moet uitkijken met die mails, anders doe ik wel de dingen waar ze me van beschuldigd en waarschuw ik iedereen om daar geen ongeteste kittens te kopen en maak ik ook de mailwisseling van haar publiek.

Maar ik doe dat vooralsnog niet, omdat de schuld niet bij haar ligt maar bij haar vrienden, die niet willen meewerken en daarmee haar goede naam van haar cattery te grabbel gooien.

Maar als ze hier mee blijft doorgaan, dan haalt ze wel het slechste in mij naar boven en je wilt echt niet aan mijn slechte kant staan... mad1_sm
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 19 okt 2015, 18:58

De reactie van de deze cattery zegt genoeg. Nog meer reden om daar weg te blijven.
Wat heb je toch een rare mensen op de wereld.
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 19 okt 2015, 22:04

Willemijn maakt ook gebruik van de kater van Gerben uit Veenendaal

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » di 20 okt 2015, 07:39

Ik zag op de website van Naaktgeboren dat die eigenaar Jack (oid) heet.

Maar ik zag ook dat er 2 (?) naaktgeboren cattery's zijn.

Maar ook dat Lunara en naaktgeboren door elkaar gebruikt worden. (heel vaag)

Ze zegt dat haar poes zwanger is geworden toen ze bij vrienden op de poezen paste.. slipnestje dus.

Maar ik was al een beetje bang dat het van die Gerben was, heb ik hier op het forum weinig goeds over gelezen.

Ik heb een ander poesje gevonden bij cattery Superdjinx van Marielle van Weele.

Ik ga straks met haar bellen voor meer informatie.

Ken iemand haar ?
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Terug naar “Sphynx”