Transatlantisch reis van Elfje

Renevo

Transatlantisch reis van Elfje

Berichtdoor Renevo » ma 01 feb 2016, 19:49

Afgelopen donderdag ging ik en mijn man met Elfje en Freaky naar Schiphol. Zij ging met ons mee naar Amerika en zijn geboekt als hand bagage.
Ik was vrij gestresseerd er over, het is heel eng zo ver reizen met de katjes.

In de auto was alles prima, ze zijn er wel gewend aan door al de shows. Op de luchthaven ging het ook prima. Documenten werd nagekeken, en alles was o.k.
Ik was zeer benieuwt over hoe het securiteit check gaat gebeuren, maar ook dat ging vlotjes. Eerst mogen al mijn spullen op de band, ik ging door het scanner en de katjes word door personeel in hun kooitjes na een speciaal scanner genomen. Daar mogen ze effen uit de kooi, en word de kooi gescanned.
Daarna vond wij een rustig hoekje dichtbij de gate en kon de katjes met tuigjes aan een beetje rond wandelen.
Wij mogen als eerste op de vliegtoestel.
Vlug duurde 6 1/2 uur. Katjes sliep bijna de hele tijd, maar had van mij een paar snoepjes gekregen.
Op boston was er geen wc voor de douanen, dus moeste wij als eerst door securiteit, dan koffers ophaal en dan door na de douane voor de katjes.
Bij douane vroeg ze niet naar de documenten van de katjes en scande ze alleen maar alle koffers opzoek naar kattenbrokjes, die mag nl de land niet binnen genomen word.
Wij waren eruit binnen 30 minute!
Ik ben toe direct naar een wc voor rolstoelen, waar ik de katjes uitliet. Ze mogen de kattenbak gebruiken en effen rond snuffel en knuffel.

Na een uurtje in de auto kwam wij aan bij ons huur huisje. Katjes deed het prima en ook na drie dagen gaat het super met ze! Ik ben dus heel opgelucht gister weer na NL gevlogen. over 10 dagen gaat de volgende twee katjes het zelfde route naar Amerika.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Transatlantisch reis van Elfje

Berichtdoor Clemmetje » ma 01 feb 2016, 20:09

Wat een avontuur. Ik snap dat je nerveus was. Maar gelukkig is alles voorspoedig verlopen en werkte de security mensen mee.
De volgende gaan weer als handbagage mee?
Groetjes Clem
Afbeelding

rona

Berichtdoor rona » ma 01 feb 2016, 20:14

Wat een reis voor ze. Gelukkig ging alles goed. Zo ga je heel wat vlieguren maken. Maar dit is wel veel fijner voor de katjes. Succes met de volgende reis

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 01 feb 2016, 20:30

Hoi Rene
GEWELDID dat het allemaal zo meegevallen is super .je maakt je natuurlijk altijd zorgen dat er iets mis gaat ,is ook zo'n onderneming ,
fijn dat de katten ook rustig waren ;) en wat een top idee om ze in de wc ruimte hun behoefte te laten doen ,

Nu gaat het allemaal echt beginnen he ,ben je niet mega zenuwachtig ?? over 10 dagen weer maar je weet nu dat het mee valt dat scheelt toch heel veel ,
is er al zicht op dat jullie een ander huis kunnen kopen daar ?
succes meid dry_sm dry_sm knap hoor wat je allemaal doet,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » ma 01 feb 2016, 22:55

Wat een onderneming René!! Maar blij dat jullie allemaal veilig aangekomen zijn!!! Veel plezier daar!!! Leer je ze wel Engels? Haha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Renevo

Berichtdoor Renevo » ma 01 feb 2016, 23:59

ha ha ha, Miranda, daaraan had ik nog niet gedacht! Ik denk dat het gewoon nederlands blift.
Wil, wij hebben momenteel een heel oud huisje in een bos gehuurd voor vier maanden dat wij de tijd hebben iets te kunnen kopen. Er zijn veel vogels en enorm veel eekhorens een een stinkdier onder de houten veranda.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 02 feb 2016, 19:47

Hoi Rene
O meid wat GEWELDIG !!!!!! wat zal dat genieten zijn als je daar woont al is het dan voor 4 maanden ,jullie gaan in een Paleis wonen ;)
Weet je al wanneer jij overgaat ,en jullie huis al verkocht dat zou echt heerlijk wezen ,, dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » di 02 feb 2016, 20:27

Ons huis is inmiddels verhuurd vanaf 1 maart. Volgend week gaat er nog twee katjes na Amerika. et laatste katjes gaat dan pas op 29 februari als wij finaal vertrek. Ik hebt wel reeds een vliegticket na Nederland voor de vierdaagse ;)
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 02 feb 2016, 21:08

Hoi Rene
wat fijn dat het allemaal nu goed geregeld is ;) dus jij gaat ook einde van de maand naar Amerika ,
Wauw dat je toch weer met de avond 4 daagse meedoet dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 02 feb 2016, 21:23

Dat huurhuisje klinkt inderdaad als een droomhuisje.
Fijn dat jullie huis verhuurd is.
En dat de katten eind van de maand allemaal over zijn.
Leuk dat je wel weer aan de Nijmeegse vierdaagse mee gaat doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”