Mijn kat en mijn vogel!

pittel

Mijn kat en mijn vogel!

Berichtdoor pittel » ma 06 jun 2016, 23:52

Hallo, mede sphynxliefhebbers, ik heb een vraag, sinds zaterdag heb ik dan eindelijk een lief Sphynx kitten (20 weken) in huis! Maar ik heb ook een valkparkietje.. Nu is mijn vraag: is er een manier om mijn katje aan mijn vogel geblazen wennen? Want ik wil zo nu en dan de vogel nog wel uit zijn kooi kunnen laten! Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

belinda64

Re: Mijn kat en mijn vogel!

Berichtdoor belinda64 » di 07 jun 2016, 10:57

Heel eerlijk gezegd, ben ik er bang voor dat het kitten er vanaf blijft..
Instinctief zal deze toch zijn jachtinstinct op een gegeven ogenblik gaan volgen...Zou bijna tegennatuurlijk zijn als dit niet gebeurde..
Ik weet er zijn uitzonderingen...
Er zijn mensen die met een plantenspuit de kat duidelijk maken dat hetgeen "off limit" is...

Succes ermee
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 07 jun 2016, 19:31

Hoi Hoi
gefeliciteerd met je katten kind ,Ik weet het niet of dat lukt ,denk het niet ,of je moet er mega veel tijd insteken en dan nog is de kans dat hij de vogel pakt ,is zijn natuur ,,

Soms zie je dat het wel goed gaat
ook katten en hamsters en muizen succes !!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

pittel

Berichtdoor pittel » di 07 jun 2016, 20:23

Hoi Wil, allereerst bedankt! Maar ik dacht aangezien een Sphynx bekent staat om zijn lieve karakter dat het daardoor misschien wel goed zou kunnen gaan.. Maar daar komen we maar op 1 manier achter ;)
Al is die van mij wel een outcross, maar ik denk niet dat dat zoveel uit zou moeten maken!

pittel

Berichtdoor pittel » di 07 jun 2016, 20:24

Hoi Hoi
gefeliciteerd met je katten kind ,Ik weet het niet of dat lukt ,denk het niet ,of je moet er mega veel tijd insteken en dan nog is de kans dat hij de vogel pakt ,is zijn natuur ,,

Soms zie je dat het wel goed gaat
ook katten en hamsters en muizen succes !!!

Hoi Wil, allereerst bedankt! Maar ik dacht aangezien een Sphynx bekent staat om zijn lieve karakter dat het daardoor misschien wel goed zou kunnen gaan.. Maar daar komen we maar op 1 manier achter ;)
Al is die van mij wel een outcross, maar ik denk niet dat dat zoveel uit zou moeten maken!

riddle

Berichtdoor riddle » di 07 jun 2016, 21:17

Hoi, het kan hoor, maar altijd onder toezicht en heel voorzichtig zijn. Een goede vriendin van me is gek op papegaaien, maar heeft ook 2 katjes. De papegaaien zijn altijd los als ze thuis is, en de katten ook.Veel geduld heb je wel nodig. Zorg ook voor afleiding en veel lekkers als hij het goed doet, zowel voor de vogel als voor de kat-) Ik zou beginnen met de vogel los te laten als het kitten al moe is-)
Ann

pittel

Berichtdoor pittel » wo 08 jun 2016, 09:37

Hoi, het kan hoor, maar altijd onder toezicht en heel voorzichtig zijn. Een goede vriendin van me is gek op papegaaien, maar heeft ook 2 katjes. De papegaaien zijn altijd los als ze thuis is, en de katten ook.Veel geduld heb je wel nodig. Zorg ook voor afleiding en veel lekkers als hij het goed doet, zowel voor de vogel als voor de kat-) Ik zou beginnen met de vogel los te laten als het kitten al moe is-)
Ann

Dank je voor je tip! Ik ga het op deze manier eens proberen, wat zou je adviseren al "snack" voor mijn kitten? Hij krijgt alleen maar droogvoer.

riddle

Berichtdoor riddle » wo 08 jun 2016, 18:31

Wat kittens en katten lekker vinden is heel persoonlijk en moet je eigenlijk uitproberen, maar als je alleen droogvoer geeft, kan je misschien beginnen met de snoepjes van Whiskas en Catisfactions enz? Of de gevriesdroogde hapjes van Cosmo en Thrive, verkrijgbaar op Zooplus? vEEL SUCCES!
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 08 jun 2016, 19:04

Wat leuk dat je een outcross katje hebt TOPPIE ,,,hou je ons op de hoogte of het lukt ,zou geweldig wezen als die 2 wel kameraadjes worden , dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

isis

Berichtdoor isis » wo 08 jun 2016, 20:27

Ik heb een groenwangparkiet, 3 sphynxen, 2 naakthonden en een grijze roodstaart. Ze leven hier allemaal goed samen. Mijn sphynxen zijn zelfs me een beetje bang van de parkiet want hij "bijt" soms eens. :) merry_sm Maar zoals je ziet kunnen ze ook gewoon samen slapen...Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Sphynx”