Mijn odd eyed kanjers

jsphynx

Re: Mijn odd eyed kanjers

Berichtdoor jsphynx » wo 19 jan 2011, 21:13

JEZUS CHRISSSTTT (excuse me) Ik denk jij zit mij gewoon in de maling te nemen en dan post je over 5 min. dat je er 10 hebt ofzo lach_sm Maar het is echt zo je hebt er gewoon echt 20. Jee man wat veel!! Maar wel heeeeel gezellig dance4_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 19 jan 2011, 21:16

Wat een mooie odd eyed kanjers heb je Chantal.
Ze zijn toch wel heel bijzonder vind ik.

En dan de rest. Allemaal geweldig. Zoveel verschillende ook.
Inderdaad veel werk maar aan de andere kant krijg je er ook heel veel voor terug.
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 19 jan 2011, 21:19

Hahaha, Marjolein... over zulke serieuze dingen maak ik geen grapjes hoor lach_sm

Inderdaad veel werk, maar ik zou ze geen van allen willen missen... ze zijn mijn kindertjes D10
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » wo 19 jan 2011, 22:07

wauw ze zijn prachtig. maar wat veel.. en het merendeel sphynxen.. en dan maine coons en britt...wauw en wat is Fay ...??en Kleintje.. en Vera....wat is dat ?? een whiskas kat ??

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 19 jan 2011, 22:13

Het grootste deel zijn inderdaad sphynxen.. Britt is een blauwe Brits korthaar, Kleintje is een golden tabby blotched brits korthaar x maine coon, Casper is een Grijs/witte Europese korthaar, Farah & Gaby zijn zusjes, beide ragdolls (blue bi-color en seal bi-color), Vera is een silver tabby blotched brits korthaar (inderdaad een whiskas kat)
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 19 jan 2011, 22:24

ha, dat wist ik niet dat je ook nog andere katten had dan sphynxen, en dan nog 20 in totaal, dat is de moeite, dat moet inderdaad nogal een geschep zijn toch wat betreft drollen.
Je hebt een hele mooie dierenfamilie yes_sm , ik vind die britse kortharen geweldig, de andere ook hoor, maar die britse kortharen dat zijn zo van die knuffelbeertjes vind ik
Wat voor soort karakter hebben ze eigenlijk? De britse kortharen en de maine coons en de ragdolls? Ik heb geen verstand van de karakters van andere rassen dan sphynxen , ik wist dat zelfs niet tot voor kort dat verschillende rassen ook verschillende karakters hebben blush_sm , het enige dat ik weet is iets dat ik gelezen heb over ragdolls, dat ze zo noemen/heten omdat als men ze oppakt ze zich laten hangen als een lappenpop, ik weet niet of dat correcte info is...
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 19 jan 2011, 22:27

Eigenlijk zijn al mijn andere katten heel rustig. De sphynxen zijn echt de druktemakers.. De blauwe Britjes zijn inderdaad knuffelberen, maar de silver tabby's juist weer niet. Ook daar zit nog verschil in en dat merk ik dus ook. De Maine Coons zijn ook heel rustig en echt heel lief.. Dat is ook echt een geweldig ras!
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 19 jan 2011, 22:32

Zijn er harige rassen die niet ruiven?
Ik meen me te herinneren dat ik onlangs gelezen heb dat iemand een bepaald ras had en die vertelde dat die kat geen gewone pels had en alleen maar verhaarde net na de winter, dan moesten ze de winterpels eruitborstelen, maar voor de rest van het jaar kwam er niks van haar uit.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb en over welk ras het ging, misschien weet hier iemand het?
Het enige dat ik nog weet is dat ik het een hele mooie poes vond
Ik zit momenteel even gobsmacked dat je 20 katten hebt zenga, dat moet toch echt wel een enorme hoop werk zijn en jij moet toch echt wel ontzettend intensief met je beestjes bezig zijn iedere dag.
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 19 jan 2011, 22:37

Het valt eigenlijk best mee hoor. Natuurlijk moet ik elke dag wat meer bakken uitscheppen dan de gemiddelde kattenliefhebber en moet ik elke dag stofzuigen, maar ik zie dat niet zo als een probleem hoor. Natuurlijk moeten ook de langharen geborsteld worden en de sphynxen wel eens in bad, maar ik denk dat een kind meer werk is dan 20 katten hoor. Daarnaast werk ik maar 3 dagen in de week, dus ik heb ook de tijd om voor zoveel katten te zorgen. Anders zou ik er ook echt niet zoveel hebben, het moet natuurlijk wel leuk blijven. Maar ik zou er best nog 20 bij willen hoor, maar daar is ons huis helaas te klein voor.. dit is echt de max.. (alhoewel ik nog 1 kat op mijn verlanglijstje heb staan)..
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 19 jan 2011, 22:52

Haha!!!! Ik gier hier van het lachen....20!!! Als mijn man zo beneden komt laat ik hem direkt de foto's op rij zien.
We hebben nu hier vier poezen, we hadden er vijf. Dat vond hij de limiet en ik moet zeggen dat ik ook wel eens dacht...pfff, al die starende ogen.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn haarballen veel "zelfstandiger" zijn dan de sphynxjes.
Ik vind ook alle katten mooi. Onze Sam lijkt ook op een maine Coon en onze Tietje is toevallig ook een langhaarkruising geworden (was op de camping als kitten nog vrij kort).Ik zou nog wel eens zo'n reuzen main coon willen hebben, een Bambino vind ik ook enig. Maar ook zouden we nog wel eens een Devon rexje willen, in navolging van onze pas overleden Frodo. Die had een echt devon karatker en dat was toch wel grappig: een altijd drukke en alerte kabouter!

Je main coons met odd-eye zijn ook heel bijzonder! Je zult wel heel anders moeten omgaan met een dove kat?
Afbeelding

Terug naar “Langhaar Rassen”