Deedee

cora

Re: Deedee

Berichtdoor cora » do 06 sep 2012, 11:22

shok_sm Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Mag ik een keer komen buurten?

Deedee is nog steeds een lieverd. Ik hoef maar de fleecedeken te pakken die ik op schoot leg om te kroelen en ze komt er al aan.
Het is best wel wennen voor het eerst een poes. Zeker toen ze van het weekend vocht spuugde, dus snel Petra gebeld voor advies. Voor cavia en konijnenziektes draai ik mijn hand niet om, maar dit is nieuw.
Ik heb bewust voor een oudere kat gekozen omdat het voor mij ook voordelen heeft.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 06 sep 2012, 11:26

Het zal zeker wennen zijn.
Katten zijn toch wel iets anders dan konijnen en cavia's.
Maar je zult zien het went snel en je kunt hier ook al je vragen stellen.
Wat leuk dat ze al zo goed gewend is en geniet van alle aandacht.
Groetjes Clem
Afbeelding

bloterikfan

Berichtdoor bloterikfan » zo 09 sep 2012, 22:27

Deedee is nog steeds een lieverd. Ik hoef maar de fleecedeken te pakken die ik op schoot leg om te kroelen en ze komt er al aan.
Het is best wel wennen voor het eerst een poes. Zeker toen ze van het weekend vocht spuugde, dus snel Petra gebeld voor advies. Voor cavia en konijnenziektes draai ik mijn hand niet om, maar dit is nieuw.
Ik heb bewust voor een oudere kat gekozen omdat het voor mij ook voordelen heeft.
je bel maar hoor cora geen enkel probleem en beter een keer voor niks bellen dan in de zorgen zitten.
verder doe je het super en deedee geniet met volle teugen heerlijk om te horen.
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » di 11 sep 2012, 09:42

Je bent altijd welkom wink4_sm
We wandelen veel met de honden dus in huis liggen ze merendeel te pitten.
De katten daarentegen racen met volle teugen door het huis, over de honden en het gaat allemaal samen oke cat_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » di 11 sep 2012, 09:53

dry_sm een herplaatser op leeftijd.
Deedee ziet er nog vitaal uit. Ik hoop dat jullie nog vele jaren samen mogen doorbrengen.
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

cora

Berichtdoor cora » di 05 mar 2013, 17:40

De afgelopen maanden heb ik het te druk gehad en kon ik niet alle forums bijhouden.
Deedee is helemaal ingeburgerd. Ze weet haar weg in huis goed te vinden en vind het heel erg leuk als ze bij uitzondering (voordat ik mijn bed verschoon) in de slaapkamer mag. Ze ligt het liefst schuin over mijn romp met kop en voorpootjes op mijn rechterschouder en door haar nageltjes is die schouder geregeld licht beschadigd. Ze bekijkt de cavia's en konijnen en die kijken terug. Dat gaat dus ook prima.
Het valt mij op dat zij ondanks dat ze oud is nog veel heeft geleerd en reageert als ik wat van haar wil. Als ze op schoot zit en ik wil opstaan zeg ik "op de bank" en dan gaat zij op de bank, tenzij ze heel erg lekker ligt dan probeert ze te rekken. Staat ze voor de slaapkamerdeur te miauwen dat ze erin wil zeg ik "vandaag niet" en dan gaat ze weer weg bij de deur.
In de reismand wil ze absoluut niet, dan wordt ze een blazende fury. De eerste keer naar het poezenhotel ging prima op het in de reismand zetten na. Nu is ze in de reismand naar de dierenarts geweest en vindt ze dat ding helemaal niets. Toen ik hem vorige week pakte voor de cavia's zag ik aan haar koppie dat de alarmbellen afgingen en toen ik zei dat het niet voor haar was werd ze iets rustiger. Toen ik de reismand op de bank zette, dook zij voor de zekerheid toch maar onder de bank. Dat wordt morgen wat, dan moet ze weer naar de dierenarts.
De dierenartsbezoekjes zijn vanwege haar nieren. Sinds 6 weken zit ze op nierdieet brokjes en dat was een hele strijd om haar die te laten eten. Morgen gaan we kijken of het heeft geholpen.

Op het in de reismand krijgen na is zij nog altijd de ideale poes voor mij.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 05 mar 2013, 17:56

Wat leuk om weer een update van Deedee te krijgen.
Zo te lezen gaat het hartstikke goed met haar.
Jammer dat haar nieren het niet helemaal goed meer doen.
Misschien een idee om de reismand continue te laten staan zodat ze hem niet meer met de DA associeert.
Groetjes Clem
Afbeelding

bloterikfan

Berichtdoor bloterikfan » di 05 mar 2013, 19:17

je hebt het echt getroffen met deedee en zij met jou natuurlijk.
ik heb haar nu een paar keer ontmoet en het is gewoon een rustige lieverd die lekker geniet van alles om zich heen.
zelfs met gourmetten is ze niets komen pikken maar gewoon lekker liggen en luisteren wat er allemaal verteld word.
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 05 mar 2013, 20:09

Hoi Hoi
fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met Deedee ,wat knap dat je haar die dingen nu nog hebt kunnen leren ;) komt ook omdat ze SUPER slim zijn
Er zijn veel katten die een hekel aan de reismand hebben ,ze weten vaak al dat er dan wat anders gebeurd dan normaal.

Balen dat ze last van haar niertjes heeft ,ik duim dat de brokjes geholpen hebben,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

cora

Berichtdoor cora » wo 06 mar 2013, 18:44

Bepaalde bloedwaarden waren iets gestegen, maar de dierenarts vond het stabiel. Het ureum gehalte is goed gedaald, dus daar waren we heel tevreden over. Er is nog wat urine afgenomen en dat wordt nog bekeken om te kijken of we meer voor haar kunnen doen.
De dierenarts vond hoe het thuis ging goed klinken en gecombineerd met de bloeduitslagen vind ze dat we gewoon zo door kunnen gaan tenzij ik verslechtering zie.
Er is nog meer mogelijk om te onderzoeken en om aan pilletjes uit te proberen, maar dat vind ze niet nodig om Deedee een gewone fijne oude dag te geven. Wat dat betreft ben ik blij met deze dierenartspraktijk. Ze doen veel, maar ze kijken ook eerst hoeveel gelukkiger een beestje wordt door hun ingrijpen.

Ik had Deedee beet voordat ze het in de gaten had en ze had pas tijd om te protesteren toen ze in de reismand zat.
De tip om de reismand in de huiskamer te zetten als holletje had ik al van An gehad. Moet ik wel een andere reismand erbij kopen, Bob en Bibi de konijnen weten ook wat deze reismand betekent en raken er ook gestresst door.
De cavia's en konijnen gaan in een reismand naar de dierenarts en in een kooi naar leuke dingen. Dat scheelt in stress met b.v. vakantie omdat ze het verschil kennen.
Ik vraag mij af of Deedee zich dadelijk niet belazerd voelt als de mand die gezellig in de huiskamer staat voor de dierenarts wordt gebruikt. Dat dit ook thuis stress gaat geven.

Terug naar “Korthaar Rassen”