het zal je fokker maar wezen

yael

het zal je fokker maar wezen

Berichtdoor yael » ma 11 jul 2011, 12:05

zoals jullie wel weten hebben wij een bambino noi genaamt
hij word deze maand alweer een jaar
zoals jullie ook wel weten hebben wij veel problemen met hem gehad in het begin
hij ademde heel slecht en na veel onderezoeken en veel geld betaald had hij het aan zijn longen
we hadden met de fokker afgesproken dat we 250 euro korting kregen en na al die kosten hebben gemaakt zou ze nog tweehonderd euro terug geven
elke maand 50 euro
na honderd euro te hebben betaald kregen we niks meer dus wij bellen
ze zei dat het zo wel genoeg was geweest ze betaalde niks meer en dat het onze eigen schuld was
hadden we hem toen na twee dagen terug moeten brengen toen we merkten dat hij zo ziek was
maar dat konden wij niet als er een katje in ons huis komt wonen gaat hij in princpe niet meer weg
hij heeft ook nog een knikstaart en een stamboom hebben we ook niet gekregen dus eigelijk hebben een stamboomloos katje in huis waar
we veel geld voor hebben betaald
haar dierenarts had toen gezegd dat ze hem moest laten onderzoeken
we hebben hem gesproken
dat heeft ze niet gedaan dus willens en wetens een ziek katje verkopen
zij zegt dat ze dat zo niet begrepen had van haar dierenarts
dus wij hebben nu een paar duizend euro aan kosten gehad en een katje dat nog steeds pompt tmet ademhalen als hij speelt
dus bedankt he loiuse voor het vele begrip dat je getoond hebt
had hem beter via marktplaats kunnen kopen weet je zeker dat je belazerd word
dat geld boeit ons niet eens zo meer is toch al betaald
maar als je denkt dat je een goeie fokker te pakken hebt denk nog maar eens tien keer na of het wel zo goed is
wij hebben ook wel eens een kneusje gehad in onze cattery maar die gaven we gewoon weg gratis
en dat had met noi ook moeten gebeuren vinden wij

zenga13

Re: het zal je fokker maar wezen

Berichtdoor zenga13 » ma 11 jul 2011, 12:38

Schandalig! En die arme Noi.. Jullie hebben al genoeg afgezien, een beetje tegemoetkoming zou wel op zijn plaats zijn. Maar helaas weet ook ik uit ervaring dat dat soort fokkers op zulke momenten niet thuis geven.

Helaas zijn er nu eenmaal fokkers voor wie de portemonnee belangrijker is dan het welzijn van de dieren. Mijn lijstje wordt enkel maar langer. De goede fokkers kan ik op 1 hand tellen.

Maar goed, weer eentje dus voor op de zwarte lijst..
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 11 jul 2011, 19:54

Hoi Hoi Yael
Hoe het allemaal met Noi gegaan is is heel erg wrang ,
Normaal als je een kitten met een hartruis hebt ,vertel je dat de koper ,ook als er ademhalingsproblemen zijn ,
wat achteraf een longprobleem is ,en nog steeds is,

Zulke kittens doe je voor de kostprijs weg ,al hebben ze korte of lange poten ,
Jullie wisten dat hij wat had ,maar niet dat het zo erg zou wezen ,kom erkaar dan ook tegemoed ,
En hou je aan je woord ,Heel triest dat dit zo moet aflopen ;((
Waarom ,voor die paar rottige rot € ;((
Waarom heb je dan geen stamboom ? Die fokker uit Belgie fokt met een zusje of broertje ,die moet dan toch ook een stamboom hebben ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » ma 11 jul 2011, 21:03

Wat erg voor jullie en zielig voor Noi.
Zo'n soort verhaal klinkt mij ook bekend in de oren...helaas!
Ik ben blij dat jullie dit kind in huis hebben en dat hij/zij het bij jullie goed heeft gekregen!
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » ma 11 jul 2011, 21:18

oh het zou zo belangrijk en waardevol zijn als je voelt dat de fokker zij aan zijn met je zou gaan voor het welzjin en de gezondheid van het kitten dat ze aan jullie verkocht heeft...naast alle zorgen, verdriet. onmacht , frustratie en ellende nu je ook niet gehoord , gesteund en tegemoet gekomen voelen.. dat geeft het gevoel dat kittens voor haar alleen maar een financiele waarde hebben.. gelukkig is Dirk bij jullie gekomen en knokken jullie voor hem... maar dit is wel heel erg wrang...sterkte... dit zal ook geen goed doen aan jullie zorgen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 11 jul 2011, 21:35

Yael, het zal een schrale troost wezen maar je bent jammer genoeg niet de enige die zulke dingen is tegengekomen.
Wij hebben hier ook geen bijster goede ervaringen met fokkers.
Maar zoals petra en maria ook al zeggen, gelukkig is t dutske bij jullie terechtgekomen ,bij mensen die om hem geven en die t beste willen voor hem.
Zo denken wij ook over onze kleine donders, gelukkig dat ze bij ons zitten en ze niet ergens zijn terechtgekomen waar men meer inzit met euro's dan met het welzijn van de kleine donders en waar geen greintje fatsoen inzit.
Iedere keer ik zo een verhaal lees van iemand die een kitten of kittens heeft gekocht en die moedwillig belogen en bedrogen is word ik zo verdomde kwaad c15
Heel veel sterkte toegewenst
Afbeelding

yael

Berichtdoor yael » di 12 jul 2011, 05:47

ze zou de stamboom ook aanvragen maar heb er nooit meer van gehoord

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 12 jul 2011, 08:14

Het is zo jammer dat er nog zoveel van dit soort fokkers zijn. Ik begrijp best dat je niet altijd alles kunt voorzien maar je kunt in ieder geval je best doen en het voor de dieren en de eigenaren zo goed mogelijk proberen te doen.
Ik hoop dat jullie nog lang van Noi mogen genieten en ik zou mijn energie lekker in hem, Dirk en je andere katten steken in plaats van je te ergeren aan zo'n fokker. Levert toch niets op.
Groetjes Clem
Afbeelding

sphynx

Berichtdoor sphynx » do 22 sep 2011, 16:40

hoi yael

sorry voor de late reactie maar zit pas sinds gister op dit forum
ik denk dat ik het zusje heb van jou noi (als we het hebben over louisse uit amsterdam?? )en heb ook nooit een stamboom ontvangen
ik heb het langbenige calico poesje in die tijd gekocht (er is mij toen wel vertelt dat ik eerst bambi moest laten stereliseren voor ik de stamboom zou krijgen)

groetjes

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » do 22 sep 2011, 17:13

Jeetje wat erg, dit is toch een nachtmerrie van iedere kattenliefhebber.
Helaas zijn er nog steeds fokkers die de dingen niet netjes afhandelen ban1
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Terug naar “Bambino Cats”