graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen

Babsiej

Re: graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen

Berichtdoor Babsiej » zo 11 apr 2010, 11:32

Ik vond het tijd worden om mensen als Barbara nu eens het echte verhaal te vertellen daarom ben heb ik mij lid gemaakt van dit forum.

Bill is tot op heden 4 x HCM neg getest.
De vader van Bill......
De vader van Bill heeft 1 nadeel in zijn leven gehad dat hij Worldwinner 2005 geworden is c14
Sindsdien is hij bij diverse cattery's ingezet om nakomelingen te maken.

Hij is op bijna 6 jarige leeftijd open verkocht aan Zweden.
Hij is voordat hij Amerika vertrok neg. getest. Hij is in Zweden positief getest en 2 weken later negatief.
De hartspier bleek goed te zijn maar helaas was de conditie niet goed.
Hij is wederom naar Amerika vertrokken en daar wederom Negatief getest.

Waarom is er nu zo'n ophef omdat Bill een mooie kater is en nakomelingen heeft in de fok.

De uitspraken van Barbara zijn dus onjuist want zij vermeld er namelijk niet bij dat hij de vader van Bill negatief getest is zoals in de database vermeld staat. Want waarom is er anders een database??? Wat is er dus juist van de hele database??

Waarschijnlijk hebben de liefhebbers op dit forum nog steeds niet door dat lieden zoals Barbara uitspraken doen om veel fokkers te benadelen.
Ik weet niet wat daar de bedoeling van is, waarschijnlijk omdat ik al heb horen zeggen dat jouw kater zelf niet deugd, of omdat je een grote meeloper ben die niets anders te doen heeft dan op allerlei forums je verhaal te vertellen b4

Ook zullen de liefhebbers die net een sphynx hebben en die zich hebben aangesloten om gezellig over hun aankoop te praten
niet begrijpren dat ik mij net heb voorgesteld en nu zo fel uithaal.
Tja helaas hebben die niet door dat er op dit forum persoonlijke vetes worden uitgevochten.

Helaas heb ik geen tijd om de hele dat achter de computer te zitten omdat ik meer te doen heb.

Hoi Karin,

Voel jij je aangevallen omdat ik mijn mening geef or something? Je speelt namelijk gelijk zo op de man, das nie netjes.

Ik heb namelijk genoeg te doen hoor, maar maak ook graag tijd om dingen bij te leren.
Ik zou niet weten waarom ik express negatieve dingen zou moeten zeggen, omdat zoals gemeld ik zelf ook een nakomeling heb lopen, waarvan ik natuurlijk niks liever zou willen als dat ik ermee kon fokken.

Ook benadeel ik zeker geen fokkers, het mag alleen best gezegd worden. Mocht het meer gezegd worden zou er over een tijdje wellicht niet meer als 50% positief getest worden. Als ik het van tevoren had geweten had ik het namelijk nooit gedaan en zo zijn er wellicht meer mensen.

Met wie ben ik precies een meeloper? En met mijn kater is behalve dat hij blaasgruis heeft momenteel, niets mis hoor, hij is al 3x negatief getest gelukkig. Nogmaals ik wordt er zelf niets wijzer van, behalve idd dat ik ook mijn eigen fokje terug moet trekken. Ik ga haar 1x laten testen, en wat de radioloog mij adviseert zal ik zeker vanuit gaan... Vindt hij het risico te hoog, wordt ze de volgende dag gecastreerd.

Jammer maar helaas.

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » zo 11 apr 2010, 18:09

Ik kan, als liefhebber, alleen maar het volgende zeggen in deze discussie:
In de loop der jaren heb ik geleerd dat dieren veelal worden gebruikt als middel om geld te verdienen.
Natuurlijk vooral de nieuwe, aparte en geliefde rassen.
Koop je als leek een rasdier, informeer je van tevoren zo goed als je kan.
Een lief, leuk verhaal of een fokker die leuk over z'n dieren praat zegt niets.
Als leek komt een fokker vaak veelwetend over, maar veelal zijn dit mooie praatjes, die je, als je je er zelf
van tevoren in verdiept zo kunt doorzien!
In de fokwereld is veel haat en nijd en een fokker die nu een vriendinnetje is kan over een half jaar een liegende broodfokker
zijn zonder enkel verstand of kunde...

Gelukkig zijn er wel een paar fokkers die verstand van zaken hebben en het goed met het ras voorhebben.
Maar bij veel ziektes is de wetenschap nog niet zover dat we kunnen vaststellen welke fokker bij een goede arts test of niet.
Het enige dat een fokker kan doen is zo veel mogelijk oog hebben voor voorkomende ziekten en hierop letten bij het uitzoeken van
fokdieren. Ook is het van belang dat fokkers open zijn over deze gebreken, zowel naar elkaar als naar de kopers. Veelal is dit voor fokkers
lastig omdat de katten toch verkocht moeten worden...
Het enige dat een koper kan doen is zich zo goed mogelijk informeren over de voorkomende gebreken bij een bepaald ras en proberen uit te zoeken
of de fokker hier oog voor heeft.
Afbeelding

Kitty

Berichtdoor Kitty » ma 12 apr 2010, 12:06

Allereerst vind ik Chevy een mooi katertje om te zien zeg,apart en idd
nog nooit gezien.

Dan heb ik verder vol verbazing gelezen want als ik het goed begrijp zijn er dus de testen uit
zweden die positief zijn,de rest was negatief.
Het eerste wat bij die positieve test in mij opkwam was,tjee de kater is 6,kan het dan geen ouderdoms hcm
zijn,daarna dacht ik zoveel testen en de rest is allemaal goed.Is het dan eerlijk om dan maar over die bill te beginnen,
ik als leek krijg het gevoel van niet want dan zou daar uit zijn nakomelingen toch ook veel bekend zijn.

Ik lees me suf hierover maar ga steeds meer denken wat is het belang van testen,hoe geloofwaardig is alles en hoe
beperkt,want het is toch een momentopname??Moet ik als koper daar de toon neerleggen,of moet ik gewoon mazzel
hebben bij het kopen van een kitten.En tja WAAR moet ik dan een ktten gaan kopen.
Misschien niet slim om als nieuweling me dit af te vragen maar hoe meer ik lees,hoe meer dit bovendrijft. b7

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » ma 12 apr 2010, 12:20

Ik vind het juist wel slim dat je je deze bedenkingen maakt ... er zijn veel mensen die deze bedenkingen maken ...je bent heus niet alleen.

ohhh en waar je een kittentje moet kopen: als het om een huiskatje gaat, doe ik het persoonlijk bij de mensen waar ik me fijn bij voel, want op het einde draait het altijd rond vertrouwen.

Laat je niet afschrikken door de "felheid" die je soms leest ... mensen zijn zo fel omdat ze net geven om het ras, en niet iedereen heeft dezelfde mening.

Ik bekijk het soms wel eens als voetbal ... je hebt supporters van de ene ploeg en supporters van de andere ploeg, en onderling kunnen soms wel eens flink schelden .... maar op het einde van de match kruipen ze allemaal gezellig in de kroeg .... ohhhh ja, we hebben het dan niet over de Hooligans ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Mac P

Berichtdoor Mac P » ma 12 apr 2010, 12:23

Misschien niet slim om als nieuweling me dit af te vragen maar hoe meer ik lees,hoe meer dit bovendrijft. b7
Doe rustig verder D5 ...
  stel gerust je vragen en geef je bedenkingen  
Dit is veel beter dan maar enkel te lezen en niets te zeggen/vragen d1
Afbeelding

Kitty

Berichtdoor Kitty » ma 12 apr 2010, 12:32

Ik vind het juist wel slim dat je je deze bedenkingen maakt ... er zijn veel mensen die deze bedenkingen maken ...je bent heus niet alleen.

ohhh en waar je een kittentje moet kopen: als het om een huiskatje gaat, doe ik het persoonlijk bij de mensen waar ik me fijn bij voel, want op het einde draait het altijd rond vertrouwen.

Laat je niet afschrikken door de "felheid" die je soms leest ... mensen zijn zo fel omdat ze net geven om het ras, en niet iedereen heeft dezelfde mening.

Ik bekijk het soms wel eens als voetbal ... je hebt supporters van de ene ploeg en supporters van de andere ploeg, en onderling kunnen soms wel eens flink schelden .... maar op het einde van de match kruipen ze allemaal gezellig in de kroeg .... ohhhh ja, we hebben het dan niet over de Hooligans ;)
Dank voor je reactie,ik wil graag met de tijd een sphynx,en idd het gaat er best fel aan toe.
Maar daar prik ik dan maar doorheen.

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » wo 14 apr 2010, 10:06

Ik kom iedere keer hetzelfde bericht tegen in verschillende topics. Ik heb al spijt dat ik in een ander topic erop in ben gegaan. Een beetje rare gang van zaken.
Groetjes, Karen
Afbeelding

Mac P

Berichtdoor Mac P » wo 14 apr 2010, 10:38

Ik kom iedere keer hetzelfde bericht tegen in verschillende topics. Ik heb al spijt dat ik in een ander topic erop in ben gegaan. Een beetje rare gang van zaken.
Om dit soort onduidelijkheden gegroepeerd on-topic te blijven houden is er speciaal een nieuw hoekje opgericht phpBB3/viewforum.php?f=152.
Al de off-topic discussies die hierover lopen in de verschillende onderwerpen zullen naar daar verplaatst worden om het een beetje overzichtelijk te houden
Afbeelding

Terug naar “Bambino Cats”