graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen

lindabuis

Re: graag wil ik jullie aan Chevy voorstellen

Berichtdoor lindabuis » di 19 jan 2010, 23:16

Soms gaat Heaven met haar voorpoten ingetrokken zitten, en met haar achterpoten gestrekt. We weten niet waarom ze het doet, maar zeggen dan wel elke keer dat ze een Chevy-tje doet D6
c7 c7 c7 c7 c7

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » do 21 jan 2010, 23:05

Jee, wat een lief mopje... D10
Groetjes, Karen
Afbeelding

lieve

Berichtdoor lieve » di 06 apr 2010, 14:03

hallo
hij is prachtig D7 .ben er ook weg van en heb sinds enkele weken ook contact in het buitenland voor een poes of kater .
want in belgie zijn er geen en nederland verkoopt niet spijtig kon er goed samen gewerkt worden .naar ja komt er meer nieuw blood he .
veel sukses met je ventje
grtjes D5

lieve

Berichtdoor lieve » di 06 apr 2010, 14:04

hallo
hij is prachtig D7 .ben er ook weg van en heb sinds enkele weken ook contact in het buitenland voor een poes of kater .
want in belgie zijn er geen en nederland verkoopt niet spijtig kon er goed samen gewerkt worden .naar ja komt er meer nieuw blood he .
veel sukses met je ventje
grtjes D5

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 06 apr 2010, 18:54

Hoi Lieve
Ze zijn ook helemaal geweldig ;) stom he ,want het zijn eigelijk gewoon vuilnisbakjes ,er is er ook nog geen 1 met een stamboom ,
Er zitten nog veel problemen is ,
Onderandere de welbekende HCM ,een rugafwijking ,en zo zal er nog wel veel meer wezen ,de tijd zal het leren ,

Om samen te werken ,moet je op 1 lijn staan kwa fokken en denken ,
Dat zal heel moeilijk worden ,net als met de Sphynxen ,de een vind dit ,de ander dat ,

Zelf vind ik ,dat je eerst een sterke HCM vrije lijn moet op zien te bouwen ,Gebruik goed geteste oudere poesen als je een kater neemt ,en omgekeerd ,let op de ruggen
Gooi het ras niet gelijk de straat op ,voor je weet wat erin zit ,,
En ze zijn voor de mensen die graag naar show gaan ,NIET erkend ,Dus weet niet wat de verenegingen hier en in Belgiee doen ,
of je wel een afstamming bewijs krijgt ??
Succes
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 06 apr 2010, 19:42

Waar komt die rugproblematiek eigenlijk vandaan? Wat is de lichamelijke oorzaak.
Het zou qua lichaamsbouw net zoals bij de teckels kunnen zijn die dit ook vaak hebben door de lange rug en korte poten.
Als dat zo is dan kun je dit er toch niet uitkrijgen? Dan zou bij het extremer worden van de bouw de klachten erger worden.
Is daar bij Teckels bv gedegen onderzoek naar gedaan want die is qua bouw hetzelfde.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 07 apr 2010, 08:17

Hoi Petra
Hier is een stukje ,kan je het lezen ,
Gr Wil
http://translate.google.be/translate?hl ... BE243BE243
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » wo 07 apr 2010, 09:22

Nog nooit van gehoord, ik heb weeral iets bijgeleerd.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 07 apr 2010, 09:51

Persoonlijk vind ik de Munchkins leuk om te zien, maar voor de fokkers (en dan eigenlijk voor de kopers dus ook...) is het wel opletten!
Ik vond nog dit stukje, een bloedtest is dus misschien mogelijk om "probleemkaters en poezen"uit de fok te kunnen halen?

"Although they are healthy, like many breeds a few individuals seem to have defects although the prevalence of these defects are not yet known (they are uncommon when compared to defects in other recognised breeds such as the Scottish Fold and the Manx). One potential problem is lordosis, an excessive dip in the spine behind the shoulders. The problem seems to relate to the muscles that hold the spine in place rather than to the bony structure of the spine itself. This dip means the chest is not as deep as it should be and there is compression of the heart and lungs. Another problem sometimes seen is pectus which also affects the chest. Although not all breeders accept that these problems exist as a result of the Munchkin trait (stating that any cat of any breed can have the same problems entirely at random), it may be possible to blood test cats to eliminate carriers from the breed."
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » vr 09 apr 2010, 13:14

Dag Louise, wie ben jij? Kan je je niet eerst netjes voorstellen i.p.v. de leden hier aan te vallen?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Bambino Cats”