Streep

Tanja
Contacteer:

Streep

Berichtdoor Tanja » zo 16 mei 2010, 09:10

In navolging van mijn berichtje over Pim volgt hier de kennismaking met onze tweede Oosters Korthaar => Streep.
Afbeelding
Streep is een lilac tabby mackerel kater die geboren is op 11 maart 2007.
Hij is heel lief maar ook schuw, bezoek wordt met argus ogen bekeken en pas na een tijdje (als er niet teveel lawaai is) durft meneer binnen te komen. Maar zijn we weer met ons eigen gezinnetje dan is er niks aan de hand, al zijn vreemde geluiden echt heel eng! Streep is een eigen fokje en is gebleven omdat ik een voorliefde heb voor streepjes pakken. Streep vindt het heerlijk om geknuffeld te worden maar dan wel op de bovenverdieping, waarom dit is snappen we niet maar blijkbaar voelt hij zich daar veilig genoeg om zich helemaal te laten gaan. Streep is onze verpleger. Als er zieke katten zijn of kittens die wat extra verzoring nodig hebben dan zit Streep er altijd bij. Hij is bijzonder groot en erg zwaar (6,15 kilo) voor een Oosters Korthaar, hetgeen ik helemaal geweldig vind. Het is een hele lieve kat waar geen kwaad inzit.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Marthe
Contacteer:

Re: Streep

Berichtdoor Marthe » zo 16 mei 2010, 09:47

Wat een prachtige onschuldige blik heeft hij in zijn ogen, geweldig! Hij is inderdaad een flinke man met z'n ruim 6kg! Volgens mij zie je dat niet zo vaak dat Oosterse rassen zo schuw zijn, of wel?

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 16 mei 2010, 10:16

O wat een moppie D10 mooi zo'n zwaargewicht, en een superlieve oogopslag!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » zo 16 mei 2010, 10:16

Wat een prachtige onschuldige blik heeft hij in zijn ogen, geweldig! Hij is inderdaad een flinke man met z'n ruim 6kg! Volgens mij zie je dat niet zo vaak dat Oosterse rassen zo schuw zijn, of wel?
Nee Marthe dat klopt het is geen schuw ras. Dit gedrag komt omdat zijn moeder in de tijd dat ze kittens had aangevallen werd door een van de andere katten. Zij werd toen zo fel (ik kan het me voorstellen, ze had kittens) dat er geregeld oorlog was in huis. Toen de andere kittens verhuist waren hebben we lange tijd geprobeerd om de groep in harmonie te laten leven. Helaas werd er regelmatig gevochten todat ik tot herplaatsing ben over gegaan. Nu is er rust in huis maar dat angstige zit er nu eenmaal in en ik ben bang dat hij dat niet kwijt raakt. Arme ventje. D4
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor

maria

Berichtdoor maria » zo 16 mei 2010, 10:21

geen woorden.. D10 D10 D10 D10 D10 D10 D10 D10 D10 D10 D10 D10 maar toch nog iets.. wauw.. wat is hij prachtig.. mooi...

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 16 mei 2010, 12:04

Nee Marthe dat klopt het is geen schuw ras. Dit gedrag komt omdat zijn moeder in de tijd dat ze kittens had aangevallen werd door een van de andere katten. Zij werd toen zo fel (ik kan het me voorstellen, ze had kittens) dat er geregeld oorlog was in huis. Toen de andere kittens verhuist waren hebben we lange tijd geprobeerd om de groep in harmonie te laten leven. Helaas werd er regelmatig gevochten todat ik tot herplaatsing ben over gegaan. Nu is er rust in huis maar dat angstige zit er nu eenmaal in en ik ben bang dat hij dat niet kwijt raakt. Arme ventje. D4
Oh dat kan ik me volgens mij nog herinneren. Ging dat niet over Floortje? Inderdaad wel een arm ventje dat hij er zo'n knauw van gekregen heeft, maar het belangrijkste is natuurlijk dat hij jullie vertrouwt. En als ik het verder zo lees, dan is hij een ongelooflijk grote lieverd! D10

miepie

Berichtdoor miepie » zo 16 mei 2010, 12:09

WOW...Dat koppie.....BEn verliefd geloof ik D10
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » zo 16 mei 2010, 12:29

Oh dat kan ik me volgens mij nog herinneren. Ging dat niet over Floortje? Inderdaad wel een arm ventje dat hij er zo'n knauw van gekregen heeft, maar het belangrijkste is natuurlijk dat hij jullie vertrouwt. En als ik het verder zo lees, dan is hij een ongelooflijk grote lieverd! D10
Ja, die vond zijn moeder en zijn zus Nicky niet lief. Nu is ze verhuist en beide katjes bewegen weer vrij door het huis. Maar Streep heeft blijkbaar een gevoeliger karakter (mannen!) want die is nog schuw terwijl Nicky nu af en toe de bitch is :lol: (vrouwen!)
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 16 mei 2010, 12:57

Hoi Tan
wat een vreselijk lief koppie ;) met zo'n blik vol liefde erin ,,
Vreselijk he als je vechtpartijen in huis hebt ,ik weet er over mee te praten ;(
geef hem een knuffel
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 16 mei 2010, 13:34

Streep is echt zo'n ventje om verliefd op te worden , die oogjes D10 D10
Ik vind streepjes ook heel mooi bij oosters korthaar.
Groetjes Hildeke

Terug naar “Oosters korthaar/Siamees”