Chèrie

Petra
Contacteer:

Chèrie

Berichtdoor Petra » do 24 dec 2009, 02:00

Ik wil jullie voorstellen aan Chèrie. Als enige poezenmeisje hier in huis ook wel Tietje genoemd .
Dit laatste tot grote ergernis van Edwin overigens, die zich keer op keer schaamt wanneer ik buiten roep: “Mama’s Tietje!!!”,
of als ze binnen voor het raam zit en wij thuiskomen: “Hé kijk Tiete!”.

Maar goed, hoe kwam ze bij ons?
In de zomer van 2008 gingen we op vakantie naar Le Grau du Roi in Zuid-Frankrijk, naar een kindervrije camping…Wat?
Ja, dat bestaat en is voor ons, stel zonder kids best aangenaam vakantie vieren.
De camping was echter niet katvrij (gelukkig!). Eigenlijk liepen er teveel poezers rond, vooral katers, allen meer dan flink
gehavend en erg schuw.
Natuurlijk had ik op dag 2 al een enorme zak brokken en blikken natvoer.
Vele katten kwamen eten zolang we ons niet bewogen. In het begin maakten we een keer de fout een vuilniszakje op de veranda
te zetten met daarin restanten van een kipo en ander voedsel.
De volgende ochtend was er haast niets meer over…behalve vlekken op het hout van de veranda…oops.
Edwin maakte zich al druk over de aanloop van zoveel katten dat het flink in de gaten ging lopen. Vooral toen er op onze veranda
ook nog een katergevecht ontstond werd het Edwin teveel, hij was inmiddels bang van de camping te worden verwijderd…hihi.
Om aan te geven hoe zielig de poezers waren: Er was een kittenpoes dat al moeder was van een paar weken oud kitten. Beiden
uitgemergeld. De moeder at al schrokkend en heel bang, het kitten dat de trap niet opkon, wist zich hangend en schommelend vanaf
een ligstoel ook omhoog te werken en liep naar moeder. Wat ik toen zag: Moeder werd een furie en sloeg en schreeuwde het kitten
van de trap af.
Ik heb moeder nog een paar maal zien lopen, echter nooit meer met het kitten…
Er was één poes die niet schuw was en ook niet mager, dat was de campingpoes die we het jaar daarvoor ook al hadden gezien,
ze werd verzorgd door de campingmensen, een poes met wat lang haar. Zij kwam gewoon tot in de caravan, liep direct naar de
koelkast en nam alleen genoegen met wat melk en een soort Gourmetachtig voerblikje.
Daarna ging ze weer.

Op een avond liepen we op de weg op de camping. Ineens zei Edwin: “Kijk daar eens” en daar kwam Chèrie uit de struiken, liep tot
midden op de weg en ging daar zitten op vijf meter afstand. Ze was ongeveer vier maand oud. Ik liep naar haar toe, ze stak haar
staart in de lucht -richting nek in een boog- en miauwde.
Ik tilde haar op en nam haar mee naar de caravan.
Dat was tien dagen voor we weggingen en ze is nooit meer weggeweest bij onze caravan.
’S Nachts kon ik haar niet binnen laten slapen, ze was geen kattenbak gewend. Ze sliep op de veranda, op een stoel met een handdoek.
Wanneer we naar het zwembad of strand gingen of zelfs als we een heel lange dag weg waren om iets te bezichtigen…Tietje zat
rustig op ons te wachten.
Natuurlijk ontstond er wrevel, want Edwin wilde geen vijfde kat.
Ik zag de katten op de camping en hoe slecht de weinige dames eraan toe waren en vermoede dat Chèrie, waarschijnlijk zwanger in
de winter haar tweede zomer daar niet zou meemaken.
Eerst heb ik internet afgestruind en gemaild voor opvang in de omgeving, zinloos…
Nadat ik beloofde Chèrie in Nederland op te lappen en daarna een ander huis voor haar te zoeken mocht ze uiteindelijk mee.
Dit is wel de hele korte versie…je begrijpt dat er wat hevige, vakantie verpestende, discussies aan vooraf zijn gegaan.
Ik deed mijn best om Edwin te overreden en ik wist dat het gelukt was toen hij plotseling zei: “Jam hou nou maar op, ze zit al
bijna op zolder”.
De laatste dag hebben we 30 km gereden om een reismand, vlooienspul, oorcleaner, een vlooienkam, een klein poepbakje, een tuigje,
etc. voor haar te kopen.
Die avond was ik nog in de stress omdat Chèrie voor het eerst in dagen in geen velden of wegen te bekennen was…
met tuigje om ook nog.
Wat was ik angstig!
Gelukkig om 23:00 uur riep Edwin: “Kijk eens wie daar aankomt!”.

Na een reis van zo’n 1600 kilometer was Tietje thuis. Ze kotste na vijf minuten rijden al mijn witte broek onder van stress, maar
verder ging het prima, ze sliep veel. Ze ging direct naar boven in quarantaine. Eerst werd ze nagekeken door de da. Ze kreeg
een ab kuur voor het niezen, zalf tegen de oormijt, nieuwe vlooienpipetten, ontwormkuur…die bleek nodig…, etc. Na een maand
werd ze getest op onder andere kattenaids en kattenleukemie.
Gelukkig was ze van beiden vrij. Nog dezelfde avond kon ze naar beneden, vorgesteld worden aan vier heren.
Gelukkig wilde Edwin inmiddels ook niet meer dat ze wegging.
Ze was werkelijk voorbeeldig. Ze poepte en plaste vanaf dag één op het bakje, hing nergens in en bleek ook geen probleem
te hebben met het binnen leven!
Onvoorstelbaar, maar eenmaal beneden was het heel snel alsof Chèrie al tijden bij ons was.
Ze kon met alle jongens opschieten , echt een wondertje!

Dat laatste geeft ook wel haar makkelijke karakter aan, het is een topmeid. Wel is ze een echt meisje, dat verschil zie ik nu.
Ik had tot dan alleen altijd katers gehad. Ik ben echt dol op mijn meisje.
Ze houdt veel van knuffelen, zit graag op schoot. Ze laat alles toe, nagels knippen, kammen vindt ze heerlijk.
Ze ligt bij alle jongens (is inmiddels gesteriliseerd ), maar Sammy is haar grote voorbeeld. Tot op vandaag zie ik dat ze
Sammy vaak nadoet, heel leuk.
Elke dag is ze wel een paar uur in de tuin, zomer of winter, regen of zon.
Het enige wat er nog een beetje inzit is dat ze bang is wanneer ze denkt in de val te zitten en ook is ze bang om de trap op
en af te worden gedragen.
Verder houdt ze niet van een kamer vol visite, maar mensen apart vindt ze prima.

Ik ben heel blij dat we haar hebben meegenomen. Ik heb het idee dat ze de eerste paar weken van haar leven al snel bij een
caravan terecht is gekomen die haar verzorgden en dat die mensen zijn vertokken. Die avond zocht ze nieuwe mensen en dat waren wij.
Stiekem denk ik wel eens dat mijn oude liefde Thorka haar op die weg heeft gezet.

De campingpoes die haar moeder moet zijn geweest, die met het langere haar, is inmiddels gesteriliseerd, dat heb ik gehoord van
de camping eigenaar. Ze hadden dit gedaan omdat de poes uitgeput raakte van het nestjes krijgen. Ook waren ze blij dat Chèrie
zo’n goed thuis had gekregen.

Dit is mijn meisje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

maria

Re: Chèrie

Berichtdoor maria » do 24 dec 2009, 09:08

wat een verhaal weer... ik was al benieuwd wie en wat Tietje zou zijn... maar dit is ook bijzonder verhaal.. wat een geluk heeft zij gehad zeg...
en ze is prachtig..lijkt wel maine coon of noorse boskat... bijzondere kattenmensen zijn jullie... erg leuk om ze allemaal zo te leren kennen..

geertje

Berichtdoor geertje » do 24 dec 2009, 09:54

Geweldig wat je voor dat beestje gedaan hebt. Ze is in de zevende hemel aangekomen!!!
Ook een hele mooie poes.
Wel spijtig dat er om die camping nog een hoop sukkeltjes rondlopen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 24 dec 2009, 10:36

Ik vind tietje een lekker ding D7
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 24 dec 2009, 12:46

Heel mooi verhaal, en echt geweldig dat jullie haar mee naar NL genomen hebben! Ze ziet er werkelijk prachtig uit D7 Mama kan trots zijn op haar Tietje ;)

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » vr 25 dec 2009, 08:36

Geweldig dat jullie deze Franse dame mee genomen hebben Petra en fijn dat het zo goed gaat met de mannen. Ik vind haar heel mooi.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

curlycats

Berichtdoor curlycats » vr 25 dec 2009, 10:48

Wat een bijzonder verhaal blijft het toch, alsof jullie elkaar hebben uitgezocht. Ze is werkelijk prachtig, en zo te horen nog liever...

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » vr 25 dec 2009, 14:48

Meid wat is ze mooi! wat moet het heerlijk voor Madame Cherie zijn om bij jullie te zijn terechtgekomen; kattenhemel op aarde c6
....In de zomer van 2008 gingen we op vakantie naar Le Grau du Roi in Zuid-Frankrijk, naar een kindervrije camping…Wat?
Ja, dat bestaat en is voor ons, stel zonder kids best aangenaam vakantie vieren.....
Wat een uitvinding! Wist niet dat ze bestonden omdat je meestal leest over juist kindvriendelijke campings (en ookal ben ik zelf trotse mama, ik kan me voorstellen dat het voor anderen een ware nachtmerrie kan zijn om al die schreeuwende en jankende kinderen om je heen te hebben)

Terug naar “HTK / kruizingen”