Kusa

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Kusa

Berichtdoor Clemmetje » wo 30 dec 2009, 22:14

In 2006 waren wij met mijn dochter en haar vriend op vakantie in Turkije. We verbleven in de plaats Kusadasi.
Op een middag ging ik samen met Nadja met de bus naar het centrum om te winkelen.
We liepen in de winkelstraat en op een gegeven moment ging mijn blik naar beneden en zat er in het kozijn van het postkantoor een heel klein kitten wat mij ook zag en miauwde.
Ik kon haar natuurlijk niet weerstaan en pakte haar op. We zijn op een bankje gaan zitten en hebben haar wat water gegeven.
Afbeelding
AfbeeldingEr kwam een vrouw die de katten daar voerde en zij gaf ons wat brokjes voor het kitten. Deze werden naar binnen geschrokt.
Daar zaten we dan op het bankje met het kitten, en nu?
Na veel wikken en wegen besloten we haar mee te nemen. Onderweg tipte een Nederlands sprekende Turk ons door aan te geven waar een dierenarts praktijk had. We hadden haar in onze shopper gestopt en ze bleef daar prinsheerlijk in liggen.
Met het busje weer terug naar het hotel. En toen………. moest ik Frank vertellen dat ik haar had meegenomen. Hij was natuurlijk niet zo blij met mijn actie maar begreep het wel. Maar wat wilde ik met haar doen? Na veel geslijm en gezeur mocht ze mee maar dan moest ik thuis wel een ander adres voor haar zoeken. Geregeld dus!
De reisleider gebeld wat er te regelen viel en gelukkig viel dat mee. Ze moest een gezondheidsverklaring van de DA, chip, rabiësenting, ontwormen, en ontvlooien. Verder moest er natuurlijk een reismand aangeschaft worden voor de vlucht.
De dierenarts was heel schappelijk en heeft een gezondheidsverklaring geschreven, haar gechipt etc. de rabiësenting heeft hij niet gegeven maar wel ingevuld in een inentingsboekje. We moesten toen ook een naam verzinnen en na enig overleg hebben we gekozen voor de eerste vier letters van de plaats waar we haar hebben gevonden: Kusa(dasi).
Voor 100 euro waren we helemaal klaar inclusief reismand. Deze DA was sowieso goed bezig. Aan de lopende band castreerde hij straatkatten geheel belangeloos. We hebben hem dan ook een dikke fooi gegeven.
In het hotel mocht ze gelukkig op onze kamer blijven.
AfbeeldingWe haalden zand van het strand en legden dit op een krant en dat gebruikte ze als kattenbak. Ongelooflijk hoe makkelijk dat ging.
Op de avond voor het vertrek kregen we een telefoontje van de reisleider. Ze mocht toch niet met ons mee het vliegtuig in. Gelukkig had hij wat anders geregeld. We moesten haar naar een collega reisleidster brengen en zij zou een paar dagen voor haar zorgen. Ze kon daarna mee met twee meiden op een andere vlucht.
Zo gezegd zo gedaan. Maandagochtend om half twee hebben wij haar afgehaald op schiphol. De reis was uitstekend verlopen en ze hebben haar zonder problemen mee kunnen nemen.
Afbeelding
Inmiddels is Kusa uitgegroeid tot een zeer mooie dame die graag papier en karton versnipperd en boordevol energie zit.
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Re: Kusa

Berichtdoor Marthe » wo 30 dec 2009, 22:23

Geweldig dat je dit straatkatje mee naar huis genomen hebt! Je ziet echt een transformatie op de foto's: van een mager klein katje uitgegroeid tot een prachtige dame!! Op de foto waar ze op iemands buik ligt, heeft ze ook echt een ontzettend tevreden uitstraling!

geertje

Berichtdoor geertje » wo 30 dec 2009, 22:25

Wat een verhaal zeg...
Ik heb al van overal dieren meegebracht maar heb nooit gedacht om wanneer ik met het vliegtuig op vakantie was zo iets te ondernemen. Prachtig ook dat je die geweldige dierenarts dan ook nog bent tegengekomen.
Ze is ook prachtig geworden, wie zou kunnen denken dat het schrale katje tot zo'n mooie poes kan uitgroeien.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » wo 30 dec 2009, 22:30

Dit is echt sprookjes-achtig .... van assepoester naar een rasechte prinses, ik vind haar een heel elegante uitstraling hebben y2
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 30 dec 2009, 22:39

Hoi Clem ,
Wat zijn jij en Frank toch toppie gasten he ;))) Wat een hoopje ellende als je de eerste foto's ziet ,
Dan breekt je hart toch ,

Wat is ze geweldig mooi en statig geworden ,een kroon op jullie werk ,dankbaar is dat he ,als je zo"kat kan redden en het gaat allemaal goed ,
Dikke Knuffel!!!
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » wo 30 dec 2009, 23:23

Dit is echt prachtig wat jullie gedaan hebben.
het is een heel mooie dame met een mooi verhaal .
Hoedje af t4
Groetjes Hildeke

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » do 31 dec 2009, 00:34

Wauw! Wat een mooi verhaal. En wat eenlief kitten, ik snap dat je dat niet kon laten lopen daar. En wat was ze mager!
Ze heeft geboft met jullie, waarschijnlijk had ze daar niet lang overleefd.

En wat is het een mooie statige dame geworden, heel bijzonder.

(grappig dat jij net als ik met Chèrie bij je man 'toestemming" kreeg nadat je had belooft dat je een ander huis zou zoeken.... ;) )
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » do 31 dec 2009, 08:57

wauw .. wat een prachtige poes is ze geworden... wat een mooi verhaal.. en geweldig dat je zo'n goed adres voor haar hebt gevonden... D5 D5 gewoon bij jullie..
kusa heeft de inburgeringscursus met lof doorstaan volgens mij...

Reintje

Berichtdoor Reintje » do 31 dec 2009, 09:50

Waw, wat een mooi verhaal!!! Ik kan het ook nooit laten om poezen achter te laten op straat. Echt super dat je haar hebt meegenomen, en wat een prachtige kat is ze nu!!!!! D10

The Gex Files
Contacteer:

Berichtdoor The Gex Files » do 31 dec 2009, 16:36

Wat een mooi verhaal! En wat is het een mooi dametje geworden zeg! D10

Terug naar “HTK / kruizingen”