Stel je voor...

Pickles

Stel je voor...

Berichtdoor Pickles » wo 30 mar 2011, 11:08

Stel je voor, je gaat met je poes naar de dierenarts voor sterilisatie, je steekt poeslief in het benchje, doet mooi alle sluitingen dicht, je komt toe bij de dierenarts, neemt poes uit de auto, zet haar even op de grond om nog een tas te pakken en hup, deurtje open, poes weg!

Dit overkwam afgelopen donderdag een klante van ons, ze kwam het gisteren vertellen, heeft poes al overal gezocht in de buurt van de dierenarts maar die zit in een drukke stad....

Tegen haar zoontje heeft ze verteld dat poes niet is thuisgekomen, ze durft het niet te zeggen, voelt zich zo schuldig..

geertje

Re: Stel je voor...

Berichtdoor geertje » wo 30 mar 2011, 11:12

Dat is een drama!!!! Ik hoop dat ze ook nog op andere manier naar de kat zoekt: dierenasielen, briefjes ophangen......
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 30 mar 2011, 12:25

Amai, dan word ik toch helemaal zot denk ik.
ik zou ook briefjes gaan ophangen of gaan bussen in de buurt en regelmatig terugrijden om te gaan zoeken
Verschrikkelijk gewoon
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 30 mar 2011, 12:48

Dat is echt een ware nachtmerrie! Pff, ik moet er niet aan denken. Ik heb mede daarom bij het uitzoeken van een reismand ook een 'bovenlader' gekozen, die ik bij het uit de auto halen nog altijd even check of de sluitingen goed dicht zitten en de mand tijdens het tillen altijd ondersteun met mijn vrije hand.
Hopelijk vinden ze het katje nog terug, ik zou ook overal briefjes ophangen, instanties inlichten en op de plek waar het gebeurd is gaan roepen/zoeken, in struikjes e.d. kijken. Vaak gaan katten niet zo ver weg.

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 30 mar 2011, 17:41

indertijd heeft een collega (vroegere collega nu) van me het ook voorgehad;
Die mensen werden ook ver zot.
Ze reden iedere dag terug naar die plek en na een paar heel spannende en zenuwslopende dagen kwam de kat toch op een keer tevoorschijn toen ze er net waren, happy ending dus voor hen , ik hoop in dit geval ook
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 30 mar 2011, 18:00

Hoi Hoi
dit is een nachtmerrie als dat je gebeurd ,,wat zullen die mensen zich vreselijk schuldig voelen ,
Ik hoop dat ze hem toch nog vinden ,,,wat zal dat diertje in paniek geweest zijn ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Pickles

Berichtdoor Pickles » do 31 mar 2011, 15:18

Ik zou ook zoveel mogelijk terug naar de plaats keren waar ze is weggelopen, mss blijft ze daar wel rondhangen en als ze blijft roepen, komt ze mss wel terug naar der toe.
Of mss vindt ze de weg naar huis terug? Lijkt me wel onwaarschijnlijk maar ja...
Ze heeft al naar de dierenbescherming en zo gebeld maar ja, het is al een duizendste luk dat die kat nog terecht komt denk ik.

Drama is het, ik was zelf al van zin om eens tot daar te rijden en te gaan zoeken, het houdt me weer bezig, de gedachte dat dat poesje daar ergens rondzwerft en dat die kleine jongen zijn poesje mist.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » za 02 apr 2011, 10:10

De fokker van 1 van mijn maine coons heeft zoiets ook meegemaakt. Ze had een grote zware Maine coon kater in een reismand, bij het naar binnenlopen breekt de handgreep af, de reismand valt op de grond en schiet open. De kat ging er meteen vandoor en is nooit meer teruggevonden. Dit is inmiddels al een paar jaar geleden.

Dit soort dingen is ook mijn grootste angst, daarom houdt ik ook altijd de mand gewoon in mijn armen. Kan zo niet vallen en het deurtje kan ook niet open schieten. Ik zou echt gek worden als zoiets mij gebeurde...
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 11 mei 2011, 18:55

Ik heb dit hele topic gemist dus een hele trage reactie van mij. Wat een drama lijkt zoiets me! Hier worden ook altijd de sluitingen gedubbelcheckt. Ik heb jaren geleden een soortgelijk drama meegemaakt met Storm maar gelukkig wel met goede afloop. Ik bracht hem naar de da voor castratie en de deur van de spreekkamer stond open, daar moest hij uit zijn reismand en in een hok. Net op dat moment kwam er iemand door de buitendeur. In een oogwenk was Storm de spreekkamer,wachtkamer en de hal door en....naar buiten. Ik heb de assistente die wilde helpen zoeken gezegd weg te gaan en eten te halen omdat hij al een dag nuchter moest zijn. Juist Strom de schuwe stresskip, ik moest mezelf dwingen om rustig te blijven want ze voelen je natuurlijk haarfijn aan. Een hele tijd heb ik in de struiken rondgespit tot ik hem vond en toen nog een hele tijd gestaan voordat hij een beetje in de buurt kwam. Zodra hij op een armlengte afstand was heb ik hem gegrepen gelukkig in een keer raak! Ik heb hem gelukkig weer te pakken gekregen maar sindsdien hou ik ook altijd de deuren in de gaten.

@Linsdey het katje is zeker nooit meer teruggekomen?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Pickles

Berichtdoor Pickles » wo 11 mei 2011, 21:16

Marjolein: neen het katje is niet meer uitgekomen, die dame is vandaag nog in de zaak geweest en als haar zoontje er niet bij is dan vraag ik er altijd naar...moet er steeds aan denken als ik haar zie.

Ze hebben nu wel een nieuw poesje maar ze is opnieuw verdrietig want het is een stoute zegt ze, ze krabt en bijt...hun andere was een heel zachte en lieve zegt ze..

Ik denk echt dat het is om gek te worden als je niet weet waar je dier naartoe is, lijkt me nog erger dan dat je weet dat het dood is, ik zou me steeds vanalles zitten af te vragen, ik denk dat ik zelfs op de plek zou gaan slapen in de hoop dat ik ze toch zou terug vinden.

Terug naar “HTK / kruizingen”