Poffertje

Eranthe

Poffertje

Berichtdoor Eranthe » di 19 jan 2010, 16:57

Mag ik jullie voorstellen...

Dit is Poffertje. Bijna vijf jaar oud. Heeft het merendeel van haar leven in (drie) asiels doorgebracht. Karakter: heel zacht van aard en een ontzettende kroel kont die vanaf dag 1 dat ze een pootje hier over de drempel zette, mij als haar personeelslid beschouwd. D5
Is super relaxed met honden en visite. Bang voor mannen, maar ze krijgt steeds meer vertrouwen in Eric (mijn man) en Freddy (zoon). Esmay (dochter) is haar allerbeste vriendin hier in huis. 's Morgens mauwt mevrouw voor haar kamerdeur en zodra die deur open gaat, waant Poffertje zich in een paradijs; een groot bed met daarop een lekker zacht dekbed, helemaal voor haar alleen. Uren kan ze daar liggen knorren en slapen. Op de onderstaande 1e foto was ze net uit het asiel. Foto 2 en 3 zijn de afgelopen week genomen. Ze had een beetje de pest in dat ik liep te flitsen met de camera. De laatste twee foto's zijn voor kerst genomen. Lekker kennismaken met een pak sneeuw in de tuin. Ik moest haar wel even voorgaan, omdat ze niet wist of je er doorheen kon lopen. b4
Daarna weer snel naar binnen en na zich driftig te hebben uitgeschud, volgde een enorme poetsbeurt. Het valt ook niet mee voor een binnenpoes wiens wereldje alsmaar groter wordt, maar volgens mij heeft ze het wel prima naar haar zin. Wij zijn in ieder geval hartstikke blij met die lieverd D10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Karen
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Re: Poffertje

Berichtdoor Marthe » di 19 jan 2010, 17:14

Hahha, op de 2e en 3e foto lijkt ze echt te denken 'no pictures please..!'
Wat een schatje, en wat verdrietig dat ze op dit moment het grootste deel van haar leven in 3 verschillende (??) asiels gewoon heeft. Betekent dat dat ze dan meerdere keren geplaatst is, maar er telkens weer afstand van haar gedaan is? Heb je enig idee waarom ze dan zo vaak weer in het asiel beland is? Ik ben zelf vrijwilliger in een asiel, en dit zie ik ook niet vaak. Uit jouw verhaal maak ik ook niet op dat ze gedragsproblemen had/heeft, dus ik ben echt erg benieuwd wat de reden is van haar langdurige asielverblijven. Hopelijk heeft ze bij jullie voor de rest van haar leven een thuis gevonden! Geef de knappe Poffertje maar een dikke knuffel!

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 19 jan 2010, 17:32

Wat een leuke naam, Poffertje. Volgens mij is ze best wel gelukkig bij jullie. En met wat geduld krijgt ze haar vertrouwen in mannen weer terug. Veel plezier met het mooie meidje.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

geertje

Berichtdoor geertje » di 19 jan 2010, 17:45

Wat een mooi Poffertje, spijtig dat het diertje zo'n lange weg heeft moeten afleggen voor hij bij jullie was. Wat heeft ze al niet moeten meemaken dat ze schrik heeft van mannen. Gelukkig is dit nu voorbij.
Hele mooie witte voetjes heeft ze.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » di 19 jan 2010, 18:24

Hahha, op de 2e en 3e foto lijkt ze echt te denken 'no pictures please..!'
Wat een schatje, en wat verdrietig dat ze op dit moment het grootste deel van haar leven in 3 verschillende (??) asiels gewoon heeft. Betekent dat dat ze dan meerdere keren geplaatst is, maar er telkens weer afstand van haar gedaan is? Heb je enig idee waarom ze dan zo vaak weer in het asiel beland is? Ik ben zelf vrijwilliger in een asiel, en dit zie ik ook niet vaak. Uit jouw verhaal maak ik ook niet op dat ze gedragsproblemen had/heeft, dus ik ben echt erg benieuwd wat de reden is van haar langdurige asielverblijven. Hopelijk heeft ze bij jullie voor de rest van haar leven een thuis gevonden! Geef de knappe Poffertje maar een dikke knuffel!
In haar inentingsboekje staat dat ze als jonge kat in Doetinchem heeft gezeten. Volgens mij is ze daarna eens geplaatst, want mij werd verteld dat ze een poes was waar afstand van was gedaan vanwege tijdgebrek. Ik heb haar uit het katten asiel van Zevenaar gehaald. Bij het overschrijven van de chip, zagen we dat ze ingeschreven stond bij het asiel van Ede. Ze moet dus overgeplaatst zijn.

Toen ik in Zevenaar ging kijken naar haar, kwam ze even naar ons toe lopen en ging vervolgens haar eigen gang. Ze viel niet echt op zeg maar, dus ik denk dat ze zichzelf heel erg heeft weggecijferd. Bij controle bij onze dierenarts was ze zo op haar gemak in de steriele ruimte, dat ze na onderzoek zich op de rug wierp en al knorrend haar buikje toonde. Het leek er meer op alsof ze dit soort omgeving als thuis beschouwde. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ze door haar relaxte karakter zo heeft gereageerd, maar ze heeft toch echt wel even nodig gehad voordat ze helemaal gewend was. Al doet ze het vanaf dag 1 al super hier hoor, maar nu na ruim zeven maanden zie je pas echt hoe ze is. Ze is veel meer tot rust gekomen. De angst voor mannen is al een stuk minder en af en toe schuurt ze met haar kopje al tegen de arm van Eric aan om een kriebeltje te vragen. Soms hoort ze hem aan komen lopen (ze kan hem dan nog niet zien) en dan zit ze helemaal strak op de tafel en met grote angstige ogen te staren. Dan vraag ik me echt af wat ze meegemaakt moet hebben c13
Eric laat haar lekker zelf haar tempo bepalen en probeert haar af en toe te verleiden tot een spelletje. De laatste tijd gaat ook dat beter. Maar niet te lang, want dat durft ze nog niet. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat ze haar angst zal overwinnen. Ze heeft gewoon tijd nodig. Iedereen is zo blij en gek met haar. Geen haar ons hoofd die er ook maar over denkt om haar weg te doen. Alles wat hier een pootje over de drempel zet mag tot het einde toe blijven. ;)
Groetjes, Karen
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » di 19 jan 2010, 18:38

je kunt je toch niet voorstellen bij zo'n lieve poes dat er 3 keer afstand van haar is gedaan.. maar mooi dat ze nu bij jullie is en jullie haar elke dag zien groeien.. en foto 2 is geweldig.. mooi.. en spannend hoe ze straks op de nieuwe aanwinst gaat reageren..

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 19 jan 2010, 18:43

Poffertje is prachtig! D10
Wat een geluk heeft ze nu dat de gouden mand gevonden is.

Zo te zien heeft Poffertje het erg fijn bij jullie!!!
Afbeelding

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » di 19 jan 2010, 23:15

Hele mooie dame, jullie Poffertje!
Zo te lezen heeft ze enorm met jullie geboft en jullie met haar, ze klinkt als een poezedame uit duizenden!

Terug naar “HTK / kruizingen”