Joy & Spirit

Martie

Joy & Spirit

Berichtdoor Martie » wo 20 jan 2010, 17:09

JOY

Afbeelding

Joy kwam in 2000 bij mij wonen. Ik woonde toen tijdelijk in een caravan en had daar eerst gezelschap van konijn Marley, maar Marley ging dood. Via-via vond ik Joy bij een gezin in Lelystad, ze was toen een kitten van 12 weken. Joy groeide erg vrij op, bij mij op de camping. Altijd in de weer met vlindertjes, takjes, vliegjes, blaadjes... Een vrijbuiter...
Ze is alweer bijna 10 jaar oud. Nooit ziek geweest, nog altijd een liefhebster van het buitenleven. Ze is uitgegroeid tot een mooie, timide kat. Eentje die zichzelf een beetje wegcijfert...meer met buiten bezig is. De komst van Zsa Zsu heeft haar goed gedaan. Ze zoekt nu steeds meer contact, zowel met de andere katten als met ons.

SPIRIT

Afbeelding

Toen Joy een maand of 5 was, kwam Spirit haar gezelschap houden. Spirit werd bij mij gebracht door de campingbeheerder. Hij had het hummeltje gekregen van de hoefsmid op de hoek. Die had haar uit de wielkas van zijn vrachtwagen gepeuterd. Doornat, onder de vlooien en héééél erg jong. Hij was daar op het platteland rond gaan vragen van wie ze kon zijn, maar er werd geen baasje gevonden. Hij nam haar mee en had haar bij de campingbeheerder gebracht, maar die had een grote kater lopen die niets van die "muis" moest weten. Zo kwam ze dus uiteindelijk bij mij. Ik schatte haar toen op zo'n 4 à 5 weken oud.
Spirit is heel jong moeder geworden, 10 maanden was ze....een ongelukje. We hadden niet eens gemerkt dat ze krols was. Enfin, ze kreeg 4 kerngezonde en mooie kittens en och jee, wat een geweldige moeder was ze! Zelden zo gezien.
Inmiddels is Spirit ook bijna 10 jaar oud. Ze is een heel aanhankelijke kat, heel sociaal. Ze sleept menig buurtkatje mee naar huis, want iedereen mag meeëten... Nu Jazz er is, gebeurt het niet meer zo vaak...gelukkig. Spirit is nu ook de beste vriendinnen met Zsa Zsu. Ze is plots weer een jonge meid. Ze spelen elke dag met elkaar....heel leuk om te zien.

Reintje

Re: Joy & Spirit

Berichtdoor Reintje » wo 20 jan 2010, 17:59

Wat zijn het een lieverds. Ze zijn ook erg mooi. Je zou de mensen toch wat aandoen die de katten gewoon achterlaten g4
Heel lief dat je ze een goede thuis hebt gegeven, ben er zeker van dat ze nergens anders beter waren dan bij jou!

maria

Berichtdoor maria » wo 20 jan 2010, 18:33

wat een verhaal weer. maar wat mooi dat ze nu opeens weer jong worden door Zsa zsu en wat een mooi karakter heeft Spirit.. en heerlijk dat Joy zo van het buitenleven kan genieten..

geertje

Berichtdoor geertje » do 21 jan 2010, 09:33

Wat een voldoening geeft het om een klein hoopje kat te laten uitgroeien tot een mooie dame. Fijn dat ze het zo goed met elkaar kunnen stellen, en met de rest van de bende natuurlijk.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 21 jan 2010, 11:52

Hoi Marthie
Wat zijn ze mooi meid ;) wat kun je daar vreselijk van genieten he ,
geef ze een knuffel
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test