Foto's van mijn Spaanse baby's en hondjes

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Foto's van mijn Spaanse baby's en hondjes

Berichtdoor Wil » ma 16 jul 2012, 20:32

Hoi Fieken
Wat jammer dat het pupje weer terug gekomen is,wie weet bij de andere mensen dat het wel goed gaat ,

Jammer dat het niet gelukt is om al de oogjes oke te krijgen.het is een van de grootste nachtmerrie's van mij
Wij hebben ook gehad dat de oogjes zo snel verkleefde dat de DA 2 x per dag kwam om de boel open te maken ,dan liep het bloed eruit
Die oogjes zijn ook niet goed gekomen ,bleven verklevingen inzitten ,het is jaren geleden maar vergeten doen we dat niet

Je kan ze uitspoelen met de zoutoplossing ,je kan jullie(Belgie) van die 2 ml pipetjes krijgen ,werkt heel makkelijk om de ogen te doen .Het wordt ook heel goed schoon het oog ,

Fijn dat Zwerfkat ze gaat plaatsen ,dat is toch een zorg minder Je weet dat ze dan goed terecht komen ,moeilijk is dat he als ze het huis uitgaan ,Je hebt zo veel met ze opgetrokken
Je zal ze zeker gaan missen.
Zorg minder he dat de DA enz betaald wordt een DA rekening schrijk je je dood van ,Top dat jij ook vrijwillegers werk voor hun doet ;)
Zal moeilijk wezen meid als ze naar hun nieuwe huisjes gaan .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » di 17 jul 2012, 14:25

Hoi Clem,
Zwerkat in nood is een zusterorganisatie van Buddykat en Adopteer een hond. Er wordt enkel gewerkt met opvanggezinnen zoals Marjolein al eens beschreef. Omdat alles handenvol geld kost zoals operaties en medicaties worden er allerlei dingen ingezameld zoals voer, mandjes, medicijnen, speeltjes, ... Jullie hebben met de forummeeting toch ook zoiets gedaan?
Wij (mijn man en ik) zijn bij ons in de lokale dierenwinkels en in onze hondenschool lange tijd terug dit ook beginnen doen en als we wat bij elkaar gespaard hadden reden we naar Buddykat om alles gaan af te geven.
Als een opvanggezin bv kattenzand nodig heeft kunnen ze dit bekomen via de organisatie. Zo is het voor iedereen wat draaglijker en kunnen er meer katjes worden opgevangen. En hondjes.
Toen ik een tijdje terug schreef ivm de katjes hier bij ons van het station dat ik met iets bezig was, was het dit. Wij hadden al met Sabine een goed gesprek gehad omdat wij de regio Oost-Vlaanderen voor onze rekening wilden nemen zo kon het werkgebied uitgebreid worden. Maar door omstandigheden kon het definitief gesprek niet doorgaan en was het voor na ons verlof en kon ik nog niet eerder iets hierover vertellen vooraleer alles in kannen en kruiken was.
Omdat wij zelf zoveel dieren hebben zijn we noodopvanggezin en gastgezinbegeleider. Nu kunnen we stilletjesaan opvanggezinnen beginnen zoeken in onze regio zodat er nog meer katjes geholpen kunnen worden.
Daarom ben ik ook al een stuk geruster dat mijn opvangertjes geplaatst worden via de organisatie, dat geeft meer zekerheid dat ze goed gaan terechtkomen! We waren dus sneller dan voorzien noodopvanggezin! kitten_sm baby_sm lach_sm
Maar ik geniet er wel van!!!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 17 jul 2012, 14:27

Ik dacht al dat je zoiets bedoelde Fieken maar wilde het zeker weten.
Het is super dat jullie dit doen!!
En heel fijn natuurlijk dat jullie nu met een stichting achter je kunt helpen.
Groetjes Clem
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » di 17 jul 2012, 14:46

Wil,
Ik spoel ze nu met fysiologische oplossing.Het oogje dat opengemaakt werd doet het goed, het is wel kleiner dan het andere, maar kom als hij er maar uit ziet dat is het belangrijkste hé!
Als ze vertrekken gaat dat zeker pijn doen maar ik denk dan, ik laat wel een traantje maar ze hebben nu de kans gekregen om groot te worden want hadden ze daar gebleven denk ik dat ze allemaal al dood waren geweest.
En inderdaad het geeft zekerheid dat ze via de organisatie geplaatst worden, er is altijd wel iets van controle dan dat ze goed verzorgd worden.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 17 jul 2012, 18:10

Hoi Fieken
Wat leuk dat jullie nu officieel medewerkers zijn ,fijn he om iets voor dieren te doen

Top dat zoutoplossing haalt echt alle prut weg en lost ook de etter op ,geweldig dat dat ook nu open blijft ,wie weet gaat het nog wel verder open ,als je spoelt moet je het oog zo ver mogelijk open trekken ,
Zelf deed ik dat verkeerd in het begin ogen is toch iets engs en klein ,Onze Da was toen hier en zegt ,noem je dat spoelen ,pakte het kitten deed het voor ,nou dat was schrikken ,inderdaad had ik het zelf niet zo ver open gedaan ;)

Zeker weten dat de katjes in Spanje dood hadden geweest .Dat ze er nog zijn hebben ze aan jullie inzet te danken TOP TOP TOP dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 17 jul 2012, 19:08

Als ze in Spanje waren gebleven waren ze er inderdaad niet meer geweest.
Dus je hebt ze zeker gered.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 17 jul 2012, 19:23

Aiai god wat zagen ze eruit en wat zijn ze toch al opgeknapt. Hopelijk vindt je snel gouden mandjes voor ze en ook voor de pup (wat balen dat hij terug is gekomen). Al je werk verdiend een grote pluim dry_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » do 19 jul 2012, 09:54

Het pupje is van gisteren geadopteerd. De mensen bij wie ze ervoor was gaan haar nog zeer regelmatig zien dus dat is mooi meegenomen he! Het is jammer dat het daar niet kon blijven maar hun Leonberger reu wou het maar niet aanvaarden en ze waren bezorgd om de veiligheid voor het kleintje, dus hebben ze zelf iemand gezocht en het waren hele lieve mensen en vrienden van hun. Wij moesten wel groen licht geven en een gesprek hebben met hun maar alles was ok. Hopen dat het voor altijd is hé.
Nu het pointerke nog, dan kunnen we een volgend hondje laten komen. Het is hoognodig dat we op de een of andere manier opvanggezinnen vinden voor Espero want ze hebben ginder een uitbreek van Parvo en er zijn al 4 hondjes gestorven.
Het kitten met het opengemaakt oogje doet het steeds beter. Het oogje blijft mooi open en schijnt steeds verder open te gaan. Joepie!!!! cheerleader_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 19 jul 2012, 10:02

Super dat het pupje geplaatst is.
Nu inderdaad de pointer nog.
Plaats hem hier anders ook eens in het hoekje bemiddeling andere dieren.
En gelukkig dat de oogjes goed gaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 19 jul 2012, 11:44

Jullie hebben echt prachtig werk geleverd , jullie hebben zoveel zorg en liefde
gegeven aan beestjes die anders helemaal geen leven mer hadden flowers_sm
Ze zien er allemaal al flink opgeknapt uit .
Hopelijk vinden ze allemaal een leuk nieuw huisje.
Groetjes Hildeke

Terug naar “HTK / kruizingen”