Mijn HTK's

*bonnie*

Mijn HTK's

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 12:28

Ik zag dat ik mijn "behaarde" katten nog niet had voorgesteld dus dat zal ik bij deze eens doen :

Mijn eerste 2 katten waren 2 boerderijkatten (zusjes Fleur en Niekie) die ik geadopteerd heb ik een asiel. Ik had net een weide gehuurd voor mijn minipaardjes en daar was een grote hooischuur aan die ideaal was voor schuwe katjes, die schuur werd helemaal ingericht met krabpalen, mandjes en kattenbakken en werd zo de ideale plek voor boerderijkatten. Ondertussen zijn de dames al lang niet meer zo schuw maar wel ontzettend gesteld op hun vrijheid dus lopen ze daar nog steeds vrij rond.

Fleur
Afbeelding

Niekie
Afbeelding

Dit is hun krabpaal
Afbeelding

Bij mijn schoonpa zat al geruime tijd een mooie zwerver : Garfield waar ik mijn hart aan verloren had. Ik had dikwijls getwijfeld om hem mee te nemen maar ik dacht, ach... ik laat hem in zijn vertrouwde omgeving, mijn schoonpa gaf hem toch altijd eten. Op een dag vroeg mijn schoonpa of ik geen kitten wou want er liepen kittens rond bij hem (waren toen al wel een dikke 3 maanden en schuw) Ik had mijn hart verloren aan het zwarte tricolortje (Tieneke) Echter een dag later kreeg mijn schoonpa een brief in zijn bus dat ze de katten gingen wegvangen en achteraf bleek dat ze de katten ook gingen doden en inderdaad na een telefoontje met de gemeente, ze wonden er geen doekjes rond : zwerfkatten kregen een spuitje. Ik heb toen een hele heisa in gang gezet (en met resultaat want ondertussen heeft de gemeente een zwerfkattenbeleid) en heb toen maar liefst 10 katten daar weggevangen (ondertussen de vangkooi van de gemeente saboterend) 3 zijn er bij mij blijven plakken , de rest werd herplaatst : Garfield, Tieneke en Lucky.
Tieneke dankt haar naam aan het feit dat ze als nr TIEN gevangen werd. Ik had haar zo graag zelf gehouden maar ik kreeg haar niet gevangen, ze ontsnapte maar liefst 3 keer uit de vangkooi, liet zich na nr 9 een week niet meer zien maar op een regenachtige dag , ruim 10 dagen later kreeg ik telefoon van de buren daar dat ze eindelijk in de vangkooi zat :)

Garfield, heeft nog een tijd ter adoptie gestaan omdat hij niet zo heel schuw was en nogal hevig was naar andere katten maar ik vond voor hem geen thuis en uiteindelijk is hij blijven plakken.
Afbeelding

Tieneke was een speciaal katje. Ze woonde niet in de hooischuur maar bij mijn paardje Amora in de stal. Tieneke ging nooit weg van de stallen en had echt een speciale band met mijn paardje. Na het overlijden van Amora is ze echter op de dool geraakt, sindsdien ging ze geregeld op stap en vorige zomer werd ze door de overburen overreden op hun oprit. Ze werd nog geopereerd aan een bekkenbreuk maar overleed enkele dagen later.
Afbeelding

Lucky was een rasechte zwerver en ongelovelijk schuw maar na 9 maanden kon ik hem voor het eerst aanraken. In de maanden erna ontpopte zich een speciale band tussen ons... hij zat mij altijd trouw op te wachten, hij wou niet gepakt worden maar wou wel elke dag zijn aaikes. Sindsdien heeft hij nooit meer de weide verlaten. Lucky kreeg vorig jaar hartproblemen, zijn hartzakje vulde zich steeds met vocht. Dit vocht werd 2 keer verwijderd maar men kon niet achterhalen waar het vocht vandaan kwam. Even later kreeg hij ook vocht op de longen en dit werd hem fataal. FIP was negatief.
Afbeelding

Sheba was ook een zwerver die ik samen met 15 andere katten moest gaan wegvangen. Ik had al besloten dat hij mocht blijven , alleen wist ik toen nog niet dat hij zo lief was :) Sheba werd eerst 2 maanden behandeld voor ziekte , kreeg ook meermaals een FIV en FeLV test (gelukkig negatief) Sheba werd daarbij mijn eerste "huiskat" en was een prima papa voor mijn toenmalige opvangkittens.
Afbeelding

Cleopatra heb ik geadopteerd in een asiel nadat haar baasje overleden was.
Afbeelding

En als laatste is er nog Dolph. Dolph was eigenlijk een opvangertje (hij was verwaarloosd gevonden en bij de dierenarts afgezet) maar hij bleek zo oud te zijn (en zo goed als doof en blind) dat ik besloot dat hij zijn oude dag hier mocht doorbrengen. Hij heeft nog ongeveer een jaar geleefd en overleed vorig jaar van ouderdom.
Afbeelding
Afbeelding

elle

Re: Mijn HTK's

Berichtdoor elle » zo 04 mei 2014, 12:44

Wauw !
Wat een geweldig verhaal !
Heb het met open mond gelezen
Grandioos wat je voor deze katten doet !
cheerleader_sm

Ik wou dat ik zo groot woonde
Denk dat ik hetzelfde had gedaan
Maarja .. tussen denken en doen zit een groot verschil
Respect Bonnie !

groetjes
Elle
Groetjes,
Elle

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 04 mei 2014, 12:46

Wow wat een verhalen, wat een schatjes van katjes, en wat goed dat je de gemeente tot een ander zwerfkatten beleid hebt kunnen bewegen dry_sm .

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 04 mei 2014, 13:57

Hoi Bonnie,
wat een mooie verhalen en foto's van jou htk-tjes.
Heel herkenbaar.
Zo heb ik er ook vier kloppendhart_sm

Alleen leven ze bij mij wél in huis.
Dat komt omdat ik er drie heb kunnen wegvangen toen ze nog onder het jaar waren.
De vierde, Trijntje was wél al een dame op leeftijd.
Daar heb ik zelf drie jaar over gedaan voor een kattenvriendin van mij ze überhaupt kon vangen.
( mij had ze bij vangpoging één behoorlijk toegetakeld trance_sm )
En Trijntje past zich nog dagelijks aan in de hele positieve zin.
Ze wordt meer en meer een knuffelpoes ( 4 jaar later ) en ze vertoeft meer en meer in het gezelschap van twee van mijn andere katten.
Eric noemt haar grappend altijd "de terreur kat " om haar verleden maar ook om haar verschijning.
Ook zij is door de gemeentelijke instellingen ooit gevangen geworden om gesteriliseerd en wel weer op haar eigen plekje te worden uitgezet.
Gewoon omdat ze te wild was bevonden om ooit als huiskat geplaatst te worden.
Tja, en om dan de poes of kater een kenmerk mee te geven dat ze reeds "geholpen "zijn knippen ze er tijdens het roesje "gewoon "een stuk oor af.
Dat en haar onderzoekende grote ogen geven haar een uitdrukking waarvan je zeker onder de indruk bent als je haar ziet.
Ze heeft veel meegemaakt in haar leven als "wilde kat ".....dat staat nog steeds op haar gezicht geschreven.
Daarom kan ik zo intens er van genieten als ik zie dat ze op haar plek aan het genieten is in alle rust.
Ogen klein en ontspannen, spinnend als een Harley Davidson, één grote haarbal helemaal in Zen..........
Daar doe je het toch voor.
Een groter compliment kan je niet krijgen!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 04 mei 2014, 14:10

De reden waarom ze bij mij niet in huis komen is omdat ik zelf tegen een hele drukke weg woon en ik dat veel te gevaarlijk vind voor de katten. Ik heb ze een plek gegeven bij de paarden omdat ze te schuw waren als huiskat maar over de jaren heen (ik ben heel veel met ze bezig) heb ik hun vertrouwen gewonnen en nu zijn ze dus veel tammer.

Bij Niekie heeft het ook erg lang geduurd maar op een dag heb ik die eens half-lam gevonden in een bak met water , ze hing toen half over de rand. Ik kon niet begrijpen wat ze daar hing te doen dus ik liep er snel naartoe en toen schoot ze uit die bak en bewoog gelijk een slang over de grond het bos in.... ik kon niet in de buurt komen want die was echt foxwild. Uiteindelijk was die helemaal uitgeput en met een sneeuwschup heb ik ze kunnen opscheppen en in veiligheid kunnen brengen maar je kon er niet bij komen. Wat er gebeurd was zal altijd een raadsel blijven, 2 dagen later liep ze weer rond en kort daarna kon ik haar aanraken, het leek wel of ze mij dankbaar was. Ik kan Niekie wel strelen nu maar die zou toch nog te schuw zijn voor in huis te houden.

Maar ze hebben het daar helemaal naar hun zin, lekker vrij en toch alle luxe (lekker eten, dagelijks natvoer, hooi, mandjes, krabpalen, kattenbakken, speelgoed, etc.)

Sheba & Cleo die wonen wel bij mij in huis .
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 04 mei 2014, 20:36

Hoi Bonnie
Wat een geweldig mens ben jij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat een ruim hart voor dieren ,ze zijn allemaal stuk voor stuk erg mooi ,hun verhaal maakt ze nog meer bijzonder dan dat ze al zijn ,
Je doorzettings- vermogen om zr toch te kunnen aaien is super dry_sm

Wat een geweldige krabpaal hebben ze een groot feest voor ze bij jou in huis ,diep respect voor je meid ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 04 mei 2014, 20:40

Wat een mooie katten en wat een superleven hebben ze bij jou.
De buitenkatten een veilige plek met alles wat ze nodig hebben en de binnenkatten lekker bij jullie in huis.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 07 mei 2014, 22:07

De laatste foto wat een mooie blik. En de boom die dient als krab paal vindt ik het einde. En ja geniet van je verhalen. Super! En ondertussen heb je een klein boerderijtje met dieren.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 08 mei 2014, 13:58

Bonnie wat een prachtige katten allemaal.
Je hebt een prachtwerk geleverd met het redden van de katten , je hebt
een heel groot hart voor dieren , zalig flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm
Groetjes Hildeke

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 08 mei 2014, 14:12

Jou verhalen weten me ook écht te pakken!!
En wat een pracht foto's erbij.
( die van de boom is echt erg leuk!!)
Ik heb ook een boom voor mijn katten........een knotwilg, maar die heb ik net als de katten naar binnen gehaald smile7_sm
Het heeft máánden geduurd voor alle beestjes die er in woonden mijn huis uit gemarcheerd waren.........brrrrrrr.........je moet er wat voor over hebben hoor!!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “HTK / kruizingen”