Ziggy en Nova kwakkelen met hun gezondheid

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Ziggy en Nova kwakkelen met hun gezondheid

Berichtdoor Clemmetje » vr 11 aug 2017, 20:46

Is het gelukt met de sokjes?
Groetjes Clem
Afbeelding

Daantje

Berichtdoor Daantje » di 15 aug 2017, 22:12

Hoi hoi!

Nova doet t wel wat beter op Prednison, in elk geval zagen ze nu weer aanmaak van rode bloedlichaampjes terwijl dat de vorige keren echt stil lag. Het gekke is dat ze er niet veel last van lijkt te hebben, maar ja we weten allemaal wel dat katten echt mega bikkels zijn en niet snel laten merken dat ze pijn hebben.

Het pakje heeft sokjesmouwen en op het andere hypovoer lijkt het zo samen iets beter te worden met Ziggy's huidje. Het is echt meer aan het genezen nu. Hopelijk was t dus een flare van het oude voer en blijft hij het op het nieuwe voer steeds beter doen. Ook niet meer zulke grote "natte" wonden, het lijkt nu echt wat beter te worden weer. Even afwachten op de wat langere termijn of het zo blijft gaan.
Hij vind de pakjes niet zo erg, maar de bandjes langs de billen vindt hij wel niks hahaha. Dus een lang shirt en dan de bandjes eraf is beter.

Het voeren van de pakjes is ook geen oplossing Wil. Ik heb gemerkt dat de allergische reactie zich gewoon door de stof heen zet. what_sm

Nou ja, zo sukkelen we verder. Hopelijk zet in elk geval de verbetering zich voort, dat scheelt al een slok op een borrel :D

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 15 aug 2017, 23:10

Nou dat is toch wat positiever. Hopelijk zet de voouitgang voort clover_sm
Groetjes, Tilly >^.^<

Daantje

Berichtdoor Daantje » wo 16 aug 2017, 10:29

Dat hoop ik ook. Het gaat ook altijd met ups en downs natuurlijk, maar heel vaak komt alle slechts tegelijk, zo stom. Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan. Dank voor jullie steun!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 aug 2017, 20:01

Wat fijn dat het de goede kant opgaat nu ,bandjes aan zijn billen kan ik me voorstellen dat hij dat niet leuk vind ;)
Top dat hij het ook niet erg vind om aan te hebben ,onze katten willen geen pakjes of wat dan ook aan dan gooien ze zich alle kanten op ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 16 aug 2017, 20:46

Gelukkig geen slecht nieuws hier, maar eerder goed nieuws.
Fijn dat Nova het goed doet op de prednison.
En Ziggy ook met zijn pakje.
Ze blijven best goed zitten vind ik. Ik maak vaak de drukkers vast via de buitenkant dan hebben ze er veel minder last van. Ben wel benieuwd wat voor creatie je ervan gemaakt hebt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Daantje

Berichtdoor Daantje » di 05 sep 2017, 13:26

Nou, even weer een update.
We zijn met Ziggy weer aan de malaseb gegaan want hij kreeg ook weer last van schimmelinfecties. En hij kreeg het voor elkaar om onder zijn pakje complete bloedbaden te veroorzaken dus toch maar weer naar de dokter geweest. Nu heeft hij dexoral gekregen en doen we een stootkuur. We zagen al na twee dagen verbetering. En nu zijn we een week verder en is zijn huidje bijna helemaal genezen. Ik ben blij dat het zo goed werkt en dat hij nu bijna geheeld is en geen jeuk meer heeft, maar onze conclusie is inmiddels wel dat beide poezels waarschijnlijk levenslang op prednison zullen moeten. En dat heeft natuurlijk bijwerkingen. Met de dierenarts nog een keer goed overlegd en we gaan nu gewoon op zoek naar een goede onderhoudsdosis voor beiden. Ze hebben er wel zoveel baat bij dat we niet meer verder willen experimenteren. Zo kunnen ze in elk geval zonder ongemakken oud worden.

Je ziet ook heel duidelijk dat Ziggy veel beter in zijn vel zit. Hij springt weer rond en is actief en hij lijkt ook blijer te zijn, voor zover je dat kunt beoordelen bij een kat :)
Voor Nova moeten we nu nog 1 test doen. Het hoefde niet want ze verwachten er niet veel van, maar we dachten laten we het toch maar doen voordat we op vakantie gaan dan weten we dat in elk geval. Daar komt nog een afspraak bij de da voor. De laatste keer moest ze redelijk veel bloed afstaan dus we wachten even met weer bloedprikken aangezien ze al te weinig aanmaak van cellen heeft willen we haar niet extra belasten.

Gelukkig zijn ze goed verzekerd bij de Ohra, dat scheelt ons al zoveel kosten. Mag ook weleens gezegd worden toch dat Ohra voor ons tot nu toe altijd alles netjes en snel heeft afgehandeld. En je hebt ook altijd snel je gedeclareerde bedrag op je rekening terug, heel fijn.

Bedankt voor het meeleven lieve sphynxmensen!

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 05 sep 2017, 13:40

He wat fijn dat het weer beter met ze gaat! De rest van hun leven op de ontstekingsremmers is misschien niet leuk, maar beter dat dan al die ellende. Ik ben dan geen kat maar ik word zelf ook al vanaf dat ik jong was door de ontstekingsremmers overeind gehouden, en heb daardoor een veel betere kwaliteit van leven laugh_sm laugh_sm laugh_sm

Zet m op katjes!

Daantje

Berichtdoor Daantje » di 05 sep 2017, 14:07

Hoi Audrey,
Inderdaad, liever wat minder lang leven met een goede kwaliteit van leven dan constant last hebben van jeuk, wondjes en andere dingen die wij niet opmerken bij hun. Ik ben al heel erg opgelucht dat de prednison werkt en dat ze er beiden beter mee in hun vel lijken. :)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 05 sep 2017, 15:13

Soms moet je kiezen voor kwaliteit van leven met misschien iets korte duur, maar dat is het echt wel waard. Zeker als je nu al ziet dat hij zich beter voelt.
Wat voort test moet je nog bij Nova doen?
Zeker fijn als de verzekering goed mee betaald

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”