Storm heeft ook duimen nodig..-> uitbehandeld :-(

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Marthe
Contacteer:

Re: Storm heeft ook duimen nodig..

Berichtdoor Marthe » vr 28 okt 2011, 15:39

Fijn dat Storm zich wat beter lijkt te voelen. Ik kan me voorstellen dat je nu wel erg toeleeft naar maandag, als de uitslag komt. Heel erg spannend, zeker omdat er toch zoveel van af lijkt te hangen. Hopelijk kun je dit weekend inderdaad de zinnen verzetten, zodat je je niet helemaal gek piekert.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 28 okt 2011, 16:34

Hoi Mar
Wat heerlijk dat hij weer rond loopt en eet ,voor jullie een onwijs gezellig weekend !!!!Zet voor even de zorgen aan de kant ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 28 okt 2011, 16:38

Gelukkig is Storm toch weer wat opgeknapt en eet hij weer. Probeer inderdaad lekker te genieten van het weekendje, je verdient het zo great_sm
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 28 okt 2011, 16:48

Thanks meiden great_sm ik heb er eerlijk gezegd ook evengoed veel zin in. Jeroen zit al helemaal in de stress dat hij Sambal haar pillen wel goed doet en heeft al 5 x om een lijstje met de precieze tijden en doseringen gevraagd haha (normaal is dat mijn ding) maar ze zijn allemaal in goede handen bij mijn ventje dus ik ga met een gerust hart weg en heerlijk luieren in de suana etc en lekker eten en shoppen.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 28 okt 2011, 20:32

Ik hang net de da op die belde met Storm's swabuitslag...het is een dubieuze swabuitslag maar vooralsnog geen kwaadaardige tumorcellen gevonden clapping_sm clapping_sm Het is een ingewikkeld verhaal maar de verkorte versie komt hierop neer: de da was zelf ook verbaasd want die ging (gaf hij nu dus ook toe) uit van een kwaadaardige uitslag. Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat er een aantal dingen niet helemaal goed gegaan zijn. Er is met het celswabje niet genoeg celweefsel afgenomen en dit komt doordat de tumor zo enorm ging bloeden dat een swab uberhaupt al nauwelijks mogelijk was en ook omdat de standaard apparatuur niet in Storm's neus past en er net niet een biopt genomen kan worden. Voordeel hiervan is dan weer dat kankercellen meestal heel erg makkelijk loslaten en er dan dus wel snel iets in de swab was blijven plakken. Aangezien dit dus niet is gebeurd neig je dan eerder richting een chronische ontsteking (wat dan weer de enorme pus en snotlucht uit zijn bek verklaard lijkt mij, dat was ik nl. vergeten te plaatsen in mijn eerdere post). Wel zegt de da dat het beeld van de tumor (lelijke grijs-paarse kleur met een rare bobbelige structuur en een wijd uitgespreid gebied wat in beslag genomen wordt door de tumor) niet past bij de uitslag van een chronische ontsteking. Goed daar staan we dan dus en nu?? In overleg hebben we besloten eerst een tijdje 2 x per dag de neus te gaan druppelen aangezien Storm hieraan zo goed als zeker geen pijn heeft, maar het is natuurlijk wel heel oncomfortabel en belastend voor hem om zo vol te zitten). Dit ook gezien het feit dat de scopie toch behoorlijk belastend voor hem was en hij slecht herstelde van de narcose. Aangezien dit al speelt vanaf beging van dit jaar is het volgens de da een niet al te snel groeiende tumor. Binnen korte tijd moet er met druppelen van de neus verbetering optreden, daarnaast heb ik besloten om met weerstand verhogende middelen aan de gang te gaan aangezien dit volgens de da een positief effect kan hebben. Mocht dit niet aanslaan dan kan de da proberen om apparatuur aan te schaffen die bij Storm misschien wel in zijn neus past. Verder heb ik vanmiddag gebeld naar De Kompaan in Ommen aangezien zij zich ook bezig houden met Oncologie. De da heeft eerlijk aangegeven dat in het geval de druppels niet aanslaan en het wel een kwaadaardige tumor blijkt te zijn hij denkt dat verdere behandeling in de vorm van een operatie o.i.d. niet mogelijk is omdat ze er waarschijnlijk gewoon niet bij kunnen komen maar staat achter mijn idee om dan naar Ommen te gaan om te zien of zij iets voor Storm kunnen betekenen. Vooralsnog is er dus hoop en ben ik best blij met deze voorlopige uitslag. Chapau voor de da ook dat hij zeer uitgebreid de tijd nam voor mijn spervuur aan vragen.
Groetjes Marjolein

Marthe
Contacteer:

Re: Storm heeft ook duimen nodig..-> swabuitslag is binnen

Berichtdoor Marthe » vr 28 okt 2011, 20:57

Nog geen volledig uitsluitsel dus, maar fijn en geruststellend dat er geen kwaadaardige cellen gevonden zijn. Wordt er vanuit jouw dierenarts nu nog verder onderzoek gedaan, of is het nu aan jou om te kijken of je vervolgstappen wil ondernemen?

sphoenix

Berichtdoor sphoenix » vr 28 okt 2011, 20:59

Word er bij twijfel niet zowiezo uit voorzorg de tumor verwijderd?
Heb nl al eens gehoord dat een goedaardige tumor kan uitmonden in kwaadaardig.
Niet om je bang te maken of zo.
Of is een operatie voor hem zo al levensbedreigend daar ik lees dat hij met moeite uit de narcose kwam?
Je hebt echt pech met dreumesjes.
Hoop echt dat het goed komt met de druppeltjes.
Als het neusje vol zit ook nog eens extra moeite met ademhalen en dan hcm erbovenop.
Arm sukkelaartje.
Om de hoeveel tyd moet je danop controle?
Ik duim voor je dat het betert en dat het goedaardig blijft

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 28 okt 2011, 21:13

Word er bij twijfel niet zowiezo uit voorzorg de tumor verwijderd?
Heb nl al eens gehoord dat een goedaardige tumor kan uitmonden in kwaadaardig.
Niet om je bang te maken of zo.
Of is een operatie voor hem zo al levensbedreigend daar ik lees dat hij met moeite uit de narcose kwam?
Je hebt echt pech met dreumesjes.
Hoop echt dat het goed komt met de druppeltjes.
Als het neusje vol zit ook nog eens extra moeite met ademhalen en dan hcm erbovenop.
Arm sukkelaartje.
Om de hoeveel tyd moet je danop controle?
Ik duim voor je dat het betert en dat het goedaardig blijft
Het probleem is juist dat ze er niet bijkunnen dus weghalen is heel lastig. Dit is niet mijn hcm kat. Ik hoop ook dat het druppelen effect heeft.
Nog geen volledig uitsluitsel dus, maar fijn en geruststellend dat er geen kwaadaardige cellen gevonden zijn. Wordt er vanuit jouw dierenarts nu nog verder onderzoek gedaan, of is het nu aan jou om te kijken of je vervolgstappen wil ondernemen?
Eerst bij de da gewoon druppelen en dan laat hij het aan ons of we verder gaan als dit niet aanslaat of het hierbij laten. Ik denk dat als er verder onderzoek gedaan moet worden dat we direct naar Ommen gaan maar dat moeten we even bekijken. Het zit op zo'n ongeloofijk lastige plaats.
Groetjes Marjolein

sphoenix

Berichtdoor sphoenix » vr 28 okt 2011, 21:31

Ok dat maakt het echt niet makkelijk.
Gelukkig dat hij niet diegene is met hcm want dan zou het hem nog moeilijker vergaan.
Ik duim voor hem dat het niet verder uitspreid , de druppeltjes aanslaan en hij verder geen last meer zal ondervinden.
Het lijkt je echt niet gegund.
Als er iets is dat. Een sphynxje kan gebeuren, gebeurd het met de jouwe.
Misschien dat. Na de druppeltjes verbeterring optreed en de tumor mind snel zal bloeden?
In ieder geval veel beterschap toegewenst voor hem

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Storm heeft ook duimen nodig..-> swabuitslag is binnen

Berichtdoor Clemmetje » vr 28 okt 2011, 22:10

Gelukkig geen slecht nieuws maar Storm is er natuurlijk nog lang niet.
Ik hoop echt voor hem dat hij snel wat verlichting krijgt van zijn klachten. Ik ben benieuwd wat Ommen voor hem kan betekenen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”