val met de deur in huis

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Hildeke

Re: val met de deur in huis

Berichtdoor Hildeke » wo 25 dec 2013, 12:23

Welkom op dit forum.
Zoals al een aantal mensen hier ook al reageerden ,laat eerst een bloedonderzoek
en indien mogelijk onderzoek van de kaka.
Als je twijfelt aan je dierenarts , doe een tweede opinie.
Hou haar zeker goed warm .
Ik hoop dat er een oplossing komt ,zodat je volop van je liefje kan genieten.
Groetjes Hildeke

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 25 dec 2013, 12:30

Wat al eerder gezegd is: je hoeft niet tot vrijdag te wachten als je ook naar de spoedarts kan. Beter een keer teveel dan een keer te weinig en bovendien heb je dan gelijk je second opinion.

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 25 dec 2013, 13:19

Welkom Eva en wat erg dat het zo slecht gaat met peaches.
Een ontlasting onderzoek is echt nodig.
Ookal kun je maar weinig op vangen toch proberen.
Mager worden en onder temperatuur kan ook haar nieren zijn dus eventueel bloed en echo onderzoek laten verrichten.
En zou haar pcr laten swappen op chlamydia-herpes-mycoplasma-calici.
Niet iedere ab reageert op een bepaalde bacterie.
Ik weet bij mycoplasma dat ze ook diarree kunnen hebben en tevens onder temperatuur. Ook hoef je niet alle symptomen te hebben zoals niezen hoesten prut oog enz om toch een bacterie of virus te hebben.
Het feit dat je al vanaf het begin rommelt met haar ontlasting kan ook te maken hebben wat hierboven sl is gezegd dat je te veel veranderd bent van voer.
Ik zou haar voor de zekerheid in overleg met goede da overzetten op hypoalergeen en daarnaast rauw vlees geven zoals carnibest maar met vlees moet je dan wel zeker weten dat het geen darm parasiet of tri of giardia is want dan is vers vlees even niet goed.
Maar algemeen bloed prikken zou ik als eerste doen. Want snel afvallen en onder temperatuur moet een reden hebben. En in bloed kunnen ze snel zien waar zij te korten heeft en ook nier probleem komt snel boven water.
Ook lever moet op geprikt worden gezien haar systeem van slag is. Ze verteerd niet goed en neemt voedings stoffen ook niet goed op gezien het snelle afvallen. Dus lever houd ook afval stoffen vast waardoor ze zo ziek kan zijn.
Maar heb eerder een jonge poes verloren ook vanwege onder temp. En snel afvallen en had accuut nier falen ze was ook wankel op haar poten gezien ze zwak was van het niet kunnen op nemen van voedingstoffen.
Ga naar een da die moeite doet om alles te onderzoeken.
En zorg dat ze niet uit droogt.
Houd haar warm middels kruik of Snuggle pad. En zou niet lang wachten met onderzoeken.
En inderdaad nu met deze dagen als je het niet vertrouwd spoed arts.
Een Sphynx is sterk in het verbergen van ziek zijn. Maar als ze het laten zien zijn ze ook goed ziek ook.
Dus bij twijfel of onderbuik gevoel neem andere da.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel met hulp van da erachter komt wat nu het achter liggende probleem is. Sterkte!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 25 dec 2013, 22:07

Hoi Eva
Welkom op het forum ,wat een giga rot nieuws is dit meid ,
Het is wel belangrijk dat ze op temperatuur blijft ,een heel licht katje ,weet je ook waar haar andere nestgenootjes aan overleden zijn ??
Niet uit nieuwsgierigheid ,maar dan kan je misschien gerichter zoeken

Het zit natuurlijk nooit goed als de fokker nu gestopt is ;(( Ik hoop dat je nu een goede DA treft die wel zijn best gaat doen
Vraag om zakjes van Royal Canin de recovery daar zit heel veel in .
succes meid
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

eva14

Berichtdoor eva14 » wo 25 dec 2013, 23:49

Hoi lieve mensen ,even een update over Peaches ,
vanavond toen ik in de keuken bezig was stond ze ineens mauwend achter me vragend om eten , ze wilde geen natvoer maar droge brokjes ,ze heeft niet veel gegeten maar ze at zelf en dronk water dus ik stond paf ,vanvond had ik mijn kinderen te eten en kleinzoon dus het was druk ,maar ze kwam zowaar uit haar mandje om even te knuffen bij mijn dochter lekker gewikkkeld in een dekentje ,ook heeft ze nog bij mijn kleinzoon op schoot gelegen ,die is pas 5 maar ze is dol op hem .dus ja ze zocht wel weer actief contact met ons ,dus dat geeft hoop , haar hoopjes zijn redelijk nu ,nog geen drolletjes maar dat is ook nog te vroeg om te verwachten ,het is nu meer een toefje bruine slagroom ,mischien slaat de antibiotica aan ? als eest haar eetlust maar weer terug komt ,dan kunnen we vandaar uit verder gaan ,ik hou jullie op de hoogte

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 26 dec 2013, 00:50

Welkom hier op het forum, hoewel de reden van aanmelding natuurlijk niet de leukste is.
Hypoallergeen voer zoals je nu geeft is denk ik ook een goede stap. Mijn ervaring met Trovet voeding is positief, een van mijn katten heeft ook een tijd de hypoallergene variant gehad. Verder is de tip van Marjolein over Hills A/D ook een goede vind ik, om Peaches even wat krachtvoer te geven. Misschien komen haar klachten ook wel door voedselallergie, maar ze moet nu echt even wat aansterken. Ik schrik van haar gewicht, dat klinkt echt alsof ze vel over been is.
Als ze zulke slechte ontlasting heeft, zal ze ook nooit voldoende voedingsstoffen uit haar eten opnemen. Diarree ontstaat doordat de spieren in de darmen te traag werken, waardoor eten er veel te snel doorheen reist en er niet voldoende vocht en voedingsstoffen uit onttrokken wordt. Als het echt al zo'n langdurig patroon is, en ze zo ontzettend weinig weegt, vind ik het niet zo gek dat ze koud aanvoelt. Ik denk dat ze al haar energie nodig heeft om te functioneren, en dat er niet voldoende energie over blijft om warm te blijven. Daarom haar inderdaad goed warm houden, met snuggle safe / kruik, fleece dekens, of bij/op de verwarming. Ze moet inderdaad uit de vicieuze cirkel komen.

Ik zou ook zeker ontlasting laten onderzoeken, evenals bloedonderzoek!
Wel heel fijn om te horen dat ze nu om eten kwam vragen, dat is positief. Misschien dat je haar nu ook anders gewoon even moet geven wat ze wil eten, belangrijkste is dat ze wat op krachten komt nu. Dus eigenlijk min of meer een tweesporenbeleid, dat zou ik doen. Kijken wat je haar kunt geven om op korte termijn wat aan te sterken en misschien wat reserves op te bouwen (zoals Hills AD). Daarnaast bloed- en ontlastingsonderzoek. Als daar niks uit komt, zou je uitsluitend het hypoallergeen voer kunnen geven om te kijken of de klachten daardoor veroorzaakt worden. Maar goed, dat is denk ik wat ik zou doen in jouw situatie. Vooral omdat ik haar gewicht echt zorgwekkend laag vind, ook al is ze een kleine poes. Mijn sphynx woog denk ik 1600 gram toen ik haar met 13 weken bij de fokker ophaalde.

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 26 dec 2013, 10:20

ook namens mij hier een zeer warme welkom g3
ik hoop echt met alle andere mensen hier dat het alle dagen een beetje beter word met je lieverd
ik kan niet veel tips meer meegeven , want alles is al bijna gezegd, ik duim echt heel hard mee fingers_sm
heb je soms een foto van je schatje?
dikke knuffel van ons hier allen
Afbeelding

ismar

Berichtdoor ismar » do 26 dec 2013, 11:04

Ook namens mij....welkom hier.
Alle tips en adviezen zijn al gegeven en ik hoop dat je wat aan hebt.
Ook ik zou zo snel mogelijk bloed laten prikken,...misschien wel bij een andere dierenarts.
Heel veel sterkte..!!!!
Katten laten pootafdrukken achter op je hart....

eva14

Berichtdoor eva14 » do 26 dec 2013, 12:04

Hoi lieve mensen ,
ik heb zojuist een heel verhaal geschreven met foto ,en er was niks geplaatst ,dus ik probeer het nog een keer ,
Helaas heb ik slecht nieuws mijn meisje heeft het niet gered ,na een relatief goeie eerste kerstdag vond ik haar vanmorgen vroeg stil en koud in haar mandje nog steeds gewikkeld in haar dekentje , ik ben er beroerd van ,en voel me zo verdomd schuldig om haar volgens mij onodige dood ,
Ben al de hele morgen bezig om een spoor te vinden van haar fokker maar het is net of zij en haar cattery nooit heeft bestaan , een dubbele kater dus ,wat heb ik een foute inschatting gemaakt .
Ik wil zeker niet de schuld bij de fokker leggen ,ik steek mijn hand in eigen boezem ,ik heb peaches darmprobleem volledig onderschat ,en ik zweer jullie dat dat mij nooit meer zal overkomen , nog nooit maar dan ook nooit heb ik een kat gehad met degelijke problemen ,dus ik kan niet anders zeggen dat ik geen idee had dat het zo snel zo fout kon aflopen ,na de medicatie van de DA is ze in 1 dag tijd achteruit gehold en ondanks mijn pogingen was er geen houden meer aan .
Ik had overal gelezen van de kwetsbare spijsvertering van sphynxjes dus ik dacht dat haar lastige ontlasting probleem gewoon bij haar ras hoorde .
En ja nu ik erover nadenk een paar weken geleden was mijn hond flink ziek met overgeven en diaree ,buikgriep dacht ik ,nooit bij stil gestaan dat dit wellicht ook op peaches effect kon hebben ,ik zal het nu nooit weten .
Ik heb haar in haar favoriete dekentje gewikkeld en ga haar dadelijk begraven ,ik zal haar nooit vergeten ,het huis is nu al stil zonder haar trippelende voetjes en opdringerige neusje .

vaarwel prinsesje ,goeie reis naar de overkant

dank jullie wel voor al jullie goede raad en medeleven ,ik zal ongetwijfeld nog vaak meelezen hier
zal nog proberen een foto mee te sturen

Eva

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 26 dec 2013, 12:10

Wat vreselijk Eva, dit had ik ook niet zien aankomen.
Je zou eventueel sectie kunnen laten doen om te kijken wat de oorzaak is geweest.
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Peaches.
Rust zacht Peaches. rainbow_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”