Max met chronische neus ontsteking en slecht oog

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
peggy72

Re: Max met chronische neus ontsteking en slecht oog

Berichtdoor peggy72 » zo 26 jan 2014, 21:20

Ik weet het Fa, maar niet te vroeg juichen.....als de kuur over is weet ik of het echt over is....

maar tot nu toe.....als hij al maar zo zou blijven als nu dan is het al een wereld van verschil.

Hij voelt zich ook veel prettiger dat merk je aan alles....Max is een echte kussert......alleen nu doet hij het heel hard en dan is het echt van bonk met zijn koppie tegen mijn lip.

En hij ruikt alles ook nu dus is overal aan het schumen naar lekkere dingen en dat deed hij normaal ook niet.

Dankje Wil wacko_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » ma 27 jan 2014, 01:15

Ik hoop het zo! Maar weet ook dat het straks weer anders kan zijn. Maar begrijp zo goed dat jij geniet van hoe Max zelf nu geniet door de gewone dingen te kunnen doen zoals vele katten doen en dat is op hun neus af gaan en zo de wereld ontdekken. Ook even geen zorgen hoeven te hebben van zorgen en of hij wek genoeg lucht haalt. Het is nu voor beide even op de plaats rust en enkel genieten. Heerlijk dat het zo'n knuffel kont is! Toch ga ik duimen en houd ik hoop voor Max en jou dat het wat beter zal gaan als hij weer van de metrobac af gaat! Zou zo fijn zijn als je kunt achterhalen met de da op welke stof hij positief reageert.? Maar voorlopig gewoon even genieten van hoe Max nu is en ontdekt in zijn nieuwe belevingswereld wereld van zijn goed ruikende neus!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 27 jan 2014, 18:54

@Fa, metrobac bestaat uit metronidzol dit is het enige stofje dat erin zit, dit werkt goed op de anaerobe bacteriën die zitten dus ook in de neus......

Maar is niet een standaard middel waar aan gedacht wordt bij een chronische neusontsteking.....

Dus echt een toevalstreffer.....maar wel een hele goede tot nu toe.....Max wordt steeds beter qua neus en reuk
en zelfs zijn slechte oogje lijkt helderder. Hij krijgt naarmate hij opknapt ook steeds meer praatjes en is nu eigenlijk niet meer bij ons weg te slaan.....en laat zijn kattenvriendjes voor wat ze zijn.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 27 jan 2014, 20:30

Hoi Peggy
Wat is dat GIGA genieten meid ,en voor Max letterlijk en figuurlijk een opluchting .
Kan je voor alle zekerheid niet langer door kuren met hem ,
Er gaat een wereld voor hem open dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 27 jan 2014, 23:18

@Wil dat heb ik vandaag besproken met de dierenarts we maken er voor nu 10 dagen van...en dan net voor het eind weer even kijken. Heb op facebook een foto van hem gezet....is gewoon geweldig ook zijn oogje ziet er mooi uit

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

zo was Max mei vorig jaar, daarop kun je duidelijk zien dat zijn linkeroogje niet goed is. Gelukkig was dit vrij snel over allemaal.....

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

g.w.

Berichtdoor g.w. » di 28 jan 2014, 10:29

He bah, dat ziet er heel akelig uit.......geweldig dat het nu zo goed gaat met 'm.....we duimen dat dat zo blijft fingers_sm
Groetjes Gerry

Daantje

Berichtdoor Daantje » di 28 jan 2014, 18:55

Ach Peggy wat zag Max er eerst vreselijk uit zeg! Wat fijn dat hij nu zo opknapt, hopelijk houdt het aan.
Wij hebben een pers die chronisch verstopt zit en als zij weer eens een kuurtje krijgt merk je het meteen aan haar eetlust. Als ze dan weer kunnen ruiken wordt het eten opeens ook aantrekkelijker natuurlijk. Ik wens jullie heel veel beterschap voor de laatste loodjes!

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 28 jan 2014, 19:06

Hoi Daantje, misschien aan de dierenarts ook naar Metrobac vragen.....Max gaat geweldig nog steeds

Hij is alles ook weer helemaal opnieuw aan het verkennen.....tis net een hele andere kat

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 28 jan 2014, 21:34

Peggy wat een mega verschil !!!! wat zal hij zich een stuk lekkerder voelen nu
je oog dat doet altijd zo zeer ,
wie weet gaat hij nu zoveel eten dat hij een stuk dikker gaat worden ;)) zalig om zo'n verschil te zien ,

Daan zou ik zeker gaan proberen deze pillen wie weet knapt jou kat hier ook zo van op ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Daantje

Berichtdoor Daantje » wo 29 jan 2014, 19:20

Casey krijgt altijd een injectie omdat ze zo benauwd is en de metrobac bij haar veel ellende geeft, zelfs met de pillenschieter.
Ik weet eigenlijk niet of het misschien om hetzelfde middel gaat in de spuit. Zal ik eens nakijken.

Terug naar “Het Ziekenhuis”