Kitten ziek en nu ook "grote zus"

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Kitten ziek en nu ook "grote zus"

Berichtdoor Clemmetje » wo 23 apr 2014, 20:08

Wat Wil al aangaf laat die tweede enting maar even zitten.
Fijn dat ze aan het opknappen zijn.
Groetjes Clem
Afbeelding

jeniemoos

Berichtdoor jeniemoos » wo 23 apr 2014, 20:18

Beste,

Wanneer kan ik haar dan beter laten enten. De dierenarts vertelde 1 week nadat ze gestopt is met antibiotica. Maar ben gewoon een beetje bang dat ze weer zo ziek wordt. En ook bezorgd als ik het nog niet laat doen.

Wanneer kan ik het beter doen volgens jullie?

gr
Monique

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 23 apr 2014, 23:03

Hoi Hoi
als het mijn kitten zou wezen zou ik hem de eerste maanden niet enten ,hij moet nu even weerstand opbouwen met deze niesziekte bouwt hij al veel antistoffen opgebouwd in zijn lichaam ,
om mijn homepage staat een heel \stuk over wel of niet enten ,wij enten de katten alleen als kitten en dan niet meer ,
er moet hier ook een stuk over op het forum staan ,

Tja DA zeggen zo vaak wat ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jeniemoos

Berichtdoor jeniemoos » di 29 apr 2014, 23:35

Toch nog even een update.

Zoe het kitten is nu 5 dagen van de antibiotica af en begint weer met traanoogjes en niezen. Komt het nu weer terug. Moet ze dan weer antibiotica. Ik kan dat beest toch niet levenslang op de antibiotica zetten?

Ik ga morgen wel even de dierenarts bellen maar hebben jullie tips wat te doen.

Ze krijgt goed eten, carnibest, en is nu ook levendig en heeft zeker geen koorts.

Groetjes van een bezorgde Monique

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 30 apr 2014, 07:29

Jennie lees nog eens terug wat ik je aangeboden heb......

marisser

Berichtdoor marisser » wo 30 apr 2014, 08:45

hoi hoi ik raad je ook zeker aan het kruid van peggy gaan te geven.
dat werkt en is niet zo schadelijk als ab.
sterkte met de kleine.

jeniemoos

Berichtdoor jeniemoos » wo 07 mei 2014, 14:01

Weer even een update:

Pfft wordt er wel een beetje moedeloos van maar 10 dagen na het stoppen met ab is ze weer ziek geworden. Nu had ze gisteren 39.7 koorts. Toch maar naar de dierenarts geweest (mijn buurjongen nb want ik ben ook ziek!) en toch heeft ze nog last van de niesziekte. Misschien toch iets te kort ab de vorige keer gehad. Nu weer een kuur meegekregen. Longen en hart klonken goed en ze zit niet zo vol als de vorige keer. Ik heb inmiddels ook het kruid van Peggy ontvangen en dat gebruik ik er gewoon bij. Ze eet gelukkig goed dus krijgt dat ook goed naar binnen.

Nu maar duimen dat dit de laatste keer is. Het is toch wel sneu zo'n hummeltje. En ik kan het niet over mijn hart verdragen om haar daarom weg te doen. Je hecht je gewoon aan een kitten....

kloppendhart_sm

groetjes,
Monique

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 07 mei 2014, 17:39

Het is toch wel sneu zo'n hummeltje. En ik kan het niet over mijn hart verdragen om haar daarom weg te doen.
Yep. Zo'n beest kan toch niet helpen dat die ziek is, en was vast ook liever gezond. Toen George na 3 maanden diabetes kreeg begonnen mensen ook over wegdoen. Maar dat kan je toch niet maken en dat zou je toch niet willen? In voor en tegenspoed, in goede en in slechte tijden, toch? Je doet je kinderen toch ook niet weg als ze ziek worden. Plus hoe meer je ergens voor zorgt hoe meer emotioneel betrokken je ermee wordt, is mijn ervaring met pleegkinderen tenminste.

Sterkte en beterschap!

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 07 mei 2014, 18:16

Heel goed dat je dat zegt. Want je kiest 100% voor een dier en ziek worden kan het altijd net als de mens of je kind. Dus weg doen om een reden dat het ziek is. Doe je niet. Want wat moet ze dan! Probleem gaat met het hummeltje mee en of een ander net zo zorgvuldig ingrijpt en voor haar zorgt is een tweede of sterker nog misschien weer een reden dat ze ook in haar tweede thuis weg moet. Dit kom je door. Maar wat ik op internet lees is minstens 1 maand ab aan 1 stuk geven. Behalve herpes dat zal altijd blijven bestaan en door middel van stress aangewakkerd worden. Maar ook met een juiste dosis lysine en engystol kun je dat bestrijden. Maar het middel van Peggy zal zeker aanslaan ze heeft er meerdere mee geholpen. Maar hou vol het hummeltje heeft je echt nodig. Niet voor even maar voor een Heel leven. Sterkte
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 07 mei 2014, 20:12

Sphynxen hebben bijna altijd een langere of zwaardere kuur nodig dan andere katten.
Voor hoeveel dagen heb je nu AB?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”