Lotus ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
fieken
Contacteer:

Re: Lotus ziek

Berichtdoor fieken » do 08 mei 2014, 10:18

We blijven de duimen dat het alleen maar de goede kant op gaat! toppie_sm

Lieve

Berichtdoor Lieve » do 08 mei 2014, 11:27

Helaas geen tips, wel een welgemeende knuffel voor jou en je mooie Lotus Marthe!
g3
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 08 mei 2014, 13:59

Er is dus precies goede hoop voor Lotus , dit is zo goed nieuws.
Marthe ik blijf duimen hoor dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Hildeke

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 08 mei 2014, 14:19

Wat een fijn nieuws om te lezen!!
En wat me ook erg aansprak is de persoonlijke betrokkenheid van je dierenarts.
Dat is iets wat je als eigenaar in zo een ernstige situatie ook écht nodig hebt!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 08 mei 2014, 19:15

Hoi Marthe
wat een geweldig goed nieuws van Lotus ,ik weet ze is er nog lang niet en deze dame is op leeftijd ,
maar dacht echt verleden week je raakt haar kwijt.

Wat ik echt haat is dat 2 dierenartsen je beide wat anders zeggen ,je word zo alle kanten opgegooid
We hebben dat hier ook vaak ,ook nu met Face 1 ste zegt geen beschadiging van het ook 2 zegt een joekel van een beschadiging ,dat is het ook we kunnen het nu zelf zien ,

Het zou heerlijk wezen als Lotus lekker door blijft eten ,en zich goed voelt ,ook als je langzaam de medicijnen gaat afbouwen ,
wat lekker meid dat nu even de grootste spanning weg is dry_sm dry_sm
Lotus ga zo door meid ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 08 mei 2014, 21:44

De persoonlijke betrokkenheid van de dierenartsen is inderdaad fijn. Er werken 4 dierenartsen binnen onze praktijk, maar ik heb er met 3 het meest te maken. Vooral Esther ben ik heel dankbaar, die Lotus de eerste dagen gezien heeft en door wie ik me dat weekend ook zo gesteund gevoeld heb. Toen ze gisterenavond naar mij toe kwam, heb ik mijn dank nogmaals in woorden geuit. Maar misschien dat ik die 3 dierenartsen en betrokken assistentes op een wat later moment (lees: als Lotus echt meer stabiel is) nog wel op andere, meer persoonlijke wijze bedank voor hun hulp en steun. Het is natuurlijk ook wel hun werk en heeft een nodige duit gekost, maar ik heb de afgelopen weken wel echt het gevoel gehad dat ik op ze terug kon vallen. Als ik om 10voor 6 belde dat ik voor Lotus toch nog een infuus wilde voor het weekend, kon ik direct nog komen, ook al sluit de praktijk om 6u. Het zijn wat dat betreft ook de kleine dingen die het hem doen en waar ik dankbaar voor ben (buiten het feit dat de ingezette behandeling dan nu toch eindelijk zijn vruchten afwerpt). Moet ik alleen nog even over nadenken hoe en wat ik kan doen om ze te bedanken (tips welkom).

Het is niet zo Wil dat de 2 dierenartsen elkaar echt tegenspreken. Ik heb zelf veel gelezen over pancreatitis en daar lees je dat het ongeneeslijk is. Dus dat is wat ik zelf ook elke keer aangegeven heb. Die ene dierenarts zei dat het heel lastig kon zijn, de dierenarts van gisteren zegt dat er wel een kansje is. Ze hebben recent een congres over o.a. deze problematiek gehad, dus vandaar dat ze er nu ook meer over kon vertellen. Maar, het is ook mogelijk dat Lotus niet gaat genezen. De berichtgeving voelt voor mij gelukkig in ieder geval niet tegenstrijdig.

Nadat ik gisteren zo gejuicht heb, wilde Lotus vanmorgen weer niet eten. Ze was ook weer veel rustiger, bleef op mijn bed liggen en wilde niks van eten weten. Toch maar geprobeerd om me er niet al te veel zorgen over te maken. Gewoon haar medicatie gegeven en naar mijn werk gegaan. Bij thuiskomst stond ze me achter de voordeur miauwend op te wachten en heeft ze vrij goed gegeten. Ze heeft aan het begin van de avond zelfs even met de laserpointer gespeeld. Daarna kwam ze intens tevreden bij me liggen zoals ze vroeger altijd al deed en hadden we als vanouds een mooi geluksmomentje wub_sm
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » do 08 mei 2014, 21:49

Wat een super lieve foto zeg! En wat fijn dat ze vanavond wel weer wat gegeten heeft.
Het is altijd mooi als je een dierenarts hebt die echt hart voor de dieren heeft en die naar je luistert en helpt. Moeilijk om te bedenken hoe je ze kunt bedanken. Misschien een mooie foto van Lotus met een bedankje achterop, of vind je dat te "weinig"?
Ik heb ook wel eens gelezen dat mensen een appeltaart gebakken hadden voor de dierenarts, maar dan denk ik altijd: zullen ze die wel opeten, of gooien ze die weg omdat ze niet weten uit welke (lees hoe schone) keuken hij komt ohmy_sm

Succes met Lotus en met het bedenken van iets!
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 10 mei 2014, 20:43

Hoi Marthe
wat een vreselijke lieve foto ,intiem moment met haar mams .
Dat is wel fijn dat ze elkaar niet tegen spreken ,dat gebeurd hier dus wel .Het is heel belangrijk hoe je behandeld word met een ziek dier ,bij jou was dat mega TOP

Wat zal je het eng gevonden hebben om weer naar je werk te gaan ,super dat ze wel weer ging eten ,
Hoe gaat het nu met Lotus ,want we hebben weer een weekend dat is nooit fijn als je een diertje ziek hebt ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 11 mei 2014, 12:35

Het gaat gelukkig naar omstandigheden nog steeds goed met Lotus! Ze heeft nog wel steeds goede en minder goede dagen, maar met ups & downs gaat het echt de goede kant op. Ze heeft nog wel consequent een ondertemperatuur van 37,5-37,6, wat echt passend is bij pancreatitis. De temp van 38,2 bij de dierenarts laatst was dus toch echt van stress omhoog gegaan. Dus als ik weer voor controle moet, wil ik dat nog wel even vermelden.

Metacam krijgt ze nu om de dag en daar lijkt ze het vooralsnog wel goed op te doen. Laatst ontdekte ik 's avonds dat ik gewoon vergeten was om de ochtend dosering van haar medicatie (grote ronde van 3 pillen: eetlustopwekker, misselijkheid, maagzuur) te geven en niks aan Lotus gemerkt hebt. Dat zegt toch wel wat over hoe het gaat!
Ik merk nu ook dat Lotus weer bepaalde kleine gedragingen laat zien die ik de afgelopen weken gemist heb. Ze is vrolijk, banjert lekker door het huis, wacht me vol enthousiasme op als ik weer thuis kom, praat veel meer en ziet er beter uit. Echt nog steeds ongelooflijk hoe goed het nu met haar gaat, daar had ik 2 weken geleden dus echt niet op durven te hopen toen ze echt een verzwakt, zielig hoopje kat was.
Het enige waar ik zelf voor moet waken, is dat ik te snel wil gaan met medicatie afbouwen. De metacam is net in dosis verlaagd en ik heb echt de neiging om nu al aan het volgende medicijn te beginnen. Maar ik moet mezelf hierin echt een beetje remmen en nog even aankijken hoe ze het blijft doen op de verlaagde dosis. Anders kun je straks niet goed zien welke medicatie wel/niet misbaar is. De eetlustopwekker is in ieder geval waarschijnlijk de volgende medicatie die eraf gaat, of ik ga eerst de cerenia (tegen misselijkheid) verlagen in dosering.
Concluderend: blije kat die zich beter voelt, super gelukkig baasje!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 11 mei 2014, 12:38

Op deze dag (moederdag) kunnen wij als poezenmoeders niet blijer worden dan van dit nieuws.
Wat fijn dat het toch de goede kant opgaat en dat je langzaam de oude Lotus weer herkent.
Ik herken je neiging om te snel te willen afbouwen maar je weet zelf heel goed waarom je dit niet moet doen.
Geniet van haar en hopelijk alleen nog maar goed nieuws hier.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”