Lotus ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
peggy72

Re: Lotus ziek

Berichtdoor peggy72 » ma 18 aug 2014, 19:47

Durf je geen cerenia zelf te spuiten ? dan kun je wat gevulde spuitjes bij de dierenarts meenemen. Die werken wat langer en zijn een stukje goedkoper.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 18 aug 2014, 20:11

Hoe is het vandaag gegaan met Lotus?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 19 aug 2014, 20:55

Ik wist niet dat Cerenia er ook in vloeibare vorm is, ga ik morgen eens even navragen bij de dierenarts. Ik durf het best te spuiten, denk dat Lotus dat eigenlijk ook wel prettiger vindt dan pillen. Maar ik betwijfel of de injecties goedkoper zijn dan de tabletten.

Met Lotus gaat het wat minder, dus ze heeft vandaag weer Cerenia gekregen. Vanmorgen at ze wel, maar na een half uur spuugde ze. Later zag ik elders in huis ook nog wat slijm / gal liggen. Geen goed teken dus, want ze heeft al heel lang niet meer gespuugd. Heeft vandaag na de medicatie redelijk gegeten. Cerenia voeg ik nu maar weer toe aan het pillenassortiment. Maar inderdaad, echt stabiel is haar situatie (nog) niet.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 19 aug 2014, 21:56

Ik betaalde voor 6 spuitjes cerenia en 6 spuitjes tolfedine 12 euro......bij weekend arts. Cerenia in vloeibare vorm werkt langer en sneller is alleen venijnig prikje de vloeistof bijt om het maar zo te zeggen.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 19 aug 2014, 22:17

Misschien is het al eerder genoemd maar zou het een vergiftiging kunnen zijn? Dat zou verhoogde nierwaardes kunnen verklaren en kan afhankelijk van de stof diverse symptomen hebben. Ik hoop dat ze snel weer beter wordt. Sterkte unsure_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 20 aug 2014, 20:42

Hoi Marthe
wat is dit vreselijk balen ,hier word je toch bijna moedeloos van ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 20 aug 2014, 21:25

Ik heb vanavond bij de dierenarts geïnformeerd naar injecties van Cerenia. Die kosten 11 euro per stuk.. Dus dat is echt geen alternatief voor de pillen. Maar toch bedankt voor het meedenken Peggy.

Vergiftiging is het niet, dat geloof ik niet. Lotus komt niet in noemenswaardige mate buiten. Ze banjert de laatste maanden af en toe een rondje door de achtertuin.

Vandaag gaat het redelijk, denk ook onder invloed van Cerenia. Ze vindt de asielbrokjes nu ineens wel weer lekker, met vlees en mijn eigen brokken kan ik haar niet bekoren. Ze vindt bepaalde snoepjes van Kitekat (Knüsperfit) ook erg lekker. Die heeft een vriendin ooit voor me gekocht in Duitsland, maar ze verkopen nu ook een variant bij Action. Dus daar heb ik laatst maar weer inkopen gedaan. laugh_sm Zo blijven we een beetje aan het goochelen voor Lotus.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 21 aug 2014, 20:50

Hoi Marthe
wat word je daar altijd moedeloos van dat de ene DA goedkoop is ,en de andere peperduur ;((

Je zegt ze wandelt in de tuin ,heb jij veel slakken ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 23 aug 2014, 12:27

Hoi Marthe
wat word je daar altijd moedeloos van dat de ene DA goedkoop is ,en de andere peperduur ;((

Je zegt ze wandelt in de tuin ,heb jij veel slakken ?
Ja, ik heb zeker slakken in de tuin. Maar ik geloof niet dat daar een samenhang mee is. Lotus komt niet zo frequent buiten, ze heeft juist de drang op het moment dat ze niet lekker is omdat ze dan grassprietjes wil eten. Het is niet zo dat ze na een wandeling in de tuin ineens ziek werd.

Yaella

Berichtdoor Yaella » ma 25 aug 2014, 21:11

Het blijft dus zoeken waardoor ze steeds terug valt. Hoop dat ze niet blijft spuwen. Sterkte met haar!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Het Ziekenhuis”