Lotus ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Lotus ziek

Berichtdoor Wil » ma 01 sep 2014, 19:58

Hoi Marthe
hoe gaat het nu met Lotus ??? ik hoop toch echt dat ze een beetje stabiel gebleven is ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 04 sep 2014, 21:27

Bedankt voor het vragen hoe het met Loot gaat, Wil! Nadat ik haar een paar dagen mirtazapine en cerenia gegeven heb naast de maagzuurremmer, gaat het eigenlijk wel weer goed. Ze zit nu weer alleen op de maagzuurremmer. Uiteraard heb ik ook weer allerlei nieuw voer gekocht dat haar kan bekoren. Momenteel geniet ze erg van de kuipjes van Sheba, die deze week gelukkig in de aanbieding zijn bij AH. Daar eet ze er zo'n 2-3 van op een dag, dus daar ben ik tevreden mee.
Het blijft wel grillig en ongrijpbaar. Heb wel het idee dat zo'n "medicatie-boost" met eetlustopwekker, misselijkheidspillen en maagzurremmer soms wel weer een duw in de goede richting geeft (i.c.m. nieuw eten). De vraag is en blijft alleen wel telkens hoe lang ze het nu weer volhoudt.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 04 sep 2014, 21:31

Hoi Marthe
dus eigenlijk best redelijk goed nieuws ,fijn dat ze nu wel gewoon eet ,al is ze erg kieskeurig ;) zeker boffen dat de Sjeba nu in de aanbieding is ,
Raar he dat je niet je vinger erachter kan krijgen wat het nu precies is ,was er nog wat uit de Echo gekomen ??Ik hoop dat Lotus het nu wat langer gaat vol houden zou zo fijn wezen voor jullie allebei , dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 04 sep 2014, 22:10

Kieskeurig is ze zeker.. De andere katten zien groen van jaloezie dat eigenlijk alleen Lotus zo frequent vlees krijgt. Doen alles om 'per ongeluk' in de keuken te belanden en 'och wat toevallig, staat er ineens lekker vlees dat ik ook lust'. Vooral Tippex is een kei in Lotus stalken om haar bij het voerbakje weg te krijgen. Miaula eet samen van het bordje, Purrla slaat toe op een onbewaakt moment als Lotus weg is. Wel ook veelzeggend dat Lotus zich weg laat duwen, vroeger kon diegene gewoon een dikke vette pets voor z'n kop krijgen van haar.

De 1e echo liet mogelijk wat raas zien bij uitgang maag / begin twaalfvingerige darm, daar was de doorgang te breed. Omdat er eten in de maag zat, kon niet goed gezien worden of het einde maag (normaal) of begin darm was (niet normaal). Een nieuwe echo met nuchtere Lotus werd gepland, maar in de dagen daarna had ze zo'n opleving dat de 2e echo in overleg met de dierenarts afgezegd is.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 04 sep 2014, 22:12

Fijn dat ze nu toch weer aan het eten is.
Blijkbaar heeft ze dus toch af en toe die medicatie nodig.
Groetjes Clem
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » vr 05 sep 2014, 08:58

Fijn dat ze nu in elk geval beter eet toppie_sm
Groetjes Gerry

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 05 sep 2014, 10:24

Héhé, even rust op de plaats.

Dat de andere katten jaloers zijn op Lotus kan ik goed begrijpen!!
Zie die taferelen hier ook dagelijks als Scooter zijn vlees krijgt.

En hij is zo een goedzak......die laat zich nou écht het vlees van zijn bord kijken.
Soms moet ik ze echt apart zetten, maar dan eet hij ook niet meer lekker, omdat hij dan niet gerust is waarom hij álleen moet eten.......

Maar goed......zo lang het maar éét moeten we maar denken.
Hopelijk blijft het bij Lotus goed gaan, een kat die eet......dat willen we toch allemaal?!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 05 sep 2014, 19:24

Ha Ha Marthe
ik zie het al voor me ,al de katten god opletten wanneer Lotus wat lekkers krijgt en dan proberen te pikken heel begrijpelijk he ;))
We gaan er gewoon voor dat ze nu leker door blijft eten zou wel heerlijk wezen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 01 nov 2014, 21:54

Ik zal hier ook maar weer eens een update plaatsen. Het gaat, met ups & downs, redelijk met Lotus. Het blijft een beetje goochelen met eten en medicatie. Ze heeft laatst weer een aantal keer flink overgegeven en was daarbij gigantisch kieskeurig met haar eten. Niks was goed genoeg. Ze wilde ook alleen maar naar buiten toe 's ochtend,s waar ze dan gras ging eten (dus ze is misselijk). Het is zoals een van de dierenartsen zei: ze is aan het koorddansen. Dat is echt een treffende beschrijving. Op zijn best is er een wankel evenwicht, maar er is weinig voor nodig om haar weer flink te laten kelderen.

De trukendoos van eten heb ik weer flink moeten open trekken om haar interesse in eten te behouden. Je voelt je toch wel zo machteloos als Lotus je met grote vragende ogen zit aan te kijken, maar je geen flauw idee hebt wat ze nu wil. Uiteindelijk kon ze zich vinden in het bakje Gimpet Shiny cat dat ik haar voorschotelde. Dat eet ze nu alweer een aantal dagen. Grappig is dat dat het voer is dat helemaal in het begin ook het enige was waar ze op aan viel. Ik vraag me serieus af of de voercirkel nu rond is en ik nu opnieuw kan beginnen met aller voersoorten die ik de afgelopen maanden gekocht heb hahaha!
Volgens mij is ze in gewicht nog wel stabiel en heb ik op creatieve wijze weten te voorkomen dat ze verder afvalt. Ze krijgt nog dagelijks haar medicatie tegen maagzuur en indien nodig Cerenia tegen misselijkheid.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 01 nov 2014, 22:46

Fijn dat ze nu redelijk op gewicht blijft dus niet alleen eet maar ook nog eens het eten binnenhoud.
Dan in godsnaam maar met de nodige medicatie.
Persoonlijk zou ik nog niet te gauw gaan veranderen met het voer, gewoon om de angst dat ze weer ontregeld raakt.
Ik doe dat met Scooter ook niet, die blijft trouw aan het vers en blikvlees.
Hoogstens probeer ik eens een ander blikje, maar verder, no way.

Hopelijk blijft Lotus nog heel lang dansend over het koord gaan, maar dan wel als een blije danseres dan hé toppie_sm toppie_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Het Ziekenhuis”