Lotus ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Lotus ziek

Berichtdoor Wil » zo 02 nov 2014, 21:22

Hoi Marthe
jammer dat het nog steeds hetzelfde met haar is ,maar ze heeft haar leeftijd ook tegen ,

Fijn dat je nu weer een blikje gevonden hebt wat ze wel weer eet ,ik kan me je machteloosheid heel goed voorstellen ,daar word je knetter van
Ik duim dat de voercircel rond is dan weet je in ieder geval welk blikje ze hierna wil ;) SUCCES meid ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 02 nov 2014, 23:24

Ik duim dat de voercircel rond is dan weet je in ieder geval welk blikje ze hierna wil ;)
Nou, ik heb serieus zó veel voedingen geprobeerd, dat ik echt niet meer weet wat ik allemaal in huis gehaald heb. Een vriendin, die ik veel telefonisch spreek, was een tijd geleden een keer op bezoek. Ze loopt zo naar de keuken, trekt de koelkast open en telde alle open blikken vlees die ik had staan. Het waren er 7. Ze reageerde een beetje verwonderd dat ik aan de telefoon dus echt niet overdreven had toen ik dat vertelde. laugh_sm
Morgen komt weer een nieuwe lading van het voer binnen dat ze nu lekker vindt. Als Lotus een beetje consistent is met zichzelf, stopt ze niet lang daarna met het eten van dit voer. Die neiging heeft ze namelijk op het moment dat ik een grote voorraad in sla. Tja, het blijft natuurlijk wel een eigenwijze kat smile7_sm
Persoonlijk zou ik nog niet te gauw gaan veranderen met het voer, gewoon om de angst dat ze weer ontregeld raakt.
Bij Lotus moet ik juist variëren in eten. Ze is door haar ziekte een zeer moeilijke en kieskeurige eter. Het gezegde 'verandering van spijs doet eten' is perfect van toepassing op Lotus. Dus variatie in voeding is het sleutelwoord.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 03 nov 2014, 10:37

Okee, zolang ze daar goed op reageert is daar natuurlijk niks mis mee toppie_sm
Het is wat, als je moet experimenteren met voer!!
Er is zó een keuze dat je er onderhand dol van wordt, maar pik dat er maar eens uit waar je jou lieveling heel gelukkig mee maakt eek_sm lol_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 03 nov 2014, 21:54

Jammer dat er geen verbetering inzit bij Lotus maar heel eerlijk had ik dat ook niet echt verwacht.
Gelukkig ben jij personeel dat letterlijk en figuurlijk alles uit de kast trekt om haar aan het eten te houden en lukt je dat tot op heden nog steeds.
Ik blijf hopen dat ze nog een tijdje bij je blijft.
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 04 nov 2014, 10:08

Ik hoop ook dat Lotus nog een beetje bij je mag blijven.
Gelukkig vind je toch telkens terug een soort voeding dat ze dan toch alweer
lust , want dit is toch wel een moeilijke kwestie.
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 04 nov 2014, 19:58

Hoi Marthe
nou ik weet zeker dat er geen 1 zo mega blij met een opgegeten blikje is als jij;) eigenlijk kunnen wij heel gelukkig wezen met weinig he
sommige mensen kunnen dat niet begrijpen ,wij gelukkig wel ;)en wie weet als je haar niet laat merken dat je een lading blikjes hebt gekocht dat ze ze langer blijft eten dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 14 aug 2015, 09:42

Na heel veel maanden hier helaas weer een update. De afgelopen maanden heeft Lotus het -met ups en downs- redelijk gedaan. Ze blijft een moeilijke eter, maar gelukkig krijgt ze, met heel veel variatie in aanbod, eigenlijk altijd wel wat te eten binnen. De laatste tijd merkte ik dat ze toch weer wat kieskeuriger werd, dus van alles ingeslagen aan eten. De voorraadkast puilt uit met blikken vlees en pakken brokken. Ondanks dat bleef ik de indruk houden dat haar eetlust in algemene zin wat verminderd was, of eigenlijk: nóg meer verminderd. Haar vacht is slechter: veel losse haren, happen in de vacht.. Het zat me niet lekker. Afgelopen weekend merkte ik op dat ze toch wel erg vaak water kwam drinken in de woonkamer.
Omdat haar nieren de laatste keer op het randje van normaal waren, leek het me met deze ontwikkelingen belangrijk om dit opnieuw te laten beoordelen.
Dus gisterenavond werd Lotus sinds lange tijd weer onder luid protest naar de dierenarts gereden. Stiekem smelt ik als ze op de onderzoekstafel haar kopje in mijn buik of onder mijn oksels duwt. Zo van: als ik niks zie, is het er ook niet. Dat is ook altijd de enige houding waarin ze rustig is, zeker als ik haar kopje nog eens afscherm met mijn handen, om haar blikveld nog verder te verkleinen.

Lichamelijk onderzoek was goed, er werden op het eerste gevoel geen afwijkingen gevonden bij schildklier en nieren. Wel was ze wat afgevallen (3,29 t.o.v. 3,55 in aug. vorig jaar). Geen dramatische afname, maar ze heeft ooit zeker 4,5 kg gewogen.
Er is een blaaspunctie genomen, en helaas bleek mijn vermoeden juist. Het soortelijk gewicht was vorige keer 1030, wat op het randje was van normaal functioneren en nierfalen. Het soortgelijk gewicht was nu 1017. Veel te laag dus. De urine kan, om nog onduidelijke redenen, niet meer goed geconcentreerd worden.
Vanwege dit resultaat is er een aardige hoeveelheid bloed afgenomen. Naast een algemeen bloedbeeld, wordt ook de urine na bezinking bekeken. Een deel wordt daarnaast opgestuurd om de schildklier te laten onderzoeken. Het vermoeden is een probleem met de schildklier of nieren. Zelf vermoed ik toch een nierprobleem.

Begin volgende week moet ik uitslag krijgen van alle resultaten en weten we hoe het er voor staat. Ik hoop niet dat ze dieetvoer moet, want dat maakt het hele verhaal alleen maar complexer. Ik moet variëren in aanbod van eten en als ze 1 dieetvoeding moet, zie ik dat niet goedkomen. Ik denk dat ik dan gewoon ga vragen hoe noodzakelijk dat is. Lotus is 15 en natuurlijk hoop ik dat ze nog een tijd mee mag gaan. Maar ik wil daarin de kwaliteit voorop stellen. Bij nierkatten is het hoofdzaak dat ze blijven eten. Dieetvoeding is dan natuurlijk goed, maar volgens mij is star vasthouden aan dieetvoeding als een kat niet wil eten nooit beter dan uitwijken naar 'gewoon' eten. Ik moet natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen, eerst afwachten wat er gevonden wordt.

g.w.

Berichtdoor g.w. » vr 14 aug 2015, 11:01

Wat vervelend dat het wat minder gaat met Lotus, en idd eerst de onderzoeken maar afwachten....maar ik begrijp heel goed
dat er al van alles door je hoofd spookt, je bent intussen (helaas) ook al aardig "deskundig" .

Heel veel sterkte en beterschap voor jullie fingers_sm
Groetjes Gerry

riddle

Berichtdoor riddle » vr 14 aug 2015, 14:28

Dag Marthe,
wat erg dat Lotusje weer ziek is.
Hopelijk komt er iets uit de labresultaten waarmee je nog iets kan.
En inderdaad, als ze het over dieetvoer hebben, en je weet dat dat niet voor Lotus bestemd is, dan is de gouden regel "beter eten dan niets eten!".
Ik spreek uit ervaring, zowel Scoob als Jadzia moeten eigenlijk nierdieet, maar willen er zelfs niet aan ruiken!
Dan kies ik ook voor kwaliteit van leven en wissel, net als jij, zoveel mogelijk af. Soms moet ik 3 blikjes opentrekken voor er eentje goedgekeurd wordt. En ik sta ook geregeld kip, kalkoen, piepkuiken en van alles, te koken en fijn te snijden.
Voor Scooby was er ook nog de optie om hem Ipakitine te geven, dat is een fosfaatbinder (hij heeft fosfaten in zijn urine).
Dat gaat er wel in, dus het is echt niet dat ik niet wil hoor.
Hopelijk is er voor Lotusje ook wat beschikbaar dat erin gaat.
Ik duim alvast!
Ann

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 14 aug 2015, 19:48

Wat balen dat ze toch weer minder gaat en dat het misschien wel haar nieren zijn.
Ze is natuurlijk al een lastige eter en dan wordt nierdieet helemaal niets vrees ik.
Charlie krijgt het ook en eet gelukkig wel het natvoer maar er moet regelmatig gewisseld worden.
Ik zou haar ook gewoon voer blijven geven als ze het dieetvoer moet en niet wil.
Sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”