Lotus ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Lotus ziek

Berichtdoor Wil » vr 14 aug 2015, 20:13

Hoi Marthe
wat mega balen meid ,ik hoop dat er wat uit de testen komt ,en niet dat ze op een dieet moet op haar oude dag ,
Kan me heel goed voorstellen dat je op haar leeftijd iets hebt van ,laat haar maar eten wat ze wil als ze maar eet ,dan dat je haar op die leeftijd moet gaan plagen ,geweldig he als ze zo dicht bij je willen zijn met wat eng ;)
We gaan heel hard duimen !!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 14 aug 2015, 21:07

Fijn om te horen dat jullie mijn mening delen omtrent het niet eten van dieetvoer en het wel eten van gewoon voer. Ergens ben ik wel benieuwd naar de uitslagen, maar verwacht dat het alles wel weer lastiger maakt.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 14 aug 2015, 21:29

Een kat moet gewoon blijven eten, anders is het zo wie zo einde verhaal.
Wat Wil al zegt, balen dat dit topic weer opduikt, en heel veel sterkte gewenst en hopend op een zo goed mogelijke uitslag!! fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 15 aug 2015, 20:07

Hoi Marthe
de kans is natuurlijk heel groot dat het niet goed is ,,,laat haar lekker eten wat ze wil ,,voor jullie beide is dat veel beter ,anders zou haar laatste tijd van haar leven een grote stress periode wezen ,ook voor jou ,je word er nu al nerveus van als ze niet eet ,,nu hen je nog keuze ,
Groetjes Wil
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » zo 16 aug 2015, 22:32

Hoe gaat het nu met Lotus, Marthe?
Ann

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 18 aug 2015, 22:28

Het gaat redelijk met Lotus. Vandaag weer allerlei soorten voer gekocht, omdat ik volgende week op vakantie ga en de zorg wordt overgedragen. Als Lotus dan een terugval krijgt, is er in ieder geval meeeeer dan genoeg keuze in eten. Tevens voorraad medicatie gehaald die gegeven kan worden bij een terugval, om op alles voorbereid te zijn
Helaas nog geen uitslag van de dierenarts gehad. Ik ga morgen bellen, dat moest ik doen als ik nog niks gehoord had. Ben toch wel erg benieuwd wat de resultaten zijn. Ik heb overigens vertrouwen dat Lotus nog een tijd mee gaat. Ze is een taaie en buten haar lichamelijke kwaaltjes verkeert ze nog in blakende gezondheid en is ze nog hetzelfde in gedrag als vroeger.. Ze springt -als enige van mijn katten- naar hartelust van grote afstand bovenop hoge kasten, of op de erg hoge vensterbank bij mijn badkamer, zodat ze naar buiten kan kijken. Kan bij tijd en wijlen nog speels zijn en vooral een kreng naar mijn andere katten als ze een pestbui beeft. Dan verjaagt ze iedereen zonder pardon van her bed - ik word gelukkig wel getolereerd laugh_sm Verdedigt haar territorium tot het bittere eind, valt de voordeur aan, onder het genot van luid gekrijs en gegil, bij voorkeur midden in de nacht zodat baasje weet dat zij de boel goed in de gaten houdt en indringers verjaagt. Eigenlijk een kat die nog volop in het leven staat, met een lijfje dat niet altijd meer mee wil werken. Ondanks dat heb ik er vertrouwen in dat ze met ondersteuning nog een tijdje mee kan gaan. wub_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 19 aug 2015, 19:58

Ha Ha Marthe ;)
inderdaad doet de oude dame het nog mega goed ,,wat zal je je lam schrikken midden in de nacht .zeker mega balen dat je de uitslag nog niet hebt ,,
lekker alles op voorraad voor als je met vakantie gaat ;) ga je ook met een gerust hart weg ,

We duimen voor die mooie dame dat ze er nog een aantal mooie jaren bijkrijgt dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 19 aug 2015, 20:03

Als het goed is heb je vandaag gebeld. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag.
Zo te lezen doet Lotus het inderdaad nog goed. Ik hoop echt dat ze nog een hele tijd meegaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 19 aug 2015, 21:49

Inderdaad vandaag gebeld naar de dierenarts. Schildklier was in orde, maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. Volgens mij heb je bij schildklier problemen heel andere symptomen dan waar Lotus last van heeft.
Plasma van bloed was weer (of nog steeds?) geel, dus toch lichte geelzucht weer. Toen ze vorig jaar zo ziek was, was ze -zoals de dierenarts toen letterlijk zei- kanariegeel aan het worden. Maar goed, dat is nu niet, alleen kleurt ze "van binnen" toch geel.
Leverenzymen zijn verhoogd evenals creatinine. Duidt toch op nierfalen. Vermoeden is dat nieren nu nog maar 35% functioneren, bij dat percentage zie je schijnbaar dat het creatinine gehalte stijgt in het bloed.

Advies is om toch nierdieet te geven, waarin ik ook mag variëren. Het kan helpen om de achteruitgang van de nieren wat te remmen doordat ze vanwege aangepaste voeding minder belast worden. Heb wat proefzakjes brokken mee gekregen en wat soorten vlees gekocht, maar ze is er -uiteraard- nog niet laaiend enthousiast erover.
Naast de proefzakjes nierdieet van de dierenarts en pakjes vlees die ik daar gekocht heb, net ook maar voor €80 dieetvoer bij Zooplus besteld. Toen Twixje zo ziek was door PKD, was ik erg enthousiast over de brokken van Virbac. Die zijn geschikt voor nierpatienten, maar hebben toch wat extra vet, waardoor ze smakelijker zijn.

Gezien gele plasma en verhoogde leverenzymen tevens advies om opnieuw echo van lever te maken. Dit staat voor 14 september op de planning. Dit heeft te maken met het feit dat de dierenartsen graag samen de echo's uitvoeren en ze dan beiden weer terug zijn van vakantie. De echo heeft in die zin ook geen haast. Ik heb voor nu wel weer wat aanknopingspunten om m'n poppetje te ondersteunen.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 20 aug 2015, 21:37

Vervelend dat het toch op nierfalen duidt. Hopelijk lust ze iets van de verschillende merken die je besteld hebt.
Charlie lust bijna geen enkele brok, alleen de zakjes van RC blijft ze redelijk eten.
Het blijft toch een zorgenkindje.
Wat hoopt ze (niet) te zien tijdens de echo van de lever?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”