Scooter ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Raaf
Contacteer:

Scooter ziek

Berichtdoor Raaf » za 12 jul 2014, 20:12

Vandaag was het lichtelijke paniek in huize Smits.
Scootertje is ziek.......en hoe snel kan dat dan gaan!!!

Ik loop vanmorgen nog vrij en vrolijk mijn voertechniek uit te leggen op dit forum, komt het probleem in eens uit een andere hoek gewaaid maar wat heeft het met voer te maken!!
Ik leg het uit.
Ik heb brokken-katten, destijds een bewuste keuze en een héél enkele keer verwen ik ze wel eens met een blikje ( twee katten zijn er zelfs rauw vlees eters ) maar brokken is vaste prik.
Nog niet zo lang geleden ging ik merken dat Scooter ( 11 jr ) vaak na het eten begon te spugen, zodat de onverteerde brokken weer net zo snel op zijn voerplek lagen uit te dampen.
Ik tilde daar nog niet zo zwaar aan, maar heb een paar weken geleden Scooter toch op bijna volledig blikvlees gezet, en dat ging prima.
Iedereen blij en het feit dat Scooter blik kreeg en de rest niet werd bijna voor iedereen weer routine.
Tot vanmorgen.......geen blik meer in huis en de winkels nog dicht, sta ik daar met vier schreeuwende katten die willen eten.
Dan toch maar ook voor Scooter de brokken presenteren.......nou niet dus.
Ik zie dat hij met lange tanden toch wat brokjes pakt......de eerste honger is gestild dénk ik nog.
Later duikt hij nog in het voorbijgaan in mijn kom crueslie om dat hij nou eenmaal ook graag melk mee pikt als hij de kans krijgt.
Ook lekker, denk ik nog, houd hij het wel even op uit tot ik terug ben van het vlees.
En jáááááhhhh.......eindelijk kan hij de schade dan inhalen, en eet zijn portie smakelijk op.
Iedereen blij.........voor een hele korte tijd.
Nog geen half uur later spuugt Scooter ál zijn eten uit......het vlees, de brokken de hele mikmak.
En dat is nog niet alles......hij blijft spugen!!
Ogen op half 11, zijn vacht staat erbij alsof er stroom op staat......en het komt vanuit zijn ténen.......
Natuurlijk heeft hij op een gegeven moment niks meer óm uit te spugen, maar begint dan als een dolle te zeveren......hele bellen blaast hij uit.
Hij wil niks meer, mag niet aan hem komen, verstopt zich, heeft een beetje diarree, voelt klam en is gruwelijk boos.
Nou ja......dan ga ik al bellen met een dierenarts, die eventueel even tijd voor ons heeft.
En dat wordt lastig, want ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer.
Uiteindelijk had ik beet en kon ik met een vriendin naar een kliniek in Best, met de auto.
Onderweg heeft Scooter me helemaal onder geplast, zo ongelukkig was hij met de hele situatie....maar dat is dan bijzaak.

Hij had geen koorts , zijn buik voelde soepel en zijn mond zag er goed uit.
Maar de dierenarts zag wel dat er geen blije kat op zijn behandeltafel zat.
Hij heeft dus een langwerkende spuit gekregen voor de misselijkheid en een paar i/d blikjes van Hills voor als hij morgen weer voorzichtig eten wil.
Momenteel ligt hij uitgeteld onder mijn dekens in bed te rusten.....niet te slapen
Nog niet duidelijk verbeterd maar in ieder geval neemt hij de rust om ergens comfortabel te gaan liggen.
Wat dit nu is geweest????
Zelfs de dierenarts kon geen verklaring geven.
IK denk een intolerantie van de brokken, wat zich beetje bij beetje heeft uitgebouwd en uiteindelijk deze reactie gaf, want vanmorgen en daarvoor was er niks mis en was het de blije sociale Scooter zoals we hem kennen.
Hebben jullie hier ervaring mee??
Dan hoor ik dat natuurlijk graag!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Scooter ziek

Berichtdoor Wil » za 12 jul 2014, 20:18

Hoi Raaf
O meid wat zal jij je lam geschrokken zijn ,eerst al dat gedoe dat je geen eten in huis hebt en dan Scooter die zo reageert ,
ik heb geen flauw idee wat dit zou kunnen wezen ,ga me wel rot duimen dat de spuiten helpen.lekker dat hij in bed ligt bij te komen
heel veel beterschap voor die jongen.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » za 12 jul 2014, 21:07

Jeetje Raaf dat is schrikken. Gelukkig dat een vriendin je naar de dierenarts wilde brengen. Vreemd hoor zo plotseling. Heel veel sterkte met scooter ik hoop dat die snel beter is.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 12 jul 2014, 21:10

Wat schrik je altijd van dit soort dingen.
Misschien inderdaad van de brokken, misschien iets anders wat hij misschien binnen heeft gekregen. Dit soort dingen blijven moeilijk te achterhalen.
Belangrijkste is dat hij opknapt en zich niet meer zo belabberd voelt.
Sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 12 jul 2014, 21:46

Hoi Wil en Jolanda,

Hij is nog niet van zijn plaats gekomen maar slaapt denk ik inmiddels wel bij beetjes.
Normaal is het een enorme klets die altijd antwoord geeft als hij je hoort.....maar dat kan er nog niet van af.
Raar hé, vanmiddag was ik nerveus omdat hij zijn rust niet vond.....nu ben ik nerveus omdat hij wel érg lang op de zelfde manier blijft liggen

Typisch om te zien hoe daar ook de hele groep op reageert.
Waar het normaal gesproken een levendig clubje bij elkaar is heerst er nu een bedrukte stemming.
Scooter is ziek!! heeft de boventoon.
Ik hoop dat hij van dit middel gaat opknappen, want wat het ook geweest is.....misselijk wás hij!!

Ondertussen ben ik er achter gekomen dat een ongeluk nooit alleen komt.
Mijn oude wasmachine heeft de geest gegeven.
Het ding draaide al 13 jaar zijn wasjes bij vrienden......inmiddels deed hij dat ook al weer drie jaar bij mij.
Tot vandaag.
Ben bang dat dat einde verhaal is.
Ben nu dus primitief "op de hand "bezig................ sad1_sm

marisser

Berichtdoor marisser » za 12 jul 2014, 22:07

Hoi raaf echt dat is vreselijk als je kanjer ziek is.
nou sterkte er mee en ik hoop dat hij nog weer beter wordt.
fingers_sm fingers_sm

g.w.

Berichtdoor g.w. » za 12 jul 2014, 22:12

Inderdaad, een ongeluk komt dus (bijna) nooit alleen sad1_sm

Heel veel beterschap met Scooter, hopelijk knapt hij snel weer op dry_sm dry_sm .....en die wasmachine....heel vervelend
natuurlijk.....maar er zijn ergere dingen....
Groetjes Gerry

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 12 jul 2014, 23:00

Hoi Ladies,

Ben net nog even gaan kijken.
Zijn vacht staat er niet meer zo ontploft bij zoals eerder vandaag, en omdat hij inmiddels onder de dekens ( wil ) liggen voelt hij niet zo klammig meer aan.
Maar fit is anders.
Zijn ogen staan niet meer zo paniekerig omdat hij sinds zijn thuiskomst om half 7 ook niet meer heeft over gegeven ( ook niks meer heeft gegeten of gedronken )
Ik denk dat ik hem zo direct wel even moet oppakken om hem anders neer te leggen.
Ben eens benieuwd of hij dat toe laat. ( vanmiddag alleen onder een hoop gejammer )
Maar ik wil wel dicht bij hem liggen en nu ligt hij overdwars langs mijn hoofdkussen.

Mijn dametjes zie of hoor ik nog steeds niet.....al met al is het hier in huis nog véél te rustig naar mijn zin, maar dank jullie wel voor de beterschap wensen.
Hopelijk heb ik morgen betere berichten!!

En die was is inderdaad van latere zorg!!

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 12 jul 2014, 23:15

Het kan van alles geweest zijn zoals je zelf aangeeft reactie op de brokken....maar net zo goed een virus.

Vorig jaar hebben wij zo'n rondje gehad onder de katten. Eerste begon ook met achter elkaar braken had geen koorts. Heeft wat voor het braken gehad maar daarna kreeg ze vrij snel toch koorts......sávonds begon de volgende....en de volgende dag weer 2. Gelukkig zijn zulke virusjes maar van korte duur normaal gesproken.

Gelukkig had ik voor alle katten spuitjes meegekregen mocht het verder gaan anders blijf je heen en weer aan het rijden.

Ik hoop dat scooter zich morgen een stuk beter voelt en het alleen een virusje was. Hou hem gewoon goed in de gaten meer kun je niet doen.

kitten_sm

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » zo 13 jul 2014, 00:05

Iedereen zal ook wel geschrokken zijn en van slag omdat scooter zich anders gedraagt. Vervelend dat je wasmachine kapot is. Er is ergens wel een site met gratis af te halen misschien dat daar iets bij staat. Ik hoop dat scooter morgenochtend weer praatjes heeft. Sterkte ermee g3
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Het Ziekenhuis”