Scooter ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Marthe
Contacteer:

Re: Scooter ziek

Berichtdoor Marthe » di 15 jul 2014, 17:30

Het is de schrik die er nog in zit.
Ook zo als je nu gefocust bent op voer.
Tot het weekend liep het allemaal van een leien dakje en had ik te doen met forumleden waar het niet zo soepel voor verliep.
Nou ben ik er toch écht ook een hoor en ja!!!!! dat is héél vervelend!!
Klopt helemaal. Je kijkt echt met argusogen naar je kat, alles wat hij dan doet is verdacht in je ogen. Ik herken het helemaal. Bij katten die niet goed willen eten, trek ik ook altijd de hele trukendoos open. Kan me niet schelen wat ze eten, als ze maar eten. Lotus (de pancreatitis kat) is bij mij sinds een paar dagen ook weer wat aan het sukkelen. Wil eten, maar niks dat ik haar geef kan haar echt bekoren. Dus ik ben maar weer gaan shoppen en van alles wat gekocht. De snoepjes van Whiskas zijn ook bij haar goedgekeurd! Ik ben niet direct voorstander van Whiskas, maar beter iets eten dan niks. Al het vlees wil ze niet, totdat ik een vandaag gekocht blik Whiskas (ook weer..) open trok. Achter elkaar vrat ze een half blik op. huh_sm Goed, haar maag is weer lekker gevuld, baasje weer wat gerustgesteld wink3_sm

Hopelijk was de dip van Scooter een tijdelijke dip en zet hij zijn stijgende lijn voort.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 15 jul 2014, 18:48

Hoi Marthe en Raaf
Zeker weten als er wat is dat je ieder geluid of rare reactie van de andere katten gelijk in de gaten hebt ,slaat je hart een slag over.

Maakt ook niks uit Marthe wat voor blik of ,,,,als ze maar eet ,hier vinden ze ook de aller goedkoopste bagger heerlijk ,kuipjes die action heeft YAMMY ,
ook hier heb ik dan iets van jammer dan als ze maar eten ,

Raaf je kan wel die vleesrollen voor katten kopen ,je kan ze dan in plakken snijden en in de vriezer doen ,per plak haal je er dan 1 uit ,
Zou super wezen als ze dat gaan eten ,Gropet heeft die ook ,vast wel een winkel bij jou in de buurt ,AH en C 1000 hebben ook bakjes rauw vlees ,neem niet van de C 1000 de kip ,dat stink vreselijk ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 15 jul 2014, 19:38

Hoi Wil, misschien een stomme vraag maar zijn de bakjes vlees uit de diepvries bij supermarkten niet alleen voor honden???
Ik heb daar al zo vaak naar gekeken en altijd staat er enkel een afbeelding van een hond op de verpakking.

Ik heb dan meteen zoiets van dat het mogelijk geen goede verhoudingen bevat voor katten???
( anderzijds denk ik ook wel vlees is vlees.......maar vertrouwen doe ik het niet helemaal )
Heb je ook een merk van die worst voor mij, tot ik me ff ergens op kan richten??
Ik ben hierin echt zo groen als gras!!!!

Ben wél blij om te lezen dat jullie ook overstag gaan met blikjes " kunstmatig vlees " als het even niet mee zit met de katten, maar ben bang dat dat op den duur toch veel te eenzijdig wordt.
Als we die blikjes naar ons eigen eten vertalen heb ik echt het gevoel dat ik mijn katten alleen maar E nummers zit te voeren.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » di 15 jul 2014, 20:26

Ik weet hoe mogelijk het is om goed voer te vinden. Wat is. Nu goed? Maar je moet ook een beetje je eigen gevoel volgen want overal is wel wat mee hoor. En inderdaad ben je er nu zo op gefocust dat de poezen het ook merken.

Gelukkig gaat het nog steeds goed met Scooter maar het zal wel even tijd kosten dat zijn lichaam hersteld is.

Jij hebt het over het verschil in honden- pen kattenvoer. Zondag ging ik naar mijn moeder en in de vriezer had ik nog een halve rol carnibest liggen die Balou en Catootje niet wilde eten. Mijn moeder heeft een hond en ik heb dit voor hem meegenomen. Ik zei tegen haar het is eigenlijk voor honden maar ik neem aan dat hij er ook van kan eten.
Stuur ik haar een berichtje en... Vond die het lekker. Belt ze op en zegt ze hij vondt het hartstikke lekker en weet he hij miauwt nog steeds niet merry_sm merry_sm merry_sm

Ik heb ook geen idee of er veel verschil in zit! lol_sm
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 15 jul 2014, 20:42

Ik koop regelmatig de pakken bij de supermarkt en daar eten de katten gewoon van mee.
Die van Smuldier staan trouwens ook afbeeldingen van katten op volgens mij.
Groetjes Clem
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » di 15 jul 2014, 21:50

[quoteDie van Smuldier staan trouwens ook afbeeldingen van katten op volgens mij.][/quote]

Klopt Clem, die haal ik ook regelmatig....Smuldier compleet....gewoon in de diepvries bij de super.
Carnibest (voor katten) is zo'n (diepvries)worst die je bij de dierenspeciaalzaak kunt kopen.
Ik geef ook Lotgering; heb het geluk dat hier redelijk dichtbij een afhaalpunt zit.

En toen Mason een poosje moeilijk deed met vlees hebben we zelfs Rodi (voor honden) gegeven.

Op het moment doe ik regelmatig een kuipje of blikje erdoor voor de variatie.....de draken halen hun neus weer eens op voor vers
alleen.......alles om ze maar aan het eten te houden lol_sm
Groetjes Gerry

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 15 jul 2014, 23:21

@ Jolanda Ik weet hoe mogelijk het is om goed voer te vinden. Wat is. Nu goed? Maar je moet ook een beetje je eigen gevoel volgen want overal is wel wat mee hoor. En inderdaad ben je er nu zo op gefocust dat de poezen het ook merken.
Gelukkig gaat het nog steeds goed met Scooter maar het zal wel even tijd kosten dat zijn lichaam hersteld is.

Denk inderdaad dat het laatste het geval is.
Zeker gezien hoe heftig zaterdag zijn reactie was, maar ik ben nog al een stresskip als het op dit soort dingen aankomt. merry_sm

@ Clemmetje en Gerry

Ok, ik ga eens kijken naar dat smuldier én die caribest.
De laatste lijkt me het handigst omdat je die zoals Wil eerder al aangaf eerst kan snijden in porties en dan kan invriezen.
Wat ik heb niet de intentie om mijn hele kwartet op vlees te zetten, alleen Scooter ( die overigens ook graag rauw gehakt van mijn gehaktballetjes eet )
Ben eens benieuwd wat ik hier voor een ervaring mee ga krijgen.....want ik begreep al langer dat die dus heel wisselend zijn.

Maar zoals ook Gerry al zegt; Alles om je katten aan het eten te houden!!!!
( shaking_sm = peentjes zwéten!!!!)

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 16 jul 2014, 18:19

Hee dames,

Vandaag smuldier compleet ( glute vrij ) gekocht bij de Jumbo voor Scooter.
Was mega benieuwd hoe hij hierop zou reageren.
Mijn mager rundvlees geeft hij ook altijd enthousiast kopjes als dat net uit de boodschappentas komt, dus er is niks mis met zijn reukvermogen merry_sm
Uiteraard een plukje losgepeuterd uit de bevroren verpakking en in de magnetron laten ontdooien......een ienie minnie stukje hoor.
Eerst was het totaal niet interessant.......maar een paar tellen later sloeg hij toch zijn poot uit om het lullige stukje vlees naar zich toe te trekken en op te eten toppie_sm
Yammie........en weer dat pootje........

Heb vanmorgen wat reacties bekeken op het internet en weet dus inmiddels dat er rustig aan mee begonnen moet worden.
Dus dat gaan we ook doen.
Heb het pak nu met hamer en bijtel in stukken verdeelt ( met mijn messen lukt het niet ) en heb een klein blokje in de koelkast gelegd om te ontdooien.
Ik hoop dat hij dit gaat eten!!!! want IK voel me hier beter bij dan bij die supermarkt blikjes.
En ik heb wat voor en ná foto's bekeken op de site van Smuldier en zag daar toch echt wel positieve verandering.

En mijn Luna Belleke is een éngel.
Hoe keurig ze weg blijft van Scooter zijn blikje.......haar oren heeft ze niet voor de sier....... het pienter kattenkind wub_sm
Afbeelding

Voor de kijkers thuis zit Luna Belleke rechts op de foto in het wippertje met haar overwegend zwarte neusje, haar oom Scooter zit dus links.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 jul 2014, 18:33

Hoi Raaf
kijk dit is SUPER nieuws YESSSSS ik hoop dat ze het blijft eten ,en anders de trukendoos met wat blik erdoor ,
Onze katten vinden pens ook erg lekker ;) dat is eigenlijk voor de hond ,
het belangrijkste is dat ze het er goed op doen ,zet hem om Scooter !!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » wo 16 jul 2014, 19:01

Fijn dat die het lekker vindt! Grappige foto het is net of er een spiegel tussen zit. Mooie katten hoor.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Het Ziekenhuis”