Scooter ziek

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Raaf
Contacteer:

Re: Scooter ziek

Berichtdoor Raaf » za 19 jul 2014, 22:07

Hoi Ladies,

En óf ze daar gebruik van maken om zich te laten verwennen.
Aan de andere kant ís het ook wel heel vertederend.......ze zo te voeren.

Aan kittenbrokjes heb ik nog niet eens gedacht Yaelle........misschien zou ik daar ook eens een klein zakje van moeten meenemen........
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 20 jul 2014, 13:30

Ik zou het proberen Raaf zo heb ik een kitten van een vriendin ook weer op de brok gekregen nadat haar kitten geheel ontregeld was omdat ze in een te korte tijd vele verschillende soorten voer had geprobeerd. Spuwen diarree en niets werd meer geaccepteerd door zijn darmen. Heb haar Rc recovery vlees aan geraden en daar de eerste dag maar 10 brokjes Rc kittenbrok 36 door laten doen. Gewoon eerst weken en dan erdoor heen prakken. Dat ging goed en na 3 dagen weer 10 stuks erbij. Na twee weken was het half om half. Toen heb ik gezegd oke stoppen met weken en door de blender malen tot kleine harde stukjes en dat door het vlees heen dat de smaak puurder is en hij weer went aan harde brok. Een week zo gedaan en hij staat nu gewoon weer op 24 uur kitten brok en 2 x daags vlees. Vlees zoals almo nature animonda en gourmet. Hij doet het goed nu. Als je maar de tijd neemt om zijn darmen en maag weer rustig te laten wennen. Heb haar wel aan geraden alleen straks met een jaar over te stappen naar volwassen brok maar precies weer op de zelfde manier. Beginnen met 10 brokjes ect. En daarna nooit meer te wisselen van voer. Als de kat het er goed op doet laat het dan zo. En voor hem heeft het geholpen maar weet niet of dit lukt bij iedere kat/kitten.
Succes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 20 jul 2014, 19:01

Alleen is Scooter natuurlijk geen kitten meer maar een kerel van 11.
Maar toch, om hem naar een zo hoog waardig mogelijk voer te trekken zou het een optie kunnen zijn.

De Hills blikjes van de dierenarts zijn inmiddels ook té gezond bevonden door mijn mannetje.
Ik zie het al aan de rare bek die hij dan trekt als ik hem een vinger voor hou.....
Voor het goede fatsoen pakt hij iets....... razz_sm

Maar ach, ik heb buiten met grote regelmaat nog twee mee -etertjes zitten in de vorm van Lucy en Paultje.
Die zijn overál blij mee!! merry_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 20 jul 2014, 19:23

Jeetje Raaf, wat een zorgen kan je toch hebben om je katjes he... Gelukkig wil hij weer een beetje eten! Hopelijk zet het voort en eet hij snel weer lekker mee. Sterkte met je mannetje
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » zo 20 jul 2014, 19:25

Hier ook van die veelvraten er tussen altijd handig. Maar goed om te horen dat het goed blijft gaan. Inderdaad altijd weer een zorg als ze ziek zijn.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 20 jul 2014, 22:27

Maar ach, ik heb buiten met grote regelmaat nog twee mee -etertjes zitten in de vorm van Lucy en Paultje.
Die zijn overál blij mee!! merry_sm

Voor alle duidelijkheid......beide katten zijn zwervers, maar ze weten wel dat er in mijn voortuin twee voerbakjes en een waterbak staat toppie_sm

Maar dames, ik denk niet dat ik mag klagen met de ontwikkeling rondom Scooter.
Hij is s'morgens en sávonds blij als "we "gaan eten en tussendoor snackt hij nog wat mee.
Vanmorgen was hij even wat benauwd.......dus ik ook.......maar toen bleek het toch gewoon om een dwarsliggende haarbal te gaan.
Ja, daar hebben jullie blootlopers geen last van hé.....maar de onwetende onder ons, zo een haarbal kan de grote hebben van een natte muis eek_sm die even later op het tapijt ligt en het klinkt écht akelig als ze zo een ding ophoesten.
En kattengras en haarbalsnoepjes willen nog wel eens helpen, maar dekken niet altijd de hele lading merry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 21 jul 2014, 19:19

Hoi Raaf
fijn om te horen dat Scooter toch de goede kant op gaat yesss.
Kan me voorstellen dat je schrok dat hij begon te kuchelen ;))

Fijn he als je als goed doel 2 zwervers hebt lopen ;) die zijn mega blij met elk blikje !!!! brokjes is ook een speciaal merk niet nodig ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 21 jul 2014, 20:19

Zo is dat Wil!!

Paultje en Lucy eten álles, dat zijn niet zo een "miepers" als onze stik verwende huiskatten love3_sm
Had vandaag een blikje van de dierenarts over de bakjes verdeeld........nou, ik mocht blij zijn dat de bákjes er nog stonden merry_sm
Weet niet eens wie het nu precies opgegeten heeft, in een vloek en een scheet was het op.
En soms merk ik aan mijn katten dat er buiten iemand zit te eten......maar nu????
Maar ze hebben mazzel......ik heb nog wel wat blikjes van dat soort.

En ik vind het leuk om die katten zo een beetje op de been te houden, en de katten van mij hebben daar geen moeite mee.
Zolang ze niet binnen komen!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 21 jul 2014, 20:37

Fijn dat het zo goed gaat met Scooter.
En leuk dat je twee mee-eters er ook van genieten.
Ze kunnen inderdaad last hebben van die haarballen.
Vind ze hier ook regelmatig.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 09 sep 2014, 09:26

Gisteravond deed ik een mega verrassende ontdekking.

Een hele tijd terug had ik eens vers vlees gekocht voor Scooter, maar daar vond hij niet zo veel aan.
Een hele reeks blikjes, kuipjes en zakjes is sindsdien de revue gepasseerd en ja hoor, ook mijn scooter zag de blikjes van de Lidel wel zitten.
Maar met grote regelmaat at hij niet alles wat ik hem aanbood op.
Bovendien waren mijn dames stinkend jaloers op Scoot omdat zij het gewoon met taaie brokken moesten doen.

Was ik gisteravond het bakje voor de nacht aan het klaarmaken voor Paultje en dacht opeens aan mijn diepvriesvlees.
Wat als hij me daar nou van af kon helpen????
Vlees ontdooit en wat schetst mijn verbazing?????
Een dolgelukkige Scooter doet zich daar aan te goed.
Rauw, zonder vermenging eet hij het bakje......compleet met trillende staart en trappelende voetjes.
En vanmorgen stond hij om het hardst "HONGER "te schreeuwen.
En de grap is "mijn dames lusten dit écht niet!!"dus kan de hele groep in alle rust bij elkaar blijven onder het eten.
Paul eet het voor alsnog alleen gemengd, maar ook hem wil ik eigenlijk dan aan het vers vlees hebben.

Ik doe het nog rustig aan, zodat Scooter rustig kan wennen aan de nieuwe kost, maar ik ben er wél blij om.
Want als ik mijn katten dan aan het vlees moet hebben verkies IK vers boven blik wanneer je die keuze hebt.
Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen toppie_sm

Terug naar “Het Ziekenhuis”