Spannende dag morgen voor Max en Taco......en voor mij

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
peggy72

Spannende dag morgen voor Max en Taco......en voor mij

Berichtdoor peggy72 » do 04 sep 2014, 19:13

Zo als de facebookers hier wel weten hebben wij sinds een paar weken een sphynxje in huis met suiker en patella luxatie

De patella heeft hij in de ergste graad wat wil zeggen dat de knieschijf er gewoon helemaal vanaf ligt. Op de foto's is dat heel goed te zien.

Daarnaast was hij verdacht op alvleesklier ontsteking en daardoor diabetis en moet hij 2x per dag insuline ingespoten krijgen.

De goede hoop was er dat de suiker van tijdelijke aard zou zijn. In de weken dat hij hier is, is zijn suiker gekelderd van 30 naar 6. Dit was helaas maar voor 2 weken want afgelopen maandag was hij ineens weer 26. En dat merk je dan natuurlijk ook direct.

De alvleesklier waarden zijn wel terug naar de goede waarde's dus dat is al een probleem minder.

Dan hebben we nog onze Max...hier gekomen met chronische niesziekte en een oog wat er toendertijd vreselijk uitzag. Geluk ziet dat oog er veel beter uit nu en ziet hij er zelfs weer wat mee. Maar beter dan dat zal het oog niet worden.

Zijn neus zit dus ook altijd dicht. Iedere keer proberen we weer wat nieuws.....en soms zijn er toevalstreffers die een paar weken....tot zelfs een paar maanden zijn werk doen.....en dan is het ineens ook weer helemaal terug.

Op internet was ik wat filmpjes tegengekomen van dierenartsen die met goed resultaat de neus van de kat schoonspoelen en daar ook medicijnen achterlaten. Dit heb ik met onze dierenarts besproken en die is zich er verder in gaan verdiepen.

We zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat we dit ook bij Max gaan proberen.

Morgen is het dan zover en zal Max zijn neus gedaan worden en zal Taco geopereerd worden aan zijn patella. De patella operatie is een behoorlijk zware operatie ook gezien de graad van zijn afwijking.

Het wordt dus morgen een hele spannende dag voor Max en Taco......maar ook voor mij

marisser

Re: Spannende dag morgen voor Max en Taco......en voor mij

Berichtdoor marisser » do 04 sep 2014, 19:14

Ja dat is echt super spannend!!
Ik ga me rot duimen dat alles goed mag verlopen!!! fingers_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 04 sep 2014, 19:30

Oh, ik ben heel benieuwd wat dat voor Max gaat doen.
Spannend ook voor Taco morgen. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Lieve

Berichtdoor Lieve » do 04 sep 2014, 19:45

Duimduimduim!!,
fingers_sm fingers_sm fingers_sm
Pittige dag morgen voor jullie!!
Ik denk aan jullie
En ik blijf in bewondering meekijken hoe jij je inzet voor complexe beestjes Peggy!!
Petje af!! toppie_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

g.w.

Berichtdoor g.w. » do 04 sep 2014, 21:17

Ja inderdaad hoor: petje af toppie_sm toppie_sm

Natuurlijk gaan we duimen......dat wordt een spannende dag fingers_sm fingers_sm.....en een voor jou natuurlijk fingers_sm
Groetjes Gerry

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 04 sep 2014, 21:23

Sterkte morgen!!
Hopelijk komen er morgen succes verhalen hier te staan fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 04 sep 2014, 21:27

Pff, dat zal zeker een heel spannende dag worden! Ik zal het hardste duimen voor Max en Taco, maar hoop ook dat jij de dag goed doorkomt natuurlijk! Hopelijk volgen hier snel goede berichten.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 04 sep 2014, 21:28

Hoi Peggy
Ik hoop dat alles morgen goed gaat en dat beide er goed door gaan komen dat zou geweldig wezen ,

Kan me voorstellen dat je hier mega zenuwachtig door bent ,helemaal voor de knieoperatie
Wat zal die jongen blij wezen als hij van die helse pijn af is ,eerst natuurlijk een poosje hel rustig aandoen maar dan ,,,,,gaat er een wereld voor hem open ,

Ik hoop dat het met de spoelingen beter gaat met Max ,wij hebben dat vroeger zelf gedaan in de Clamydia tijd
iedere dag de bijholtes uitspoelen ,bij sommige katten kwam er wel 1/2 kopje etter en troep uit de eerste paar dagen ,

heftige dag morgen onwijs veel sterkte ook voor jou !!!! dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm We duimen
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 05 sep 2014, 07:09

Bedankt voor de reactie's

op dit moment zit ik met 2 katten die heel boos op me zijn omdat ze eten willen hebben.....

Taco zet echt alles op de kop om wat te vinden en Max is druk in de weer alle deuren open te maken om te kijken of er ergens iets ligt.....en ze moeten nog even.

Succesverhalen zullen er vandaag niet al zijn, een patella operatie is niet even een dagje en dan weer onbezorgd alles kunnen doen.....hier gaan wel een paar weken tot maanden overheen. De eerste 6-8 weken moeten ze eigenlijk volledig rust houden en zeker niet rennen of springen.

Wil ik ben zelf ook aan mijn holtes geholpen, en moet eerlijk zeggen dat ik jaren geen problemen meer heb gehad daarna.....maar langzaam aan komt het weer terug. Een neusspoeling die je thuis doet bereikt helaas niet hetgeen wat ze in het ziekenhuis allemaal kunnen. Het helpt net om je neus een dag open te houden.

We spoelen Max ook geregeld met zout en die ampullen uit Belgie.....maar op de een of andere manier heeft dit bij hem bijna geen resultaat. Hij niest er dan wat flinke klodders uit maar blijft dan nog ademen of er een neusgat dicht zit........dus we zullen het horen vandaag.....

nonalize

Berichtdoor nonalize » vr 05 sep 2014, 07:13

Het is altijd zo lullig om ze nuchter te houden he, je kan het ze moeilijk uitleggen.
Heel veel succes vandaag, ik ga voor ze duimen fingers_sm
Groetjes Elize

Terug naar “Het Ziekenhuis”