Kusa ziek: nierfalen

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Kusa ziek: nierfalen

Berichtdoor Clemmetje » zo 15 feb 2015, 14:03

Voor zover ik weet is er 1 groot voordeel: nierfalen is pijnloos.
Dat is toch al heel belangrijk hé. Laat haar maar lekker genieten van het zonnetje en van jou. Typisch dat ze dan zo erg steun zoeken bij hun mens.Ann
Dat heb ik ook begrepen, maar ik wil haar ook niet laten gaan als ze zich zo beroert voelt. Ze heeft lekker net weer gegeten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 15 feb 2015, 15:08

De troost is inderdaad wel dat nierfalen pijnloos is. Maar indirect geeft het natuurlijk wel lijden, doordat ze zich ziek en misselijk voelen. Mijn dierenarts omschreef het bij onze kat als een gevoel van algehele malaise.
Ik snap heel goed dat je haar niet wil laten lijden, maar haar ook niet al lijdend wil laten gaan. Daarentegen lijkt het me ook heel erg moeilijk om haar te laten gaan tijdens een opleving, omdat je je dan misschien toch altijd blijft afvragen of het niet een meer permanente opleving had kunnen zijn. Ik weet wel dat ze nu telkens niet stabiel is, maar kan ze het niet toch worden? Of weet de dierenarts ook niet wat verder te doen om te trachten haar te stabiliseren?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 15 feb 2015, 15:18

Ik heb net met de DA besproken dat we haar sowieso nog twee dagen achter elkaar vocht gaan geven en een injectie voor de misselijkheid.
Als ze daar goed op reageert, en dan ook echt goed, gaan we proberen met een aantal dagen ertussen vocht te geven om te kijken of ze daar dan goed op blijft.
Groetjes Clem
Afbeelding

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » zo 15 feb 2015, 19:34

Kom op Kusa x

thenakedlove.be
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 15 feb 2015, 20:47

Het blijft een heel moeilijk iets Clem ,denk niet dat je haar kunt laten gaan als ze goed is ,dan blijf je je altijd afvragen of je wel de goede beslissing genomen hebt .we gaan in ieder geval duimen sterkte meid ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 15 feb 2015, 23:46

Oh Clem, wat moeilijk is dit... Ik snap ook heel goed dat je heer niet wil laten gaan als ze zich zo rot voelt. Maar soms is laten gaan het beste wat je kan doen. Ik hoop echt dat ze nog opknapt, en dan ook echt opknapt. En nee, pijn zal ze niet hebben, maar ze zal zich wel rot voelen en misselijk. dat is ook heel vervelend. Ik wil niet negatief zijn hoor, maar ik hoor zo vaak: ik wil niet dat hij/zij pijn heeft. Maar vaak ligt de focus dan op het wel of niet hebben van pijn. terwijl er veel factoren zijn die misschien nog erger zijn dan pijn.
Jij zit naast haar, jij ziet haar elke dag, dus alleen jij kan dit beoordelen. En ik hoop dat je nog lang van haar kan genieten, maar wees ook eerlijk voor haar.
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 16 feb 2015, 19:57

Ik heb helaas al te vaak in deze situatie gezeten.. Heb inmiddels 4 katten verloren aan nierfalen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er bij mijn katten voor heb gekozen om dit hele traject van dialyse enz niet door te lopen. De kans is klein dat ze er bovenop komen en daarbij kun je een dier niet uitleggen waarom hij/zij dit alles moet doorstaan en waarom die zich zo ziek voelt. En als ik jouw verhaal zo lees, ben ik toch blij dat ik daar niet voor gekozen heb.

Ik weet hoe moeilijk het is om een dier te laten gaan, maar hoe goed ook bedoeld dat je alles voor ze wil doen, soms moet je ze gewoon laten gaan. Uiteindelijk is dit jouw keuze, maar als ze de extra tijd die je haar nu geeft moet doorbrengen met zulke ups en downs, wat is die tijd dan eigenlijk nog waard voor Kusa zelf?

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid, en hoop dat je zult beslissen wat het beste is voor Kusa dry_sm
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 16 feb 2015, 20:14

Ook wij hebben brandy verloren aan nierfalen....haar nieren waren zo groot. Er werd gedacht aan pkd of fip. Bij ons ging het zo snel.......maar brandy gaf zelf aan dat het genoeg was geweest.

En ik weet zeker dat mocht het zover zijn Clem dit oppikt. En te snel een oordeel vellen kan iedereen.....en dat brengt alleen maar spijt achteraf. Alleen clem kan beoordelen en daar wens ik haar heel sterkte en wijsheid bij xx

nonalize

Berichtdoor nonalize » di 17 feb 2015, 08:53

Hoe gaat het nu met Kusa?
Wat een rotbeslissing is het ook.
Konden ze maar praten he.
Groetjes Elize

marisser

Berichtdoor marisser » di 17 feb 2015, 09:34

He clem ik ga niets zeggen verder jij weet het het beste.
Stekte met alles knuffel voor jullie beide!!

Terug naar “Het Ziekenhuis”