Help! Te diep met wattenstaafje gegaan

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Kozy&Skinny

Berichtdoor Kozy&Skinny » zo 05 apr 2015, 16:30

Gisteravond heb ik, zoals ik altijd doe, de oren van Skinny schoongemaakt. Echter hierna begon ze al licht te wankelen en dit werd in de loop van de avond alleen maar erger! Vannacht heeft ze bij ons geslapen, maar ook vandaag wiebelt ze heel erg. Zo erg dat normaal lopen niet meer gaat en ze continu omvalt. Het liefst zit ze op de grond, zelfs een kussen is te wiebelig om haar evenwicht te houden.

Na wat googelen ben ik bang dat ik tijdens het schoonmaken haar trommelvlies heb beschadigd, of vuil er tegen aan heb gedrukt?
Tot zover niets in haar oren gedaan op het afraden van alle info die ik tot nu toe heb kunnen vinden.

Gelukkig eet en drinkt ze gewoon en spint gewoon als ze bij ons ligt.

Ik ben erg ongerust en kan helaas pas dinsdag vanwege de pasen met haar naar de dierenarts... zucht.
Graag jullie ideeën of tips wat ik tot zover kan doen?

unsure_sm

Audrey

Re: Help! Te diep met wattenstaafje gegaan

Berichtdoor Audrey » zo 05 apr 2015, 16:40

Dat klinkt eng. Voor hetzelfde geld is er iets neurologisch mis. Is er geen dieren spoedkliniek, dierenambulance, dierenarts met weekenddienst bij jullie in de buurt? Ik zou niet wachten tot dinsdag maar nu "dierenarts - weekenddienst - bij jullie in de buurt" googlen en nu naar een dierenarts gaan.

Kozy&Skinny

Berichtdoor Kozy&Skinny » zo 05 apr 2015, 17:02

Zojuist met de spoeddienst gebeld en we mogen direct langskomen. Wel een spoedconsult van 178,-.. maar goed. Laten controleren lijkt me toch het beste in plaats van nog een dag afwachten..

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 05 apr 2015, 17:08

Helemaal mee eens. Dat geld doet zeker even pijn maar dat ben je zo weer vergeten. Terwijl als er echt iets mis is en je bent te laat gegaan dat blijf je jezelf eindeloos verwijten. Geld is vervangbaar, katten niet.

Stel de da. zegt dat het OK is dan heb je in elk geval meer rust en minder zorgen. En als ze iets kunnen doen zodat Skinny zich minder rot voelt dan zou dat heel mooi zijn.

Succes!!!!!

ps. hier ligt het telefoonnummer van de dierenambulance klaar, voor als er iets met George gebeurt buiten kantooruren. Kost ook een bak geld, en dan alleen nog voor het vervoer, da kosten komen daar nog bovenop. Maar honderd keer liever dat dan dat George onnodig zou hoeven afzien als hij bv. een bloedprop krijgt door zijn HCM.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 05 apr 2015, 17:19

Heel verstandig. Wel duur dat spoedconsult trouwens.
Hopelijk niets engs.

marisser

Berichtdoor marisser » zo 05 apr 2015, 17:44

Hoe is het gegaan bij de dierenarts??
Ik hoop dat het niet te erg is!?
Sterkte

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 05 apr 2015, 18:29

Goed dat je meteen naar de dierenarts bent gegaan.
Dit zijn geen dingen om even af te kijken....
Hopelijk valt het mee, laat je even wat weten??
Sterkte!!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 05 apr 2015, 19:20

Hoi Hoi
meid wat is dit schrikken ,er kan wat tegen de buis van ustaias (schrijf ik verkeerd ) zitten dan raakt hij zijn evenwicht kwijt ,dit kan ook gebeuren als ze water in hun oor krijgen ,

Ik ga heel hard duimen voor jullie wat balen meid ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 05 apr 2015, 21:23

Jee, wat zul je geschrokken zijn. Heel verstandig dat je naar de dierenarts gegaan bent, ook al kost het je nu een duur spoedconsult. Wat je schreef, klonk niet goed. Ik hoop dat het inmiddels beter gaat en er wat aan gedaan kan worden.
Ik gebruik voor Miaula tegenwoordig zoveel mogelijk Otoclean voor haar oren. Is een olieachtige substantie die je in het oor doet. Het maakt het oorsmeer los of lost het op. Werkt in ieder geval goed. Ik heb het 2-3 opeenvolgende dagen gedaan voordat Miaula naar de APK moest. Waar de dierenarts eerst altijd opmerkte dat ze zoveel oorsmeer had, kreeg ik nu de opmerking: keurig schone oren. Dus misschien een veiligere en effectievere tip.
Wil, ik denk dat je de buis van eustachius bedoelt. Maar die veroorzaakt volgens mij geen duizeligheid.

elle

Berichtdoor elle » zo 05 apr 2015, 21:50

Zit hier ook steeds te kijken of er al nieuws. Ben erg benieuwd hoe t met Skinny is.

Groetjes
Elle

Terug naar “Het Ziekenhuis”