Revi zijn buikje. Kan schokkende foto's bevatten!!

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Audrey

Re: Revi zijn buikje. Kan schokkende foto's bevatten!!

Berichtdoor Audrey » ma 22 jun 2015, 12:40

Ps. oja en alle schriftelijke contacten (zoals emails) waaruit blijkt dat de da toegeeft dat het hun fout was goed bewaren. Desnoods voor de zekerheid een printje van maken.

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » ma 22 jun 2015, 14:29

Dank je wel Marthe! super tips van je :)
Goed om inderdaad voor ogen te hebben wat ik precies wil met dit allemaal.
Vanochtend weer naar de DA geweest en eindelijk de desbetreffende gesproken die hem heeft geopereerd.
Ze bood haar excuses aan maar blijft erg voorzichtig met haar woorden. Ze twijfelt nog steeds of het een brandwond is want hij was zo goed ingepakt, in een dekentje en handdoek. Ik reageerde met: Dan is dat warmte dekentje wel erg heet geworden als hij door een handdoek en een fleece deken heen is verbrand. Haar reactie: Ja daarom is het apart dat het een brandwond is en twijfel ik nog..
Damn echt een volhouder maar je maakt mij echt niet wijs dat hij goed ingepakt is geweest.

Deze week gaan ze met zijn allen rond de tafel om te kijken wat er is gebeurd en hoe dit nooit meer kan gebeuren.
Eind deze week moet ik contact opnemen om voor het weekend even te kijken of we die veilig in kunnen gaan.
Alles word vergoed omtrent zijn buikje zei de DA net tegen mij.
Moest wel nieuwe AB mee voor zijn hechting in zijn mondje en die moest ik betalen, logisch! Maar zag nu net thuis op de rekening ook de medicatie van zijn buikje staan en die heb ik dus betaald. Gelijk een mail heen gestuurd zodat ik in de hoop een mail terugkrijg zodat ik het zwart op wit heb :) En wtf! alweer een fout die dus bij haar gebeurd... hopelijk hersteld de wond goed en hoeft zij hem niet meer te opereren, want dat wil ik nu eigenlijk niet meer.

Klopt Raaf, werd me vandaag ook ineens duidelijk dat het heeeel anders had kunnen aflopen als ik deze wond zo zie sad1_sm
De DA vertelde ook dat het nog wel lang kan duren dit en ze bevestigde dat de huis inderdaad afsterft nu..
Honingzalf blijf ik smeren, metacam blijf ik geven en nieuwe AB kuur voor zijn tandjes, of nouja mondje, want de tandjes zijn allemaal weg.
De flap die ze hadden gemaakt met de hechting is een beetje open gegaan, alles is wel rustig en niet meer rood, dus dat is goed. Moet alleen na het eten zijn mondje spoelen met water in een spuitje.. Kan er ook nog wel bij, arme schat :(

Ik doe zijn romper nu wel vaker af, als ik thuis ben en dat vind hij super! Kan hij tenminste normaal bewegen. Hij likt de wond ook wel en dat is goed, gelukkig niet teveel ;)

Dank je wel Audrey! Heb inderdaad elke keer in mijn agenda gezet waar ik heen ging met Revi en hoeveel km en wat ik allemaal heb aangeschaft voor hem door dit. :)
Dank je wel voor het meedenken allemaal, doet mij erg goed. Want dit blijft een kut situatie voor mij, maar helemaal voor mijn arme Revi
Foto updateje van vanochtend:
Afbeelding
Afbeelding
Je ziet dat het echt los komt van zijn buikje en een harde plakkaat word sad1_sm

Tilly

Berichtdoor Tilly » ma 22 jun 2015, 15:10

Jeetje, ik hoop dat Revi niet meer behandelt moet worden en dat je eruit komt met de DA.
Maar het ziet er vreselijk uit suprised_sm
Sterkte met Revi!
Laatst gewijzigd door Tilly op ma 22 jun 2015, 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Tilly >^.^<

Dalila

Berichtdoor Dalila » ma 22 jun 2015, 15:15

Ja dat word waarschijnlijk een grote wond!
Doorgaans is een grote wond al een probleem maar eet hij wel goed. Een wond van dit formaat betekent ook dat er wijzigingen zijn in energie behoeften. Bij mensen geven we dan doorgaans meer eiwitten!
De wond laten drogen aan de lucht kan geen kwaad. Maar mocht hij toch teveel gaan likken dan is het beter om te beschermen!
Honingzalf is goed en werkt ook anti bacterieel. Maar zoals deze wond nu uitziet kunnen ze nog niets hechten dat heeft denk ik totaal geen zin! Dat donkere moet eerst oplossen (met honingzalf) daarna als het een mooi rode wond is. Zonder gele of zwarte stukjes erin kunnen ze wellicht hechten!
Als het zou gaan infecteren dat merk je heel snel. Wondvocht ruikt niet altijd aangenaam en heeft meestal een weeïg luchtje maar is wel normaal hoor. Als het echt naar rotte eieren gaat stinken ook aan de bel trekken. Ook als de afscheiding groen zou worden!
Maar je doet er goed aan om zoveel mogelijk op papier te verzamelen! Want voor deze wond dicht is ben je echt nog wel even bezig...
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » ma 22 jun 2015, 16:07

Milj**r!!!! Dat is héél ernstig. Dat is echt meer dan nalatigheid! Het lijkt net of zijn buikje is opengebarsten, hoe kan je dat niet merken???? Ik zou het er ook niet bij laten hoor.
Ooit heeft 1 van mijn poesjes Liberty een lavalamp over zich heen gekregen en dat was ook zo een lelijke plek, die na een tijdje helemaal los kwam. Maar dat was door dat chemisch spul dat in zo'n lamp zit.
Ze hebben per "toeval" toch niets over zijn buikje heen gekieperd?
Ik duim dat het ventje snel mag herstellen, de sukkel, want dit moet serieus pijn doen!

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » ma 22 jun 2015, 16:40

Dank je Tilly, ik hoop het ook en als hij wel nog moet behandeld worden, als de huid niet loslaat.. dan snijden ze het weg en hechten de boel, verliest hij wel zijn mooie hangbuikje.. maar dan wil ik erbij aanwezig zijn.. ik laat hem never nooit meer ben hen achter met warmte matjes etc.

Dank je Dalila! Meer eiwitten is dus goed? Zal erom denken. Thanks! Hij eet super goed en drinkt ook normaal. Ik geef hem sinds dinsdag (na de operatie) twee keer per dag vlees.. zodat ik zeker weet dat hij eet :) Brokjes eet hij ook tussendoor, dus dat zit wel goed :)
Hij slaapt ook meer dan normaal, dus dat is ook goed.. tijdens de slaap kan het mooi helen :)
Dat hechten doen ze idd later, zoals ik hierboven heb omschreven :)
Ik mag idd altijd bellen zei de DA, ook savonds naar de spoedlijn als ik ook maar twijfel of er iets veranderd, gelijk bellen dry_sm
Zal zeker alles opschrijven, dank je voor de tips :)

Klopt Fieken, maar toen ik hem ophaalde zag je nog niet zo heel veel.. ,maar wat ik ookal zei.. dit kan niet gebeurd zijn als hij daadwerkelijk in een dekentje had gelegen op de warmte plaat.. als de vergadering van de week is geweest wil ik exact weten wat er per minuut is gebeurd in de behandel kamer en wie de nazorg heeft gedaan en of hij toen ook kruiken etc had.. Dan weet ik ook wie erbij betrokken waren en hoe dit kon gebeuren en kan voorkomen worden. Die mat is misschien zo heet geworden dat je hem nu kan weggooien.. bedoel alles kan een keer stuk gaan toch?
Geen idee of ze iets over hem heen hebben laten vallen.. wat zou dat dan moeten zijn geweest?
Dank je wel! Hoop ook dat hij er snel vanaf is en dat het zo weinig mogelijk pijn doet voor hem. Dit verdiend hij niet nee :(

Maar al jullie knuffels doen hem zeker erg goed love3_sm

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » ma 22 jun 2015, 17:29

Ik vond het van in het begin al een rare sterke afgelijnde plek. Om zo een brandwond te krijgen moet hij er wel lang hebben tegen gelegen en ik denk dat je direct al meer zou gezien hebben toch?
Volgens mij weten ze daar verdomd goed wat er is misgegaan maar draaien ze rond de pot!
Het chemische was een ingeving van mij omdat mijn Liberty ook zo een rare plek had na die lavalamp, het is net of er iets is blijven doorbranden in zijn huid. Begrijp je ? Zoals caramel bv als je dat op je huid krijgt verbrand je maar je krijgt het er gelijk niet af en het blijft doorbranden dat bedoel ik.
In ieder geval weet ik als een dier uit narcose komt (althans dat moest ik doen vd DA, had te maken met de druk op de ingewanden geloof ik) was ze elke 15 min draaien dus dat hebben ze ook niet gedaan!

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 22 jun 2015, 18:42

Zo krijg je toch weer een heel ander beeld van de wond als op eerdere foto's.
Laat die dame maar praten als brugman die Revi heeft geopereerd....
Laat haar maar eens een tijd achter elkaar op een warmteplaat gaan zitten, en ja, ze mag letterlijk en figuurlijk met de billen bloot.

Ik ken het hele mens niet, maar ik krijg spontaan een beetje antipathie voor haar.
En natuurlijk kan iedereen fouten maken, maar geef het dan wél toe.

Veel beterschap met Revi......en wees blij dat hij zo goed blijft eten en drinken.
Ik zou goed ziek zijn van zo een wond.....dappere kat!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 22 jun 2015, 18:59

Arme Revi en arme jij ,wat ziet het er nog vreselijk uit ,,,,lijkt gelukkig niet meer zo heel eng ,ik hoop dat de wond straks mooi gaat genezen ,,
En een DA geeft bijna nooit eerlijk toe wat er gebeurd is ;(((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 22 jun 2015, 19:17

Wat ziet die wond er toch naar uit. Ik hoop zo dat het vanzelf mooi geneest met hulp van de honingzalf en AB.
En ik zou het haar ook goed laten voelen die DA.
Fouten maken is menselijk maar toegeven is blijkbaar erg moeilijk.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”