Revi zijn buikje. Kan schokkende foto's bevatten!!

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
MaaikeV

Re: Revi zijn buikje. Kan schokkende foto's bevatten!!

Berichtdoor MaaikeV » ma 22 jun 2015, 20:26

Ja ik snap wat je bedoeld Fieken. Dat het iets is geweest wat onderhuids is door blijven branden en toen naar buiten is gekomen.. dat was ook mijn idee.. maar wat is dat dan geweest?
Daarom wil ik ook precies weten wat er allemaal is gebeurd.. desnoods met iedereen rond de tafel, dit mag niet gebeuren en ook zeker niet nog eens.
Het is inderdaad apart dat het eerst een klein soort sigaret puntje lijkt, alsof die erin is gedrukt.
Netjes een rondje en ineens een dikke lap en nu een soort vlam plek is geworden. Heel vaag allemaal in iedergeval.

Inderdaad Raaf! Zou haar wel eens met dr reet op zon matje zetten en kijken hoe dat voelt na een paar uur.
Vind het ook moeilijk om met haar te praten merkte ik vandaag, neem het haar echt kwadelijk dat Revi dit nu heeft. Dit had echt niet mogen gebeuren.
Dank je wel. Ja ik denk ook niet dat ik vrolijk zou dooreten en spelen, maar Revi gelukkig wel dry_sm

Klopt Wil, het knapt gelukkig elke dag wat meer op
Helaas geven ze het bijna nooit toe, maar dat gaat deze echt wel doen. Ben er nog lang niet klaar mee, heb nu gelukkig weer wat beter kunnen slapen en dan denk je ook gelijk beter na en weet ik wat ik moet doen. Ik laat het er niet bij zitten, dat kan ik Revi niet aandoen.

Dat hoop ik ook Clem! Wil echt niet dat zij nog eens met hem alleen is in de operatie zaal.
Het nare is ook, Janneke heeft Revi zijn hele gebit gedaan. Toen moest zij helaas weg, volgens mij is ze ergens anders gaan werken, en dan komt deze nieuwe en gaat het gruwelijk mis, ik heb dr geen vertrouwen meer in hoor. Zeker is fouten maken menselijk, maar heb de ballen om het toe te geven. Toe te geven dat je een dekentje bent vergeten of dat het dekentje niet helemaal dicht was gevouwen of wat er ook is gebeurd.
Want normaal gebruiken ze geen dekens zij de andere DA en dat mot bij deze wel omdat hun huidje zo gevoelig is en veel dunner dan bij een behaarde kat.

Maar lief dat jullie met ons meeleven! Revi ligt nu lekker bij mij op schoot te slapen en ik hoorde hem net stiekem snurken hihi. Hij vind die romper nog steeds niks, maar het helpt goed zodat de zalf intrekt, maar als ik thuis ben heeft hij de romper niet aan. Vind het allemaal te zielig voor hem en hij likt niet overdreven veel eraan, dus dat is goed cheerleader_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 22 jun 2015, 22:01

Hoi Maaike,

We hebben het natuurlijk al uitgebreid over Revi gehad, maar wil toch nog even reageren hier. Dat ze zeggen dat ze normaal geen dekentje gebruiken vind ik raar, wij gebruiken altijd een dekentje/handdoek, maakt niet uit wat voor dier, zelfs bij een berner senner met een enorm pak haar. Maar ik moet wel zeggen dat wij een keer (toen ik net op de praktijk werkte) een hondje hebben gehad die ook brandwonden kreeg van een combinatie van warmtemat en kruik. Beiden verpakt met dekens/handdoek, maar toch gebeurd. Uiteraard was dat onze fout, want het is niet gezien, en heel erg vervelend. Maar aan de da is het dan wel de taak om het toe te geven en op te lossen. En een warmtemat zonder omhulsel hoort gewoon echt niet! Wij hebben een warmtemat waarbij we een soort van hoeslakentjes bij kregen, dat is echt niet voor niks. Kruiken gebruiken we eigenlijk niet meer en als het even kan gebruiken we de couveuse om een dier weer op temperatuur te krijgen, bij sphynxen sowieso. Ik wilde je dit wel even laten weten zodat je weet dat het niet perse zo hoeft te zijn dat ze geen dekentje er tussen hebben gedaan, maar misschien wel ook een kruik hebben gebruikt waardoor het mis is gegaan. Maar ik snap heel erg goed dat je totaal geen vertrouwen meer hebt in je da, helemaal als ze er zo omheen draait...
Verder zag ik op fb dat iemand je wees op de kattenkliniek in Groningen. Ik heb contact met haar gehad (sollicitatie laugh_sm ) en ze komt heel erg vriendelijk over. Dus misschien iets om eens te gaan kijken voor de toekomst.
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 23 jun 2015, 09:38

Klopt Manoe, erg fijn dat je me zo steunt dry_sm
Ik had net weer de DA aan de telefoon, en nu zegt ze dat alle dieren wel in een dekentje liggen... dus ik snap er niks meer van.. ene keer is het zus, andere keer is het zo..

Maar goed ze belde ook om te zeggen dat ze het met collega's heeft overlegd en dat het hun beter lijkt om de plek operatief te verwijderen en de wondranden aan elkaar te zetten. Dat zou een mooier litteken geven en voor Revi ook beter zijn omdat ze niet zeker weten of er onder de brandwond ook nieuwe huid zit en hoe lang het duurt voordat het vanzelf eraf valt.
Gaat snel, maar om 14:30 kan hij al geholpen worden. Ik gaf aan dat ik het wel eng vond en zij zei gelijk dat hij niet meer op de warmte mat komt te liggen maar op een watermat? of zoiets .. iets met water.. Vond het allemaal veel te spannend ineens.
Duimen jullie mee dat dit het was en dat Revi goed hersteld? Ik kan gelukkig even rustigaan doen met het werk en er voor Revi zijn.
Helaas moest ik er wel een sollicitatie voor afzeggen, al was dat werk dan ook maar voor 3 dagen (TT-Assen achter de bar) maar baal er wel van.
Wil nu alle tijd aan Revi besteden, arm ventje.
Vanmiddag vanavond komt er een nieuw verslagje van hoe het allemaal is gegaan

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 23 jun 2015, 09:53

Dat is snel maar geloof ook dat dit niet mooi geneest. Ik snap dat je het heel spannend vindt maar ik denk dat ze nu extra voorrzichtig zullen zijn.
Succes!
Groetjes, Tilly >^.^<

Dalila

Berichtdoor Dalila » di 23 jun 2015, 10:00

Nou dat is wel heel spannend inderdaad en hoop echt dat hety nu zonder complicaties allemaal verloopt...
Dat hebben jij en Revi wel verdiend.. clover_sm
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » di 23 jun 2015, 11:15

Ik duim voor de goede afloop!!! Het is net alsof het iets te warm onder hun voeten wordt waardoor ze er zo'n vaart achter zetten. Laat je niet doen meid, desnoods blijf je erbij als hij moet ontwaken of neem je hem mee naar huis en laat hem daar onder jouw toezicht ontwaken.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 23 jun 2015, 13:16

Ik zal zeker duimen voor Revi! Begrijp dat je het heel spannend vindt om hem daar weer achter te moeten laten voor een operatie. Misschien kun je vragen of je mag blijven wachten, zodat je na de operatie meteen bij hem kunt zijn. Misschien geeft dat jezelf wat meer rust, als je er met je neus bovenop staat. Sterkte!!

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 23 jun 2015, 14:40

Ja wow gaat echt snel idd. Precies vorige week ging hij heen en kwam hij naar terug en nu hup alweer onder het mes.
Ze zijn met zijn drieen er nu bij en mocht idd wachten in de wachtkamer, maar dan maak ik me alleen maar druk. Dus ben wel gewoon naar weggegaan en boodschappen gedaan. Kan ik straks lekker de hele avond bij Revi zijn zonder weg te moeten gaan :)
Heb natuurlijk nog een katje Bluey en die eist nu alle aandacht op hihi. Elke keer als ik Revi meeneem wil hij ook in het mandje of in de dekens waar Revi in zit, cutie. zal wel denken, weer alleen thuis en Revi mag "lekker" met vrouwtje mee.
Hij is wel super lief voor Revi en probeert ook niet met Revi te vechten of te stoeien dry_sm
Dat doet hij nu met mij.. probeert mijn vingers te pakken terwijl ik typ wub_sm

Ze bellen me zodra ze klaar zijn en dan ga ik erheen zodat ik erbij ben als hij aan het wakker worden is.. Hopelijk gaat nu alles goed en hersteld de arme schat snel en kunnen we weer lekker van elkaar genieten.
Heb vandaag te horen gekregen dat ik een nieuw huisje heb en kan daar nu nog niet echt blij om zijn.. Hopelijk als dit achter de rug is wel en kunnen we lekker in dat huisje ons nieuwe leventje opbouwen met zijn drietjes laugh_sm

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 23 jun 2015, 15:22

Hij is aan het wakker worden dus ik race die kant op, alles is volgens de DA goed verlopen dry_sm

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 23 jun 2015, 17:34

Onze Taco had na zijn patella operatie ook zulke brandwonden op zijn buik.....
en binnenkant dijen. Nog iets uitgebreider als op jouw foto's

Een stagiaire was iets te overenthousiast geweest met warme kruiken en warmtematjes. De dierenarts
belde mij zelf direct op om me niet ongerust te maken. En de stagiaire was helemaal over haar toeren van de fout die ze gemaakt had.

Bij Taco was het op 2 plekken opengegaan, blaren waren opengesprongen. Wij hebben direct met propolis zalf gesmeerd (De echte) en met
2 dagen was het al een wereld van verschil.

Bij Taco werd het een hele dikke korst die helemaal zelf mooi genezen is en je kunt er ook helemaal niks meer van terug zien.

Ik hoop dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen

Terug naar “Het Ziekenhuis”