Obama

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Obama

Berichtdoor Clemmetje » vr 31 jul 2015, 13:31

Wat fijn Belinda. dry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 21 aug 2015, 17:38

Obama vandaag gebracht voor de gebitsreiniging, en nakijken wat er verder eventueel aan de hand kon zijn.
De dierenarts vertelde ook dat er een soort snaptest is om eiwitten ed te bepalen, ivm met HCM. Dus kon het bloedonderzoekje in een ruk mee.
Meneer was het er niet mee eens dat er bloed afgenomen werd, wat is dat kereltje sterk zeg...als hij iets niet wilt dan lukt het ook echt niet, dan is het eenvoudiger om een octopus een luier aan te trekken gok ik..
Maar goed dan maar meteen een prikje om suf te worden, en daar gaf hij geen kik op.
Hij is nu wel al zijn snijtandje kwijt, er waren er al wat vanzelf uit gevallen en de laatste 7 zijn nu verwijdert. Hij heeft de kiezen en hoektanden nog wel, en hij had enorm veel tandsteen wat dan ook verwijdert is.
Zijn oren zaten wel vol met dikke smeer maar waren beslist niet ontstoken....dus is het eigenlijk niet echt duidelijk waar het schudden nu toch vandaan komt. Het enige wat nog kan zijn, is dat zijn kaakspier ontstoken is, en daarvoor moet ik hem een week metacam geven en dan kijken of het over is met schudden.
Hij heeft zelf nu nergens geen last van en heeft ook al gegeten.
Ben wel blij dat het achter de rug is, en de snaptest kwam niks uit dus kreeg hij het OK stempel dry_sm
(als er iets uit de test kwam dan moest er alsnog wel een HCM echo gemaakt worden)
Seti was in de vakantie ook bij de dierenarts geweest, hij had koorts en wilde niet eten, er bleek een muis in zijn darmen vast te zitten...dus foto's maken, klysma, en AB en de muis is er door de dierenarts uit gekregen en daarna voelde hij zich direct beter vertelde Mei-ke (mijn oppas)
Dus wij zijn weer 500 euro armer, maarja de dieren zijn wederom in orde en dat blijft toch het belangrijkste..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 21 aug 2015, 19:54

Hoi Belinda
dat blijft toch met naakt dieren een probleem he de tanden ,,fijn dat het nu allemaal oke is ,
raar want je zou toch denken dat de schudden ergens van moet komen ,,,aanstellers zijn het niet Sphynxen ,
Fijn dat dat eiwit oke was en je ook de OKE stempel gehad hebt ;))

SHIT dat is heftig als een muis vast zit in haar darm.voor hetzelfde geld had haar darm gescheurd ,geluk bij een ongeluk ,,
was wel even een pokke duren muis geworden ,maar hij is er uit ,,

Lekker dat je wel een oppas had die goed op de dieren gelet heeft ;) geeft een super gevoel en durf je volgende x ook met een gerust hart met vakantie ,,,DA rekeningen zijn tegen woordig echt niet meer normaal ,,;(((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 21 aug 2015, 20:01

Heerlijk dat het van Obama achter de rug is. Altijd spannend zo'n operatie.
Ze knappen er wel altijd van op.
Kan hij niet gewoon last hebben van zijn oorsmeer, dat het hem irriteert of zo?
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 21 aug 2015, 22:27

De dierenarts dacht (hoopte) dat de hoeveelheid oorsmeer het schudprobleem was, Clem...Hopelijk heeft ze gelijk.
Groetjes belinda
cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 22 aug 2015, 19:48

Hoi Belinda
nou daar kom je gelukkig gauw genoeg achter ,, We gaan ervoor duimen , dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 23 aug 2015, 10:29

Oh tandjes weer goed gelukkig, ik duimde stiekum wel ff hard hoor!!
En n duim extra nu voor een schud oplossing!!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » wo 26 aug 2015, 09:09

Gelukkig is dit weer allemaal achter de rug .Hopelijk is het schudt Obama niet meer met zijn kopje want dit
is heel vervelend voor het mannetje natuurlijk.
Amai Seti , dit was wel schrikken ook ,zo'n muis in de darmen , best eng !!
Groetjes Hildeke

belinda64

Berichtdoor belinda64 » wo 26 aug 2015, 15:08

Qua gedrag gaat het stukken beter, speelt veel meer en is super aanhankelijk..Is ineens Raymonds grote vriend wub_sm ..Hij ligt iedere avond strak op zijn schoot...
Maar het schudden is morgens erger, dan geef ik hem metacam en dan is het na een half uurtje stukken beter, dus gok ik toch een ontstoken kaakspier...
Ik ga nog een paar dagen door met metacam en daarna ga ik hem ondersteunende dingen geven, om zijn lijfje aan te sporen om het zelf voor elkaar te maken.
Vanmorgen was de eerste keer dat hij ging spelen met Napoleon..alleen is Napoleon erg "gemeen" en hard in het spel en vindt Obama dat niet zo gezellig..en gaat Obama dan " wraak" nemen op Maximus...die arme drommel is elke keer het haasje...
Groetjes belinda
cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 27 aug 2015, 19:25

Hoi Belinda
wat leuk dat hij nu Ray als zijn baas uitgezocht heeft ;)

Wel mega balen dat het nog steeds niet helemaal over is ,er moet wat zitten kan niet anders ,hij heeft ook niet een poliep of ,,,is zijn oor ,
als hij de hele nacht slaapt is dat oor waarschijnlijk al die tijd warm geweest zou dat het kunnen wezen dat hij daardoor meer last heeft ?

Is Napoleon een echte woesteling ?? of gewoon nog aan het puberen en Obama kan dat nu niet hebben ,,,
ik hoop dat het gauw weer allemaal rustig is en niemand meer ergens last van heeft ,, dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”