Obama

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Tilly

Re: Obama

Berichtdoor Tilly » vr 28 aug 2015, 07:40

Wat een zorgenkindje, hoop dat ie snel opknapt.
Ben je trouwens ook bezig om de oren schoon te krijgen? Misschien kan je even een week otoclean gebruiken zodat de meeste smeer er uit is.
Groetjes, Tilly >^.^<

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 28 aug 2015, 08:03

Tilly zijn oren zijn helemaal uitgespoeld....maar ik moet het duidelijk meer gaan bijhouden..Obama is altijd al lastig geweest om schoon te houden..Hij heeft een enorme hekel aan gefrunnik aan zijn lijf..Logisch
Gisteren was het weer goed mis hier, ik was net naar bed en Ray blijft dan nog even tv kijken. En out of the blue ging Seti op Obama jagen....Obama ging op de kattenbak en Seti ging op de bak zitten vervelen..Dus dat is de oorzaak volgens mij van het plassen..Het mannetje is gewoon bang..arme druif..
Het schudden is alleen maar over als hij metacam krijgt..Dus toch een ontsteking..
Ik denk er over om een osteopaat te roepen voor hem...
Wil: Napoleon is een verschrikking op dit moment, een kleine duivel...We liggen in een deuk om hem, maar hij is wel gemeen tegen Obama, en tegen de rest ook hoor..Hij is van niemand onder de indruk, ook niet meer van Seti, en daar ligt nu even het probleem...Doordat Seti nu gefrustreerd is neemt hij (denk ik he) wraak op Obama...Als de pubertijd maar over is dan komt de rust weer terug....
Ze houden mij lekker bezig...
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 28 aug 2015, 20:07

Hoi Belinda
dan zit er inderdaad iets in zijn oor of dieper wat niet goed is ,,als hij niet schud met pijnstiller weet je het zeker ,maar wat ? zijn kiezen waren goed he ?

Heb jij ook een open kattenbak staan ? wij hebben hier altijd een open bak voor degene die wil zien wat er gebeurd als hij moet plassen ,wij hadden er hier ook van die krengen bij die ze dan grepen als ze uit de bak komen (Paris)

Is het zo'n draak van een puber ;(( kan ook bijna niet anders hij was hier ook van niks en niemand bang ,maar dit is wel mega balen ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 29 aug 2015, 11:58

Dank voor de tip van de open kattenbak, we hebben er wel een in de gang staan maar de gangdeur is veel dicht. Zonet stond deze open en heeft (ik denk) Obama op de mat geplast ipv op die open bak, maar die is wel klein dus zou dat het ook kunnen zijn.
Zijn kiezen waren idd goed, de dierenarts denkt een ontstoken kaakspier...Dus ben ik dagelijks aan het masseren, en hopelijk lost de metacam de ontsteking op. Het is waarschijnlijk een nasleep van de kaakbreuk...Vandaag schud hij weer veel meer...Er zat ook alweer vuil in zijn oren dus met weegbree-olie gereinigd en aankijken maar weer.
Seti is weer aan de Bachbloesem en oogt weer stukken rustiger, het is geen permanente oplossing maar voor als nog werkt het wel...Hopelijk kom ik er achter wat op lange termijn werkt...Want herplaatsen van de een of de ander zie ik echt niet zitten..En Obama ligt soms wel bij Seti of ze likken elkaar, dus echt een grote hekel hebben ze niet aan elkaar, lijkt mij dan...
Groetjes belinda
cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 29 aug 2015, 19:10

Hoi Belinda
Obama heeft het eerdaags wel door dat daar een open bak staat ,
Deze stress kan ook makkelijk van de pijn komen ,Obama zit nu natuurlijk niet lekker in zijn fel Heb zelf maar een oorpijn hoe erg dat is ,

Aan zo'n ontstoken spier is natuurlijk niks te doen buiten pijnstilling ,machteloos voel je je dan he ik hoop dat het arme mannetje er snel vanaf is ,
dat ze gewoon weer dikke kameraden worden allemaal ,ik duim me rot !!!!!!!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 31 aug 2015, 15:56

Er lijkt ineens een omslagpunt gekomen te zijn.
Is overigens geen leuk verhaal: zaterdag zou een vriendin van ons komen BBQen en zij heeft een zwarte labrador en vroeg of die mee mocht komen. Ik zei tuurlijk, gaan we eerst even het bos in zodat de honden elkaar leren kennen op neutraal grondgebied. Zo gezegd zo gedaan, de honden negeerde elkaar volkomen. De Lab. heet Deedee is een heel onderdanige hond, en dan vindt Niko het prima..Zolang reuen niet opdringerig zijn gaat dit goed.
Thuis gekomen, kijkt Deedee totaal niet naar de katten, die vindt hij zelfs een beetje eng. En out of the blue loopt Obama naar hem toe haalt Obama zijn klauw naar hem uit, en Mozes vliegt tegelijk ook op hem.
Het arme dier gilde het uit, ik zag bloed en schrok met te pletter. Heb Mozes gegrepen waar ik kon en heb hem in de gang gegooid en Obama achteraan. (wij waren allemaal in de tuin) En toen de anderen, Napoleon was inmiddels zo in de stress toen ik hem wilde pakken hij mijn armen helemaal heeft open getrokken van angst/stress/boosheid.
Seti en Maximus kon ik gewoon even binnen zetten. Kattenluik gesloten en Deedee onderzocht, godzijdank mankeerde hij niks. Het bloed was dus van zijn eigenaar Larissa, die had een knappe wond aan haar hand en uiteraard was er bloed van mij bij. Ik was zo blij dat Deedee niets had.
Alle dieren gelijk was Bach rescue tegen eventuele trauma gegeven, en onze wonden verbonden. Het zijn niet meer dan knappe krassen en we hoefde niet naar ziekenhuis/dokter.
Maar daarna is het ineens helemaal pais en vree tussen de katten, Obama leek weer helemaal in zijn element. Blaast niet meer naar Seti, speelt weer naar hartelust met zijn veertjes en het schudden is nu ook minder.
Terwijl ik dit typ zie ik hem weer schudden, ik was net begonnen met metacam afbouwen, hij heeft nu een volle week gehad en gaan we nu naar om de dag.
We hebben van 2 kattenbakken de deksel gehaald, en 1 hiervan staat in de keuken en de ander in de bijkeuken (dat is aan de andere kant van de huiskamer). Ik blijf wel doorgaan met de massages en ga hem natuurgeneeskundig verder helpen. Hopelijk hebben we nu het ergste gehad.

Nu hoor ik wel mensen denken; hoe kon je in godsnaam een vreemde hond binnen halen.....Ik heb een paar weken geleden ook een vreemde hond binnen gehad en toen was er niks aan de hand. Ze roken een keertje aan het hondje en meer niet.....DIt gedrag heb ik echt niet zien aankomen..Waarschijnlijk is het iets geweest van "een groot zwart monster willen we niet in ons domein"??????
Maar ik durf nu dus nooit maar ook nooit meer een vreemde hond binnen te laten, wat een monsters kunnen ze dan zijn...
Groetjes belinda
cool_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 31 aug 2015, 18:56

HOIIIII Belinda
mijn god wat zal je vreselijk geschrokken zijn ,katten zijn echt smeerlappen als ze een hond niet moeten,
gelukkig dat de hond heel gebleven is ;) jullie lagen wel open ;(

Kan me voorstellen dat je dit niet nog 1 x uit gaat proberen ,onze katten zijn ook niet blij met een andere hond binnen ,zelfs kleine Yes spuugt naar Face nou die is hier geboren ,
Kan het nadat vorige x dat de vreemde hond er was toen de onrust in de groep begonnen is ?dat Obama toch iets had van ik weet zeker dat ik hem nog ruik ??
Wel fijn dat de groep nu weer goed gaat met elkaar ,het is zo erg als dat verstoord word.

Jammer dat het leek of het met Obama zijn oor beter ging ,dat je nu niet achter de juiste oorzaak kan komen dat is mega balen echt super balen ,ik duim me rot dat het masseren gaat helpen en dat hij er af komt ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 01 sep 2015, 20:20

Kan het nadat vorige x dat de vreemde hond er was toen de onrust in de groep begonnen is ?dat Obama toch iets had van ik weet zeker dat ik hem nog ruik ??
Goh, daar zeg je zo wat Wil....zou zomaar kunnen..
Vandaag was het weer grommen en blazen naar Seti, Obama lijkt chronisch chagrijnig...Dus krijgt hij nu ook bachbloesen (hij Willow met Walnut) en Seti ook (maar die krijgt Vervain met Heather), voor de ontsteking begonnen met celzout nr3 van Schlusser..Hopelijk lost het nu op.
Kwam straks boven maar 1 van de jongens (ik gok obama) had daar toch weer geplast..
Groetjes belinda
cool_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 01 sep 2015, 20:37

Dit had je ook niet zomaar kunnen voorzien Belinda.
Het had mij ook kunnen overkomen.
Vervelend als de verhoudingen in je groep verstoord zijn en al helemaal dat er weer geplast is.
Hopelijk wordt het oorprobleem van Obama gauw beter dan voelt hij zich vast weer een stuk happier.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 02 sep 2015, 19:15

Belinda wat MEGA balen ,ik hoop dat je met de medicatie zijn ook goed krijgt wie weet scheelt dat ook al een heel eind ,
jou DA weet zeker dat hij niks aan zijn kiezen heeft ?

Kon je maar achter de oorzaak van het plassen komen ,ze doen dat nooit zomaar ,als jullie zijn werken en je hangt zo'n camera op die wij altijd bij de kittens hebben ,dan kan je ze een beetje in de gaten houden hoe ze zijn als je er niet bent ,

Wie weet wil hij je wel niet delen met de andere ,dat er overdag niks aan de hand is maar dat hij net als Mamba van ons jaloers is ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”