Tippex

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Tippex

Berichtdoor Clemmetje » zo 10 jan 2016, 18:27

Ook namens mij veel sterkte morgen en ook voor Tippex.
Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt en alleen maar goeds brengt.
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » zo 10 jan 2016, 19:15

Ik duim voor jou en Tippex, dat alles goed mag verlopen!
Ann

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 10 jan 2016, 21:16

Ik duim hard mee Marthe, voor Tippex en voor je eigen zenuwen!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Shyla

Berichtdoor Shyla » ma 11 jan 2016, 11:19

Heel veel sterkte voor Tippex en voor jou!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 11 jan 2016, 15:44

Wat lief dat jullie eraan gedacht hebben! Ik merk dat ik het nu wel erg spannend vind en vooral niet fijn dat ik lieve Tippex straks voor een paar dagen moet wegbrengen. Alles staat al klaar voor vertrek. Ik hoop maar dat het haar meevalt, ze snapt er natuurlijk helemaal niks van waarom ik haar in een hokje dump en alleen laat. Het is denk ik maar goed dat ik een drukke week voor de boeg heb, des te eerder is het weer vrijdag en kan ik Tippex weer ophalen.
Leuke is wel dat er een twitterpagina is van de opgenomen 'schildklierkatten', waar ze over alle opgenomen katten een update zetten. Buiten dat hoop ik eigenlijk ook wel dat ik tussentijds even kort wat hoor.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 11 jan 2016, 19:45

Hoi Marthe
nu is het lange wachten gelukkig voorbij ,kan me voorstellen dat je er mega tegen op ziet ,wat super dat ze een twitter pagina hebben ,ik hoop dat je haar dan ook kan volgen ;) Ik duim dat voor jullie de week omvliegt!!!!!!!!!!! dry_sm dry_sm dry_sm Tippex zet hem op ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 11 jan 2016, 21:18

Je voelt je ook vreselijk schuldig. Gelukkig lekker druk en hopelijk vliegt daardoor de tijd.
Leuk dat je haar ook op de Twitterpagina kunt volgen en ik neem aan dat ze je tussentijds ook informeren.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 12 jan 2016, 18:23

Gisterenavond heb ik Tippex weg gebracht en ik had echt met haar te doen. De autorit was ze wel wat rustiger dan normaal (dankzij Telizen?). Bij de Lingehoeve zelf was ze wel erg gestrest en keek constant met grote pupillen rond. Verstopte zich ook helemaal in de fleecedeken die in de vervoersmand lag. Na een kort lichamelijk onderzoek werd ze naar de opnameruimte gebracht.
Tippex maakte direct dankbaar gebruik van de doos en deken die ik voor haar had meegenomen, maar durfde in mijn aanwezigheid een kort moment uit de doos te komen. Ze was zichtbaar gespannen en gestrest, maar reageerde wel op mij. Ik had het er toch wel even moeilijk mee, zeker toen ik weg ging. Op het moment dat ik, al kijkend naar Tippex haar hok, weg liep, kwam ze met haar kopje boven de rand uit gepiept. Alsof ze wist dat ik weg ging. Ze keek me met grote ogen en vragende blik aan, alsof ze me duidelijk wilde maken: je gaat me hier nu toch niet zomaar alleen achterlaten?. Toen kreeg ik wel even tranen in mijn ogen. Het is ook niet niks voor een kat en ik zou het haar zó graag duidelijk willen kunnen maken waarom ik dit doe.

Vanmiddag ben ik gebeld door de Lingehoeve. Tippex haar schildklieren waren beiderzijds vergroot. Dit vond ik wel even raar, omdat 1 schildklier verwijderd is tijdens de operatie. De vrouw die ik sprak gaf aan dat dat vaker gezien wordt bij opereren. Het komt zo ontzettend nauw, en de kans is heel groot dat er aangetast weefsel achterblijft, wat weer snel kan toenemen in grootte? Tippex is daarna behandeld met radioactief jodium.
Ik was vooral benieuwd hoe haar welbevinden was. Ze geven haar namelijk ook Telizen. De assistente gaf aan dat Tippex gestrest is en erg gefocust is op proberen te ontsnappen als de deur van haar hok open gaat. Ze laten haar zoveel mogelijk met rust en gaf aan dat de meeste katten in opname gestrest zijn. Dat is wel begrijpelijk, maar als baasje natuurlijk niet echt fijn om te horen.
Vrijdagavond om 18u ga ik haar ophalen. Mijn werkagenda laat het helaas niet toe om eerder naar Lienden te rijden, het is absurd druk op mijn werk. Hoewel ik vlak bij mijn werk woon, ga ik vrijdag met de auto naar mijn werk. Dan kan ik daarna meteen weg rijden en verlies ik geen kostbare tijd. Hoe eerder Tippex thuis is, hoe beter!!

Afbeelding

rona

Berichtdoor rona » di 12 jan 2016, 18:40

Het wordt een lange week. Gelukkig heb je het druk. Maar kan me helemaal voorstellen dat je alleen maar met je gedachten bij tipex bent. Sterkte

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 12 jan 2016, 19:25

Op hun twitterpagina (https://twitter.com/schildklierkat) is net een update geplaatst. De foto van Tippex maakt me niet direct heel blij, maar sterkt me wel in de overtuiging dat ik er goed aan gedaan heb een doos mee te geven voor haar. Ze maakt er blijkbaar dankbaar gebruik van
Afbeelding

En een echofoto van haar schildklier. Tippex heeft een beiderzijdse vergroting alhoewel 1 kant heel klein is, aldus het bijschrift op de pagina.
Afbeelding

Terug naar “Het Ziekenhuis”