Tippex

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Tippex

Berichtdoor Wil » wo 27 jan 2016, 20:05

Hoi Marthe
wat SUPER dat de waarde 65 is ,oke iets te hoog maar vergeleken bij wat het was is dit toch al top nu ,
wel heel jammer dat ze weer gespuugd heeft ,mag ze al weer los door het huis heen lopen ??

Wat de bloeddruk betreft geen ik je volkomen gelijk ,stress doet zoveel met dieren als je nagaat dat met testen sommige katten een hartslag hebben van 280 ,de meeste zitten boven de 220 ,ook een hartruis kan te horen zijn door puur stress ,en of Tippex mega stress heeft gehad ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » wo 27 jan 2016, 23:45

Hoi Marthe,
zo te horen is Tippex op de goede weg.
Misschien kan je eens wat ander voer proberen, iets lichtverteerbaars? Wat gekookte koolvisfilet of zo?
En ja, stress kan zeker de bloeddruk laten verhogen, maar ik zou het toch even laten nakijken, om zeker te zijn.
Ann

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 30 jan 2016, 12:35

Wat fijn dat de waardes goed zijn, daar heb je het toch voor gedaan.
Ik weet dat bloeddruk meten bij katten lastig is. Ben benieuwd waar jouw DA op uitkomt.
Jammer dat ze gespuugd heeft, hopelijk zonder bijzondere reden zoals ze allemaal wel eens doen.
Hoelang moet ze nog opgesloten zitten?
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 17 feb 2016, 20:58

Dag Marthe,
hoe is het nu met Tippexje?
Ann

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 19 feb 2016, 18:51

Met Tippex lijkt het goed te gaan gelukkig. Hoewel het nog een aantal maanden wachten is totdat bevestigd kan worden of de behandeling aanslaat, zie ik goede signalen. Ze spuugt eigenlijk niet meer na het eten en lijkt ook dikker geworden te zijn. Als ik haar optil heb ik in ieder geval meer kat vast dan ik voorheen had. Qua gedrag is ze nog wel alert richting mij. Ze maakt zich vaak uit de voeten als ik in de ruimte kom, heb ook het idee dat dit wer versterkt is sinds Miaula is overleden.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 19 feb 2016, 19:01

Fijn dat het goed lijkt te gaan en ze ook weer zwaarder aanvoelt.
Zit ze nog steeds apart als je er niet bent?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 19 feb 2016, 19:31

Oh nee, dat hoeft gelukkig niet meer. Dat moest in totaal 4 weken en ik heb haar 5 weken geleden opgehaald. Ik moet ook wel bekennen dat ik, sinds Miaula overleden is, het apart zetten eigenlijk niet meer gedaan heb. Niet goed, maar ik kon het gewoon niet.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 19 feb 2016, 20:03

Hoi Marthe
fijn dat het goed lijkt te gaan ,daar heb je het ook allemaal voor gedaan ,kan me voorstellen dat je dat niet over je hart kon krijgen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » za 20 feb 2016, 20:13

Hoi Marthe,
blij te horen dat Tippexje beter is. Als je al voelt dat je meer kat in je armen hebt bij het optillen, is dat inderdaad een héél goed teken.
Het verlies van Miaula is ook voor de katjes weer een aanpassing en vaak ook een herschikking van de groep. Ik kan me voorstellen dat je het niet zag zitten om haar nog langer apart te houden, en ik denk ook niet dat het erg belangrijk was. Hopelijk leven de katjes in vrede. Trek jij het een beetje?Zwaar hé, zo'n schatje verliezen?
Sterkte hoor!
Ann

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 21 feb 2016, 20:50

M'n hoofd stond er gewoon ook nier naar om Tippex telkens apart te zetten. En het is zeker een gunstig teken dat ze al zwaarder voelt. Zal eens kijken of ik haar kan wegen. Ze is helaas met tijden wel erg schichtig (ook weer sinds Miaula overleden is). Vooral in de woonkamer komt ze weinig als ik er ben. Ze schiet meteen weg als ik durf te bewegen. Boven is ze meestal wel ontspannen. Heel gek.

Terug naar “Het Ziekenhuis”