Tippex

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Tippex

Berichtdoor Clemmetje » zo 21 feb 2016, 20:57

Ik snap helemaal dat je hoofd er niet naar stond.
Raar dat ze boven wel op haar gemak is, ze zal beneden dan toch met iets minder leuks associëren.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 21 feb 2016, 21:01

Hoi Marthe
wat raar he dat ze schichtig is in de kamer ,dan is ze daar ergens van geschrokken of ,,,,dat trekt wel weer bij ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 21 feb 2016, 21:12

Ze zat wel telkens in de woonkamer opgesloten 's nachts. Maar toen Miaula nog leefde had ik haar overdag al wel vrij. Ik moest haar ontlasting 4 weken apart inzamelen en mocht het pas daarna weggooien. Mijn grijze container wordt maar eens per 3 weken geleegd. Dus toen die 1,5-2 weken na Tippex haar thuiskomst geleegd werd, kon ik alle kattenbakopbrengst gewoon weer op 1 hoop in de container gooien en ging ze eigenlijk echt alleen 's nachts apart. Nadat Miaula overleed, heb ik haar helemaal niet apart gezet. Dus ofwel ze associeert de woonkamer met opgesloten zitten, of ze associeert het toch met Miaula's dood. Ik heb Miaula die avond in de woonkamer op haar eigen kleedje op de grond gelegd, omdat ik nog foto's van haar wilde maken. Alle katten hebben toen aan haar gesnuffeld. De dagen na haar overlijden, kwamen alle katten weinig in de woonkamer. Ze zaten allemaal boven en kwamen alleen beneden als ze echt erge honger hadden. Misschien dat dat ook wel wat gedaan heeft in Tippex gedrag.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 21 feb 2016, 21:16

Marthe dat zou makkelijk daarmee te maken kunnen hebben ,katten voelen veel meer aan dan wij ,
Ik hoop dat dat snel weer in orde is ,je kan er verder niks aan doen ,ze voelen natuurlijk ook dat jij anders bent dan normaal ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 06 jul 2016, 09:24

Hoe is het nu met Tippex?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 25 jul 2016, 15:43

Tippex is inmiddels op controle geweest om het eindresultaat van de behandeling te kunnen beoordelen. Het was pas de 2e keer sinds Miaula's overlijden dat ik daar weer kwam. Ook al is Miaula vanwege weekenddienst bij een andere praktijk ingeslapen, het roept toch veel bij me op om daar te zijn. Ik was er met Miaula helaas kind aan huis (ik ben ruim 60x met haar geweest, dus gemiddeld eens per 1,5 maand). De dierenarts bij wie ik bijna altijd kwam met Miaula, nam ook nu weer even de tijd om te vragen hoe het met me ging en dat het vast van alles bij me opriep om in de praktijk te zijn en haar weer te zien. Zo'n empathische reactie kan ik op dat moment dus echt niet hebben, dus 10 seconden nadat ik de kamer binnen was gekomen, stroomden de tranen alweer over m'n wangen.

Het was nog wel even peentjes zweten tot de uitslag. Bij binnenkomst werd Tippex namelijk gewogen. De meeste katten met schildklierproblemen vallen namelijk af, dus de verwachting is dat een kat in gewicht aankomt als de schildklierwerking weer normaliseert. Tippex woog ttv de belachelijk hoge waarde 2,84kg. Nu woog ze 2,82 kg. Redelijk stabiel dus. Ik zag de dierenarts al enigszins bedenkelijk kijken toen ze het gewicht invoerde. Ik sprak hardop de verwachting/hoop uit dat dit volgens mij Tippex haar normale gewicht is en dat ze door de schildklierproblemen ook niet echt enorm afgevallen leek te zijn, dus dat dit niet per se wat hoefde te betekenen. Een grafiekje van haar gewicht over de jaren liet inderdaad wel zien dat ze qua gewicht altijd vrij stabiel is gebleven, maar ik denk dat zowel de dierenarts als ik er toch niet geheel gerust op waren. Gelukkig heeft de praktijk nu de apparatuur waarmee de t4 waarde in huis gemeten kan worden. Ik kon dus wachten op de uitslag. Stiekem spookt dan toch even door je hoofd 'wat als Tippex nu net tot de 5% behoort bij wie de behandeling niet aanslaat? 95% kans van slagen betekent toch 1 op de 20 bij wie het niet werkt'. Na een kwartiertje kwam de dierenarts naar me toe en gelukkig stak ze al meteen haar duim op. Tippex is genezen verklaard van hyperthyreoïdie! Ze had nu een keurige schildklierwaarde die zo ongeveer 10x lager is dan bij de startmeting (van >170 naar 16). Dus ik ben heel erg blij dat ik toch besloten heb om Tippex te laten behandelen met radioactief jodium, ook al heeft ze zoveel stress ervaren door de opname. Die stress is ze inmiddels wel weer vergeten en haar lijfje is een rustig tuffend autootje i.p.v. een formule 1 auto die constant op de hoogste snelheid aan het racen is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 25 jul 2016, 19:03

Hoi Marthe
wat een heerlijk nieuws is dit ,daar heb je het ook allemaal voor gedaan TOP en ook heerlijk dat Tipex haar waardes goed zijn ,ik duim dat ze nog jaren bij je zal wezen ,

Kan me zo goed voorstellen dat jet je daar te veel werd met oog op Miauwla dat staat zo op je netvlies gebrand ,zo'n vreselijk groot verdriet ,
wel heel erg lief dat zeer naar vroegen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 25 jul 2016, 20:35

Wat fijn dat het zo goed gaat met Tippex en dat de behandeling dus gewerkt heeft.
Ik kan mij voorstellen dat het bezoek aan de DA emotioneel was. Het is en blijft moeilijk om je lieverd te missen.
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » di 26 jul 2016, 01:38

Ik ben zo blij voor jou en Tippex dat de behandeling gewerkt heeft! Ik had zo met haar te doen, zo bang en daar dan moeten blijven! Maar het is het waard geweest en ze kan nu nog heeeeel lang bij je blijven. Natuurlijk moest je aan Miaula denken, dat is logisch. Lief dat ze vroegen hoe het met je gaat, het is toch wel fijner dat je merkt dat ze met je meeleven!
Ann

Terug naar “Het Ziekenhuis”